فواید استفاده یخ برای پوست صورت

فواید استفاده یخ برای پوست صورت
1 آبان 1403 بدون نظر 5 دقیقه
اشتراک گذاری:

آنچه در این مطلب می خوانید :

ما در این مقاله قصد داریم شما را با فواید استفاده از یخ بر روی صورت آشنا کنیم تا با آگاهی از این روش جالب و ساده بتوانید پوستی شاداب و درخشان داشته باشید پس با ما همراه باشید.

وقتی صحبت از مراقبت‌های پوستی به میان می آید، همه ما می خواهیم پوستی بی عیب و نقص داشته باشیم. محصولات و روش‌های متعددی در بازار وجود دارند که شما را به سمت داشتن پوستی شاداب و درخشان هدایت کنند اما آیا تا به حال به استفاده از یخ بر روی پوست صورت فکر کرده اید؟ بله یخ یکی از ساده‌ترین و کاربردی‌ترین روش‌هایی است که می تواند بر روی پوست شما معجزه کند، روشی که امروزه در فضای مجازی ترند شده و محبوبیت زیادی در بین خانم‌ها کسب کرده است به همین خاطر ما در این مقاله قصد داریم شما را با فواید استفاده از یخ بر روی صورت آشنا کنیم تا با آگاهی از این روش جالب و ساده بتوانید پوستی شاداب و درخشان داشته باشید پس با ما همراه باشید.

 

چرا باید از یخ استفاده کنید؟

هنگامی که یخ بر روی پوست صورت قرار می گیرد رگ‌های خونی منقبض می شوند بنابراین التهاب و تورم را کاهش می دهند به همین خاطر هنگامی که مچ پا یا دست کبود می شود از یخ استفاده می کنند تا به تسکین دادن درد کمک کند این فلسفه‌ی اصلی استفاده از یخ بر روی پوست است که باعث شده است تا بسیاری از علاقه مندان به مراقبت‌های پوستی از این روش ساده و اقتصادی برای مراقبت کردن از پوست استفاده کنند. برخی از برندهای زیبایی برای اینکه کار شما را از این هم ساده‌تر کنند پیشنهاد می دهند که به جای استفاده از مکعب‌های یخ، از دستگاه‌های دستی و تخم مرغی شکل استفاده کنید این محصولات به خاطر دسته پلاستیکی که دارند نگه داشتن آنها را در دست بعد از یخ زدن در فریزر آسانتر می کند.

شما می توانید یخ را در نواحی مختلف صورت مانند موارد زیر اعمال کنید:

  • پیشانی
  • گونه‌ها
  • بینی
  • خط فک و چانه
  • اطراف دهان

8 فایده شگفت انگیز استفاده از یخ بر روی صورت


1. به کاهش التهاب جوش و آکنه کمک می کند:

یخ برای رفع آکنه و جوش یک روش ساده و محبوب است تا بتوانید در عرض چند ساعت از شر قرمزی و تورم آن خلاص شوید. زمانی که شما از یخ بر روی صورت استفاده می کنید به گونه‌ای مانع تجمع بیش از حد چربی و روغن اضافی بر روی پوست می شوید به همین خاطر در وهله‌ی اول از ایجاد جوش‌های آزار دهنده جلوگیری می کنید چرا که یکی از دلایل اصلی جوش تجمع بیش از حد چربی و مسدود شدن منافذ باز پوست است.

2. پوستی شاداب و درخشان به ارمغان می آورد:

استفاده از یخ یک روش فوق العاده برای داشتن پوستی شاداب و درخشان است چرا که با قرار دادن تکه‌های یخ بر روی پوست به افزایش جریان خون در آن ناحیه بیشتر کمک می کنید. خون بیشتر باعث می شود تا اکسیژن و مواد مغذی بیشتری به سلول‌های پوستی شما برسد بنابراین می توانید با این روش ساده و آسان به ظاهری جوان‌تر و سالم‌تر دست پیدا کنید. البته در کنار افزایش خون رسانی می تواند به شما در کوچکتر کردن منافذ صورت کمک کند چرا که منافذ پوست در اثر سرمای یخ کوچکتر و صافتر به نظر می رسند به همین دلیل با استفاده مکرر از یخ بر روی صورت می توانید پوست خسته و کدر خود را به پوستی درخشان و دوست داشتنی تبدیل کنید.

3. شما را از شر تیرگی و کیسه‌های زیر چشم خلاص می کند:

پف و سیاهی دور چشم را می توان با تکه‌های یخ برطرف کرد به همین خاطر در فصل زمستان به خاطر سرمای هوا سیاهی دور چشم کمتر دیده می شود چرا که رگ‌های خونی اطراف چشم شما منقبض می شوند و شما را از شر تیرگی دور چشم خلاص می کنند. زمانی که تکه‌های یخ را در زیر چشمانتان ماساژ می دهید مایع اضافی آن را تخلیه می کنید و بدین ترتیب می توانید به کاهش پف و تورم زیر چشم کمک کنید. اگر زیر چشم‌های خود حلقه‌های تیره‌ای دارید تنها با استفاده منظم از یخ در روتین مراقبت از پوست خود می توانید سیاهی دور چشم را بهتر کنید علاوه بر موارد بالا با استفاده از یخ می توانید خستگی چهره و چشمان خود را کاهش دهید تا ظاهری شاداب‌تر داشته باشید.

4. لب‌های ترک خورده را تسکین می دهد:

یک روش بسیار ساده برای رفع ترک خوردگی و خشکی لب‌، استفاده از یخ است. یخ لب‌های ترک خورده و دردناک را التیام می دهد به همین خاطر می توانید با مالیدن یک تکه یخ بر روی لب‌های ترک خورده خود، طراوت و شادابی را دوباره برای پوست لب خود به ارمغان بیاورید. هنگامی که هر گونه پوست خشک شده را از روی لب‌های خود از بین ببرید می توانید دوباره لذت داشتن لب‌هایی نرم و لطیف را تجربه کنید. علاوه بر تاثیر خنک کنندگی یخ بر روی لب‌های ترک خورده، شما نیز می توانید با استفاده از یخ به کاهش هرگونه تحریک یا التهاب پوستی کمک کنید بنابراین بدون نیاز به بالم خاصی می توانید با این روش ساده به مرطوب کردن و ترمیم پوست لب خود بپردازید.

5. پوست را تسکین می دهد:

تکه‌های یخ خارش و التهاب پوستی را تسکین می دهند به همین خاطر شما می توانید برای کاهش درد و قرمزی از آن استفاده کنید تا با ایجاد احساس خنکی از شر خارش خلاص شوید .

6. منافذ باز پوست را به حداقل می رساند:

منافذ باز پوست می توانند برای لحظه‌ای توسط تکه‌های یخ کوچکتر دیده شوند. هنگامی که پوست شما با تکه‌های یخ تماس پیدا می کند پوست سفت‌تر و منقبض‌تر می شود بنابراین منافذ کمتر قابل رویت قرار می گیرند تا چهره‌ای صاف و صیقلی را برای شما به ارمغان بیاورند. با کاهش منافذ به جلوگیری از انباشته شدن میکروب‌ها، چربی و کثیفی کمک می کنید بدین ترتیب می توانید بافتی یکنواخت و صاف داشته باشید البته برای دستیابی به این فواید باید به طور منظم از آنها در روتین مراقبت پوستی خود استفاده کنید تا بتوانید بعد از مدتی تاثیر شگفت انگیز این روش ساده و کاربردی را بر روی پوست خود مشاهده کنید.

7. به جذب بهتر محصولات پوستی کمک می کند:

استفاده از تکه‌های یخ قبل محصولات مراقبت پوستی می تواند تاثیر اثربخشی بر روی پوست بگذارد. با استفاده از یخ برای ماساژ ملایم صورت، آن را برای جذب کامل ماسک‌ها، سرم‌ها و مرطوب کننده‌های صورت آماده می کنید بنابراین سعی کنید از تکه‌های یخ قبل استفاده از محصولات پوستی استفاده کنید تا به مرور زمان تاثیر شگفت انگیز آن را بر روی پوست مشاهده کنید.

8. با علائم پیری مبارزه می کند:

هیچ چیز مانند یخ نمی تواند به شما در راه احیای پوست پیر کمک کند با استفاده از یخ پوست احساس خنکی می کند به همین خاطر با افزایش خون رسانی و کوچکتر کردن منافذ به بهبود بافت پوست می پردازد تا پوستتان جوان‌تر به نظر برسد. به لطف تکه‌ها یخ جریان خون در پوست شما افزایش می یابد به همین خاطر اکسیژن و مواد مغذی بیشتری به سلول‌های پوستی می رسد که همین موضوع به پوست شما کمک می کند تا بتواند مواد مورد نیاز خود را تامین کند تا کمتر با چین و چروک، کدری و خستگی پوست مواجه شوید علاوه بر این با استفاده منظم از یخ در روتین پوستی می توانید به سفت شدن پوست شل و جلوگیری از ایجاد چین و چروک جدید بپردازید.

 

چگونه از تکه‌های یخ بر روی صورت استفاده کنید؟

استفاده صحیح از تکه‌های یخ بر روی صورت برای جلوگیری از آسیب رساندن به پوست بسیار مهم است. یخ ممکن است در صورت استفاده مستقیم بر روی صورت، به پوست شما آسیب برساند به همین خاطر هرگز نباید آن را به طور مستقیم بر روی پوست خود قرار دهید به جای آن چند تکه یخ را در یک حوله یا پارچه تمیز و نرم قرار دهید و آن را هر بار به مدت 10 ثانیه به آرامی بر روی قسمت‌های مختلف صورت بگذارید سپس با حرکات دایره‌ای کوچک یخ را جا به جا کنید هرگز یخ را برای مدت طولانی در یک مکان نگه ندارید.  

زیاد آن را فشار ندهید و در نزدیکی ناحیه چشم با احتیاط از یخ استفاده کنید اگر پوست شما حساس است ممکن است سرمای یخ شما را با مشکلاتی از قبیل تاول روبرو کند بنابراین اگر پوست شما شروع به احساس سوزن سوزن شدن یا بی حسی کرد باید استفاده از یخ را متوقف کنید. بهترین زمان برای استفاده از یخ بر روی صورت، صبح‌ها به عنوان بخشی از روتین پوستی یا شب‌ها بعد از پاکسازی و تمیز کردن صورت از آرایش است از یخ برای آکنه فقط چند بار در هفته به مدت دو تا سه دقیقه استفاده کنید یادتان باشد که قرار گرفتن طولانی مدت پوست در معرض سرما و یخ می تواند آسیب جدی‌ به پوست وارد کند به همین خاطر حتما قبل استفاده از آن با کسانی که در این زمینه تخصص دارند مشورت کنید تا با آگاهی از نحوه درست استفاده از یخ بتوانید بهتر از پوست خود مراقبت کنید.

 لازم به ذکر است که برای محافظت و آبرسانی پوست خود حتما بعد یخ از مرطوب کننده استفاده کنید همچنین اگر زیر نورخورشید بوده اید یا رگ‌های خونی شکسته شده دارید از یخ پرهیز کنید چرا که سرمای یخ اوضاع پوست شما را بدتر می کند.

در نتیجه:

استفاده از یخ بر روی صورت یکی از روش‌هایی است که امروزه در فضای مجازی ترند شده است به همین خاطر ما در این مقاله سعی کردیم شما را به طور کامل با مزایا و فواید استفاده از یخ بر روی پوست صورت آشنا کنیم تا بتوانید انتخاب درستی برای پوستتان داشته باشید البته همیشه پیشنهاد داده می شود که قبل استفاده از هر محصول یا روشی با یک متخصص در این زمینه مشورت کنید تا تصمیم بهتری را برای شادابی و سلامت پوست خود بگیرید.

برای ثبت دیدگاه، ابتدا وارد حساب کاربری خود شوید