خواص شی باتر برای پوست و مو

خواص شی باتر برای پوست و مو
11 اردیبهشت 1403 بدون نظر 6 دقیقه
اشتراک گذاری:

آنچه در این مطلب می خوانید :

امروزه استفاده از محصولات طبیعی و ارگانیک از طرفداران زیادی برخوردار است کره شی یکی از روغن‌های طبیعی است که می تواند برای پوست و موی شما فواید زیادی در پی داشته باشد به همین خاطر از کره شی در محصولات مراقبت از پوست و مو استفاده می شود

امروزه استفاده از محصولات طبیعی و ارگانیک از طرفداران زیادی برخوردار است کره شی یکی از روغن‌های طبیعی است که می تواند برای پوست و موی شما فواید زیادی در پی داشته باشد به همین خاطر از کره شی در محصولات مراقبت از پوست و مو استفاده می شود ما در این مقاله قصد داریم شما را با خواص فوق العاده شی باتر برای پوست و مو آشنا کنیم تا با آگاهی از مزایای آن بتوانید تصمیم درستی برای زیبایی و سلامتی پوست و موهایتان بگیرید.

شی باتر چیست؟

کره شی یا به عبارتی دیگر شی باتر یک نوع روغن گیاهی است که از دانه‌های درخت شی واقع در آفریقا استخراج می گردد این روغن فوق العاده به دلیل فواید فراوانی که برای پوست و مو دارد از شهرت خاصی در میان علاقه مندان به زیبایی و مراقبت‌های پوستی برخوردار است. شی باتر حاوی اسیدهای چرب ضروری مانند اسید اولئیک، اسید استئاریک، اسید لینولئیک و اسید پالمیتیک است از طرفی دیگر به سرعت جذب پوست می شود بدون اینکه احساس چربی را برای شما ایجاد کند.

خواص شی باتر برای پوست

1- باعث رفع خشکی پوست می شود:

به طور معمول می توانید شی باتر را در لوسیون‌های مخصوص افراد دارای پوست خشک پیدا کنید چرا که  شی باتر حاوی اسیدهای چرب است که می تواند باعث هیدراته شدن پوست خشک و زبر شما شود از طرفی دیگر با تقویت سد محافظ پوست، رطوبت را در پوست شما نگه می دارید تا پوست با کم آبی مواجه نشود  مانند کرم آبرسان لورال که برای مصرف روزانه استفاده می شود تا با محافظت کردن از پوست در برابر اشعه‌های مضر و آلودگی از پیری زودرس و خشکی پوست جلوگیری می کند از نکات فوق العاده کرم آبرسان لورال می توان به نگهداری رطوبت تا 24 ساعت اشاره کرد تا در کنار نرمی و لطافت مواد مورد نیاز پوست را تامین کند.

2- دارای خواص ضدالتهابی است:

شی باتر با خواص ضد التهابی خود می تواند به تسکین بیماری‌های پوستی مانند اگزما، درماتیت و پسوریازیس کمک کند اما به طور کلی توصیه می گردد که اگر با بیماری‌های پوستی سروکله می زنید حتما قبل استفاده از هر محصولی با یک متخصص در این رابطه صحبت کنید تا با راهنمایی‌های او بتوانید سلامت و زیبایی را برای پوست خود به ارمغان بیاورید. شی باتر می تواند پوست خشک و خارش دار یا مناطق ملتهب را تسکین ببخشد و آرامش را برای پوست حساس شما به ارمغان بیاورد.

3- برای جلوگیری از علائم پیری استفاده می شود:

شی باتر مملو از آنتی اکسیدان‌هایی مانند ویتامین A و E است که می توانند از پوست شما در برابر آسیب‌های محیطی مانند رادیکال‌های آزاد محافظت کند یکی از عواملی که باعث می شود تا پوست شما سریع‌تر وارد فرایند پیری و چین و چروک شود رادیکال‌های آزاد است بنابراین با استفاده از کره شی می توانید از چین و چروک پوستی دوری کنید همچنین شی باتر با تقویت و ایجاد یک سد محافظ بر روی پوست می تواند در حفظ و نگهداری رطوبت و در محافظت کردن از پوست در برابر محرک‌‌ها تاثیرگذار باشد. 

4- دارای خاصیت ارتجاعی در پوست است:

این ماده جادویی که از درخت شی استخراج می شود می تواند به شما برای داشتن پوستی جوان و سفت کمک کند یعنی شما می توانید با شی باتر از افتادگی و شل شدن پوست خداحافظی کنید و پوستی درخشان داشته باشید همچنین با تشویق پوست به افزایش کلاژن سازی زمینه را برای نرمی، لطافت و زیبایی پوست فراهم می کند با استفاده از کره شی شما می توانید قابلیت ارتجاعی پوست را بازگردانید و سلامت کلی پوست را تامین کنید. البته باید بدانید که شی باتر نمی تواند در یک شب برای شما معجزه کند برای اینکه از خواص آن بیشترین بهره و سود را ببرید باید به طور منظم از آن در روتین پوستی خود استفاده کنید تا دیگر نیازی به لیفت صورت نداشته باشید.

5- از آکنه و جوش جلوگیری می کند:

به لطف خواص ضدباکتریایی شی باتر با پاکسازی پوست، شما می توانید از شر باکتری‌های مولد آکنه و جوش خلاص شوید همچنین آکنه می تواند به دلیل تولید بیش از حد سبوم ایجاد شود زمانی که پوست شما خشک می شود برای رفع این کم آبی پوست بیش از حد به تولید سبوم می پردازد شما می توانید برای جلوگیری از این مشکل از کره شی استفاده کنید تا با آبرسانی و هیدراته کردن پوست ضمن برطرف کردن خشکی پوست، از ایجاد جوش و آکنه‌های آزار دهنده دوری کنید. لازم به ذکر است که شی باتر فاقد چربی است به همین خاطر پس از مالیدن آن بر روی پوست احساس چربی نخواهید کرد.

6- خارش پوست را تسکین می دهد:

برای خارش پوست هم خاصیت مرطوب کنندگی و هم خاصیت ضد التهابی شی باتر مفید است چرا که خشکی پوست می تواند باعث شود تا پوست شما دچار مشکلاتی از قبیل پوسته پوسته شدن شود و زمینه را برای خارش پوست فراهم می کند بنابراین اسیدهای چرب و مرطوب کننده شی باتر می تواند مواد مورد نیاز پوست را تامین کنند و با نرم کردن و آبرسانی، تسکین دهنده پوست شما باشد و از خارش پوست جلوگیری کند.

7- به کاهش تحریک و برامدگی ناشی از تیغ کمک می کند:

اصلاح مو با تیغ اغلب می تواند باعث تحریک و خارش پوست شما شود حتی گاهی اوقات می تواند پس از اصلاح برامدگی‌هایی بر روی پوست ایجاد شود و ظاهری ناخوشایند برای شما به ارمغان بیاورد کره شی می تواند به شما برای کاهش آن کمک کند و با تسکین دادن پوست تحریک شده خیال شما را راحت کند همچنین شما می توانید یک روز قبل از اصلاح، آن را بر روی پوست و موی صورت خود بمالید تا با صاف کردن مو فرایند اصلاح را برای شما آسان‌تر و سریع‌تر کند.

خواص شی باتر برای مو

8- مو و پوست سر شما را هیدراته می کند:

از آنجایی که کره شی دارای ویتامین A، ویتامین E و همچنین اسیدهای چرب مانند لینولئیک و استئاریک است می تواند خاصیت نرم کنندگی را به پوست سر و موهای شما ببخشد پس ضمن مرطوب کردن و رساندن مواد مغذی به پوست سر و مو می تواند بدون اینکه باعث ایجاد ظاهری چرب و ناخوشایند شود به راحتی زیبایی و سلامتی را برای پوست سر و موهایتان به ارمغان بیاورد. شی باتر موها را در یک پوشش محافظ می پوشاند تا رطوبت را در خود قفل کند به همین خاطر برای انواع موهای خشک یا ضخیم مناسب است زیرا موهای شما را نرم و هیدراته نگه می دارد این کار از ایجاد موخوره جلوگیری می کند و ظاهری درخشان به موهای شما می بخشد مانند شامپو شی باتر لورال مخصوص موهای خشک و معمولی، این شامپو در میان بسیاری از افراد از محبوبیت زیادی برخوردار است چرا که می تواند ضمن افزایش درخشندگی و لطافت به موهای خشک، وزی مو را از بین ببرد و مانع ریزش مو شود.

9- شوره سر را به حداقل می رساند:

کره شی دارای خواص ضدباکتری و ضدقارچ است به همین خاطر بهترین انتخاب برای مبارزه با شوره سر است شوره سر اغلب به دلیل تحریک پوست در اثر تولید بیش از حد روغن ایجاد می شود همچنین در اثر خشکی پوست و تجمع سلول‌های مرده بر روی پوست سر می تواند شما را درگیر شوره سر کند بنابراین شما می توانید با استفاده از شی باتر و استفاده منظم از آن از شر شوره سر خلاص شوید.

10- در تسکین پوست سر تحریک شده عملکرد بی نظیری دارد:

شی باتر حاوی ترکیباتی است که به عنوان یک ضدالتهاب کاملا مفید است خواص ضدالتهابی کره شی با ارائه اثرات تسکین دهنده بدون مسدود کردن منافذ پوست سر برای کاهش قرمزی و تحریک پوست سر گزینه‌ی فوق العاده‌ای است.

11- با شکستگی مو و آسیب اشعه فرابنفش مبارزه می کند:

همانطور که می دانید کره شی به خوبی از پوست شما در برابر رادیکال‌های آزاد محافظت می کند این موضوع برای موهای شما هم نیز صدق می کند چرا که شی باتر سرشار از آنتی اکسیدان‌های مغذی است که از عوامل استرس زای محیطی مانند آلودگی و قرار گرفتن در معرض نور خورشید، از خشک شدن مو و شکستن آن جلوگیری می کند همچنین شی باتر حاوی مقدار کمی SPF است که به محافظت از فولیکول‌های مو در برابر سموم محیطی می پردازد و به عنوان یک مانع در برابر اشعه UV عمل می کند تا موهایی سالم و زیبا داشته باشید. مانند ماسک موهای شکننده و آسیب دیده Elseve از برند لورال، این ماسک مو برای کسانی که می خواهند از شکستگی، خشکی و همین طور ریزش شدید مو جلوگیری کنند مناسب است ماسک موی لورال حاوی ویتامین B5 است به همین خاطر می تواند به تقویت ساختار مو بپردازد و با ترمیم مو به شما برای داشتن موهایی سالم کمک کند.

12- در رشد مو تاثیرگذار است:

شی باتر غنی از مواد مغذی از جمله کلسیم، روی، آهن، منیزیم و اسیدهای چرب است که همگی بر روی سلامت کلی مو و پوست سر شما تاثیر می گذارد شی باتر همچنین حاوی تری ترپن است که به تولید کلاژن کمک می کند تا با افزایش کراتین موهایی سالم داشته باشید کلاژن سرشار از اسیدهای آمینه است که به تقویت فولیکول‌های مو، قوی‌تر کردن ساختار مو و کشسانی آن کمک می کند با استفاده از کره شی شما می توانید از نازک شدن تار مو جلوگیری کنید و موهای ضخیم و پرحجم داشته باشید.

 

در نتیجه:

مراقبت از مو اهمیت زیادی دارد به همین خاطر باید در روتین مراقبتی خود از مواد و محصولات ارگانیک استفاده کنید شی باتر یا کره شی یکی از موادی است که فواید و خواص بی شماری برای پوست و موی شما دارد به همین خاطر شما شاهد حضور این عصاره فوق العاده در بسیاری از محصولات مراقبتی و زیبایی هستید ما در این مقاله سعی کردیم شما را با خواص شی باتر برای پوست و مو آشنا کنیم تا با آگاهی از مزایای آن بتوانید تصمیم درستی برای تامین سلامتی و زیبایی مو و پوستتان بگیرید البته توصیه می گردد که قبل استفاده از هر محصولی با یک متخصص در این زمینه مشورت کنید تا بتوانید در مسیر درست گام بردارید.

برای ثبت دیدگاه، ابتدا وارد حساب کاربری خود شوید