دهانشویه مناسب بوی بد دهان

دهانشویه مناسب بوی بد دهان
21 مهر 1403 بدون نظر 5 دقیقه
اشتراک گذاری:

آنچه در این مطلب می خوانید :

ما در این مقاله قصد داریم شما را با بهترین دهانشویه‌ برای رفع بوی بد دهان آشنا کنیم تا با از بین بردن میکروب‌های آزار دهنده از سطح دهان، از شر نفس و بوی بد دهان خلاص شوید.

بوی بد دهان یک مشکل رایج در میان بزرگسالان است که می تواند بر روی اعتماد به نفس و روابط اجتماعی فرد تاثیر منفی بگذارد به همین خاطر دهانشویه می تواند تاثیر موثری در رفع این مشکل بگذارد اما با توجه به محبوبیت و تنوعی که دهانشویه در بازار دارد، انتخاب محصول مناسب می تواند شما را با چالش‌های متعددی روبرو سازد به همین خاطر ما در این مقاله قصد داریم شما را با بهترین دهانشویه‌ برای رفع بوی بد دهان آشنا کنیم تا با از بین بردن میکروب‌های آزار دهنده از سطح دهان، از شر نفس و بوی بد دهان خلاص شوید. 

 

علائم بوی بد دهان چیست؟

قبل از اینکه شما را با بهترین محصولات برای رفع بوی بد دهان آشنا کنیم بهتر است با علت و دلایل ایجاد بوی بد دهان آشنا شوید تا با شناسایی عوامل تاثیرگذار بتوانید به طور موثر از ایجاد آن جلوگیری کنید. شایع‌ترین دلیلی که می تواند باعث ایجاد بوی بد دهان شود رشد باکتری‌ها در زبان و بین دندان‌ها است اگر دندان‌ها و دهان خود را به طور منظم تمیز نکنید ذرات غذا در دهان شما باقی می مانند و تجمع همین ذرات چسبنده باعث ایجاد باکتری بر روی سطح دهان و دندان می شود بدین ترتیب با مشکل آزار دهنده بوی بد دهان مواجه می شوید. بزاق دهان به از بین بردن ذرات غذایی که منجر به بوی بد دهان می شود، کمک می کند تا شما بتوانید دهان خود را تمیزتر نگه دارید زمانی که تولید بزاق در دهان کم یا متوقف می شود وضعیتی ایجاد می شود که به عنوان خشکی دهان شناخته شده است تا شما را با بوی بد دهان مواجه سازد این مشکل در طول روز برای بسیاری از مردم به ویژه بعد بیدار شدن از خواب بوجود می آید. البته در کنار خشکی دهان و رعایت نکردن بهداشت دهان و دندان، عوامل دیگری مانند بیماری‌های گوارشی، رژیم غذایی نامناسب، قهوه، نوشیدنی‌های الکلی و خشکی دهان هم منجر به ایجاد بوی بد دهان می شوند. 

معرفی بهترین دهانشویه‌ها برای رفع بوی بد دهان:

1. دهانشویه اورال بی:

با این دهانشویه فوق العاده شما دوباره لذت داشتن تنفسی تازه و طراوت بخش را تجربه خواهید کرد چرا که این محصول می تواند با فرمولاسیون خاص خود به بهترین شکل پلاک‌های آزار دهنده را از سطح دندان پاک کند تا به بهبود بوی بد دهان شما کمک کند دهانشویه اورال بی زمانی تاثیر معجزه آسای خود را می گذارد که شما از این محصول به طور منظم در روتین روزانه‌ی خود استفاده کنید تا به طور موثر از شر هر گونه مواد غذایی چسبیده بر سطح دندان خلاص شوید. این دهانشویه اورال بی حاوی رایحه‌ی نعناع است تا زمینه را برای داشتن تنفسی سالم و تازه فراهم کند، البته لازم به ذکر است که تا نیم ساعت بعد دهانشویه، از خوردن و آشامیدن پرهیز کنید. بنابراین اگر به سراغ محلولی می گردید که با رایحه‌ی نعناع و بدون الکل خود به خوشبو کردن دهان شما کمک کند باید از دهانشویه اورال بی در برنامه روزانه خود استفاده کنید.

2. دهانشویه چند منظوره فارمد:

یکی دیگر از محصولاتی که به منظور حفظ بهداشت دهان و دندان مورد استفاده قرار می گیرد دهانشویه فارمد است. این محصول بی نظیر به شما کمک می کند تا برای مدت طولانی دهان خود را خوشبو نگه دارید تا با حذف باکتری‌ و ذرات غذا از سطح دهان و دندان، مانع ایجاد بوی بد دهان شوید. دهانشویه فارمد از موادی مانند گلیسیرین، سدیم فلوراید، سوربیتول و ... در ترکیبات خود استفاده می کند به همین خاطر می تواند به طور موثر با افزایش سفیدی دندان و کاهش پوسیدگی به حفظ سلامت و زیبایی دهان و دندانتان کمک کند. این محصول چند منظوره فاقد الکل است و برای کسانی که دندان‌های حساسی دارند گزینه مناسبی است تا با استفاده روزانه و منظم از آن بتوانند به طور موثرتری از دهان و دندان خود محافظت کنند. دهانشویه فارمد از رایحه نعناع در فرمولاسیون خود استفاده می کند تا نفسی تازه و باطراوت داشته باشید بنابراین اگر می خواهید در کنار از بین بردن بوی بد دهان از محصولی استفاده کنید که به سفیدی و تقویت مینای دندان کمک کند باید به سراغ دهانشویه فارمد بیایید تا با این محلول فوق العاده به بهترین شکل از دهان و دندان خود محافظت کنید.

3. دهانشویه میسویک:

برای کسانی که دندان‌ها و لثه‌های حساسی دارند دهانشویه میسویک گزینه ایده آلی است تا با التیام بخشیدن به دندان‌های حساس از آنها محافظت کنند علاوه بر این با دهانشویه میسویک از شر باکتری‌ها و ذرات باقی مانده غذا از روی سطح دندان خلاص می شوید تا مانع ایجاد بوی بد در دهان شوید. با استفاده روزانه از این محلول می توانید در کنار پاکسازی دهان و دندان به تقویت مینای دندان و لثه بپردازید و با سفیدتر کردن دندان‌ها لبخند زیبایی داشته باشید. از آنجایی که ترکیبات دهانشویه میسویک ملایم است در کاهش التهاب و درد دندان تاثیر بسزایی دارد تا از بروز حساسیت در دندان جلوگیری کند. بنابراین اگر می خواهید از دهانشویه چند منظوره برای کاهش التهاب و درد، سفیدی، تقویت مینای دندان و رفع بوی بد دهان استفاده کنید تا با رایحه‌ی نعنا و گل بابونه خود بتواند نفسی تازه و باطراوت را برای شما به ارمغان بیاورد باید از دهانشویه میسویک در کنار مسواک و نخ دندان استفاده کنید.

4. دهانشویه سنسوداین:

با این محصول فوق العاده می توانید یک لایه محافظتی بر روی سطح دندان ایجاد کنید تا با تسکین دادن مانع ایجاد حساسیت و واکنش‌های ناخوشایند برای دندان‌های حساس شود دهانشویه سنسوداین با شستشوی سریع حفره‌های دندان از التهاب و خونرویزی جلوگیری می کنند و به طور موثر در خوشبو کردن بوی دهان تاثیرگذار هستند تا لذت داشتن تنفس تازه و باطراوت را دوباره تجربه کنید. این محلول بی نظیر در کنار رفع بوی بد دهان و کاهش التهاب به تقویت لثه و مینای دندان می پردازد تا با استفاده روزانه از این دهانشویه بتوانید از پوسیدگی دندان جلوگیری کنید. بنابراین دهانشویه سنسوداین به خاطر عدم استفاده از الکل و رایحه خوشبو به گزینه ایده آلی برای کسانی که دندان‌های حساسی دارند تبدیل شده است تا با این محلول در کنار پاکسازی دهان و دندان از شر بوی بد دهان خلاص شوند.

5. دهانشویه لیسترین:

وقتی صحبت از بهداشت دهان و دندان می شود دهانشویه لیسترین حرف اول را می زند چرا که این محصول فوق العاده می تواند با ترکیبات خاص خود به بهترین شکل به حذف هرگونه باکتری و مواد غذایی چسبنده بپردازد تا ضمن جلوگیری از پوسیدگی دندان مانع ایجاد بوی بد دهان شود. با دهانشویه لیسترین می توانید بدون ایجاد التهاب و خونریزی لثه، میکروب و باکتری‌هایی را که بر روی سطح لثه قرار دارند را از بین ببرید این کار به شما کمک می کند تا بهتر به حفظ سلامت لثه‌ها کمک کنید چرا که لثه‌ها تاثیر بسیار زیادی در نگهداری و سلامت دندان‌ها دارند، گاهی اوقات علت بوی بد دهان مربوط به بیماری‌های لثه می شود به همین خاطر به مراقبت بیشتری نیاز دارند. بنابراین دهانشویه لیسترین می تواند به شما در جهت حفظ سلامت و زیبایی دهان و دندان کمک کنند تا با اعتماد به نفس بیشتر لبخند بزنید و با دیگران ارتباط برقرار کنید. 

6. دهانشویه کلگیت:

آخرین محصولی که به طور موثر می تواند بر روی پوسیدگی، بوی بد دهان و سفیدی دندان تاثیر بگذارد دهانشویه کولگیت است چرا که این دهانشویه یک لایه محافظتی 24 ساعته بر روی سطح دندان ایجاد می کند تا با حذف هرگونه باکتری و پلاک به بهترین شکل از دهان و دندان شما محافظت کند. این محصول بی نظیر با خاصیت ضد عفونی کننده و آنتی باکتریال خود نفسی تازه و باطراوت را برای مدتی طولانی به ارمغان می آورد تا دیگر نگران بوی نامطبوع و بد دهان خود نباشید. از آنجایی که دهانشویه کولگیت از الکل در ترکیبات خود استفاده نمی کند باعث ایجاد مشکلاتی نظیر خشکی و سوزش نمی شوید همچنین این محصول با جلوگیری از التهاب و خونریزی لثه از دهان و دندان شما مراقبت می کند. بنابراین انتخاب دهانشویه کولگیت برای کسانی که می خواهند برای طولانی مدت دهانشان را خوشبو نگه دارند گزینه ایده آلی است تا دیگر از بوی بد دهان خود خجالت زده نشوند.

 

در نتیجه:

بوی بد دهان یکی از مشکلات رایج در میان بزرگسالان است که ممکن است بر روی اعتماد به نفس و ارتباطات آنها تاثیر منفی بگذارد به همین خاطر توصیه می شود که از دهانشویه استفاده کنند چرا که دهانشویه به خاطر ترکیباتی که دارد می تواند در کنار خوشبو کردن بوی بد دهان به تقویت و حفظ سلامت دهان و دندان شما بپردازد تا با اعتماد به نفس بیشتری لبخند بزنید و با دیگران گفت‌و‌گو کنید البته بوی بد دهان می تواند عوامل متعددی داشته باشد، شناسایی علت بوی بد دهان در وهله‌ی اول می تواند به طور موثر در جهت رفع آن تاثیرگذار باشد ما در این مقاله سعی کردیم شما را با بهترین دهانشویه‌ برای رفع بوی بد دهان آشنا کنیم تا بتوانید به بهترین شکل، به مراقبت از دهان و دندان خود بپردازید البته توصیه می شود که قبل استفاده از هر محصولی حتما با یک متخصص در این زمینه مشورت کنید تا تصمیم درستی را برای سلامت و زیبایی دندان‌هایتان بگیرید.

برای ثبت دیدگاه، ابتدا وارد حساب کاربری خود شوید