راهنمای خرید مسواک برقی

راهنمای خرید مسواک برقی
1 مرداد 1403 بدون نظر 5 دقیقه
اشتراک گذاری:

آنچه در این مطلب می خوانید :

در این مقاله قصد داریم که شما را به طور کامل و مفصل با راهنمای خرید مسواک برقی آشنا کنیم تا با آگاهی و شناخت بیشتری بتوانید در این مسیر قدم بردارید.

دنیای مسواک‌های برقی می تواند پیچیده و چالش برانگیز به نظر برسد چرا که با توجه به مزایا، کاربرد و اهمیتی که مسواک برقی دارد ما شاهد تولید انبوه و متنوعی از آنها در بازار هستیم که به عنوان نمونه می توان به برند اورال بی، فیلیپس، شیائومی و آکواپیک اشاره کرد. رعایت بهداشت در دهان و دندان ضروری است چرا که ضمن زیبا ساختن لبخند شما بر روی سلامت کلی بدنتان تاثیر می گذارد به همین خاطر توصیه می شود که از همان کودکی به بچه‌ها آداب مسواک زدن را بیاموزید و آن را تبدیل به یک روتین کنید بویژه برای کودکان دبستانی که به دلیل خسته کننده و وقت گیر بودن از مسواک زدن فرار می کنند. در اینجا است که مسواک برقی به کمک شما می آید.

مسواک برقی مزایای متعددی نسبت به مسواک دستی دارد به طوری که دندانپزشکان هم توصیه می کنند در صورت امکان از مسواک برقی استفاده کنید این مسواک نه تنها برای بزرگسالان معجزه آسا است بلکه برای کودکان هم فوق العاده است بخصوص برای بچه‌هایی که اصلا مسواک زدن را دوست ندارند چرا که با وجود فناوری‌های هوشمندانه، مسواک‌های برقی به گونه‌ای طراحی شده اند که با فراهم کردن سرگرمی این فرایند را جذاب‌تر می کنند بنابراین به خاطر اهمیتی که مسواک برقی در تامین سلامت و زیبایی دندان‌هایتان دارد ما قصد داریم که شما را به طور کامل و مفصل با راهنمای خرید مسواک برقی آشنا کنیم تا با آگاهی و شناخت بیشتری بتوانید در این مسیر قدم بردارید.

چرا خرید مسواک برقی؟

بسیاری از دندانپزشکان در سراسر دنیا استفاده از مسواک برقی را به جای مسواک دستی توصیه می کنند در حالی که برخی از افراد معتقد اند که بین این دو تفاوت چندانی وجود ندارد چرا که نتیجه آن یکسان است و شما از هر کدام که استفاده کنید می توانید دندان‌هایتان را تمیز و پاکیزه کنید اگر چه که این طرز تفکر از یک جهت درست است اما باید بدانید که خرید مسواک برقی مزایا و فوایدی را دارد که مسواک دستی از آن بی بهره است به طور مثال می توان به موارد زیر اشاره کرد:

1- با خرید مسواک برقی می توانید زمان را در دست بگیرید:

بسیاری از مردم زمان بسیار کمی را صرف مسواک زدن می کنند و یا بلعکس با بیش از حد مسواک زدن  به دندان‌ها آسیب می رسانند در اینجا مسواک برقی نجات دهنده دندان‌های شما است چرا که با وجود تایمر داخلی در مسواک برقی شما می توانید این مشکل را به راحتی حل کنید تا بدانید که دقیقا چه زمانی باید مسواک زدن را متوقف کنید.

2- نظافت دندان و دهان نیاز به دقت دارد:

مسواک دستی برخلاف مسواک برقی نمی تواند به خوبی در برخی نواحی صعب العبور دهان و دندان شما را پاکیزه سازد در حالی که مسواک برقی با داشتن انواع سر برس که دارای اشکال خاصی هستند می توانند به آسانی دسترسی به مناطق صعب العبور را برای شما ممکن سازند تا با استفاده از حالت‌های مختلف مانند حرکات چرخشی و نوسانی پلاک‌ها را سریع‌تر از مسواک دستی از روی دندان‌های خود پاک کنید.

3- با برداشتن فشار از آسیب جلوگیری می کنید:

یکی دیگر از مشکلات مهم مسواک دستی این است که شما در هنگام استفاده از آنها با فرض اینکه هر چقدر بیشتر فشار دهید بهتر می توانید دندان‌ها را تمیز کنید به طور مداوم با شدت مسواک می زنید که این کار نه تنها به شما کمک نمی کند بلکه آسیب زیادی را هم وارد می کند به طوری که لثه‌های شما دچار خونریزی می شوند در حالی که با خرید مسواک برقی نیازی به فشار دادن ندارید و شما تنها کاری که می کنید این است که آن را بر روی دندان‌های خود حرکت دهید و بقیه کارها را به خود مسواک واگذار کنید حتی برخی از مسواک‌های برقی اورال بی مجهز به سنسورهایی هستند که می توانند فشار وارد شده بر روی دندان‌ها را تشخیص دهند و در صورتی که شما از فشار بیش از حدی استفاده کنید ضمن هشدار دادن به شما از قدرت حرکات برس خود کم می کند تا آسیبی به دندان‌ها و لثه‌های شما وارد نشود.

4- لذت داشتن دندان‌های سفیدتر را با آن تجربه می کنید:

برای بسیاری از افراد دندان‌های تمیزتر به معنای داشتن دندان‌های سفیدتر است که با تجمع کمتر پلاک‌ها و مواد غذایی سفیدی و درخشندگی دندان‌های شما بیشتر می شود و از آنجایی که مسواک‌های برقی دارای حالت سفید کننده دندان هستند می توانند به شما در این زمینه کمک بسزایی کند تا با لبخندی زیباتر در جامعه حضور پیدا کنید البته یک مسواک برقی مسلماً نمی تواند تاثیر یک درمان حرفه‌ای را برای سفید کردن دندان‌ها داشته باشد اما به هر حال می تواند نسبت به مسواک‌های دستی تاثیر بسزایی داشته باشد تا تلاش شما را برای داشتن دندان‌های زیبا‌تر و سفید‌تر به ثمر برساند.

 

5- به مقابله با بیماری لثه می پردازد:

مسواک برقی به خاطر فناوری و تجهیزاتی که دارد می تواند بهتر شما را از شر پلاک و جرم‌های آزار دهنده خلاص کند بنابراین عامل بسیار مهمی در درمان بیماری لثه یا پیشگیری از آن به شمار می آید شما می توانید نحوه مسواک زدن خود را با دندانپزشک یا یک متخصص در این زمینه در میان بگذارید تا با راهنمایی‌های او بتوانید به بهترین شکل از نحوه مسواک زدن و محافظت از لثه‌ها آگاهی پیدا کنید. برخی از مسواک‌های برقی اورال بی دارای تنظیمات مرتبط با لثه‌ها هستند تا سلامت و زیبایی را برای دهان و دندان‌ شما به ارمغان بیاورند.

چگونه با خرید مسواک برقی مناسب یک انتخاب حرفه‌ای داشته باشیم؟

حضور مسواک‌های برقی متنوع در بازار برای بسیاری از افراد گیج کننده است چرا که شما قرار است هزینه قابل توجهی را برای خرید مسواک برقی سرمایه گذاری کنید تا بتوانید سلامت و زیبایی دندان‌هایتان را تامین کنید و انتخاب نامناسب نه تنها سرمایه شما را به هدر می دهد بلکه سلامت دهان و دندان‌هایتان را تحت تاثیر قرار می دهد علاوه بر این مسواک‌هایی که انتخاب می کنید به ترجیحات شخصی شما بستگی دارد که حتما هنگام خرید مسواک برقی بین مدل‌های مختلف باید به آن توجه کرد. یکی از برندهایی که می توانید به آن اطمینان کنید برند اورال بی است چرا که این برند از هر سه فناوری مدرن مانند سر برس چرخشی، نوسانی و ضربه‌ای استفاده می کند تا به حذف 100% پلاک‌ها در مقایسه با مسواک دستی بپردازید همچنین با اورال بی می توانید تعدادی سربرس تخصصی را بسته به نیازهای خاصی که در تامین سلامت دهان و دندان دارید، انتخاب کنید. 

البته اورال بی طیف گسترده‌ای از برس‌ها را تولید کرده است تا بتواند به شما در رفع نیازهایتان کمک کند به طور مثال می توان به موارد زیر اشاره کرد:

  • CrossActionیکی از پیشرفته‌ترین برس‌های مسواک برقی اورال بی که می تواند به طور 100% شما را از شر پلاک‌ها خلاص کند. این سر برس دارای موهای زاویه‌دار است تا به شما در دسترسی به نواحی صعب العبور کمک کند.
  • 3D Whiteبا این برس مسواک برقی اورال بی می توانید لذت داشتن دندان‌های سفید را تجربه کنید چرا که این برس لکه‌های سطحی را به راحتی از بین می برد.
  • Sensitive Clean: همیشه مسواک زدن برای افرادی که لثه‌های حساسی دارند آزار دهنده است به همین خاطر مسواک برقی اورال بی با ارائه این سر برس به شما کمک می کند تا با موهای فوق العاده نرم و لطیف خود به حذف ملایم پلاک‌ها و هر گونه آلودگی بپردازید.
  • Sensi UltraThin: این برس مسواک برقی اورال بی با الهام از ابزارهای حرفه‌ای در دندان پزشکی به شکل گرد، با موهای فوق العاده نرم طراحی شده است تا با استفاده از این سر برس بتوانید ملایم‌ترین تجربه را در مسواک زدن با خرید مسواک برقی اورال بی کسب کنید.
  • Floss Action: این سر برس مسواک برقی اورال بی دارای موهای میکروپالس است که به طور عمیق بین دندان‌ها نفوذ می کند تا پلاک‌ها را از بین ببرید. این سر برس مانند نخ دندان عمل می کند اما باید بدانی که جایگزین نخ دندان نمی شود و حتما بعد از هر دفعه مسواک زدن باید از نخ دندان استفاده کنید.
  • TriZone: این سر برس مسواک برقی اورال بی دارای فناوری سه ناحیه‌ای است که در مقایسه با مسواک‌های دستی می تواند بهتر به پاکسازی دندان‌ها و لثه‌های شما بپردازد و با قابلیت سه ناحیه‌ای این برس اورال بی شما می توانید به طور عمیق نواحی صعب العبور را راحت‌تر تمیز کنید.

باید بدانید که انتخاب و خرید مسواک برقی مناسب بحث مفصلی است به طور مثال ضمن توجه به نیازهای شخصی باید به یکسری موارد دیگر از قبیل موارد زیر هم توجه کرد:

نوع منبع مسواک برقی: یکی از مواردی که در تصمیم گیری در مورد خرید مسواک برقی به شما کمک می کند نوع منبع انرژی آن است به طور معمول دو منبع برای مسواک برقی وجود دارد:

1.باتری

2.باتری شارژی

مسواک‌های برقی شارژی برای اکثر مردم انتخاب راحت‌تری است چرا که باتری آن قابل شارژ شدن است به طوری که می توان آن را بلافاصله پس از اتمام با شارژ مجدد استفاده کرد بنابراین همیشه برای استفاده آماده هستند در حالی که مسواک‌های برقی دارای باتری پس از تمام شدن شما را برای خرید دوباره باتری به دردسر می اندازد.

انتخاب سر برس متناسب با نیاز: هر مسواک برقی دارای یکسری سر مسواک قابل تعویض است که با مدل دستگاه شما سازگار است هر فردی با توجه به نیازی که دارد باید از سر برس متناسب استفاده کند بنابراین در هنگام خرید مسواک برقی حتما باید به ترجیحات و نیازهای شخصیتان توجه کنید.

دقت به تکنولوژی حرکت و قدرت: مسواک‌های برقی با تکنولوژی چرخشی کار می کنند که باعث می شود سر مسواک از یک طرف به سمت دیگر به صورت دایره وار حرکت کند این حرکت با توجه به قدرتی که دارد می تواند نسبت به حذف پلاک‌های دندان اقدام کند البته همه مدل‌های مسواک برقی به طور یکسان عمل نمی کنند و برخی به جای حرکت چرخشی از حرکات صوتی و ضربه‌ای استفاده می کنند انتخاب و خرید مسواک برقی چرخشی یا مسواک صوتی بستگی به نیاز شما دارد چرا که هر کدام ویژگی‌های منحصر به فردی دارند که می توانند به شما در رسیدن به نتیجه مطلوب کمک کنند.

 

مسواک برقی چرخشی یا مسواک برقی صوتی؟

هر دوی این مسواک‌ها به نوعی می توانند به شما کمک کند و انتخاب آن به نیاز شما بستگی دارد مسواک برقی صوتی دارای سر برس مستطیلی شکل است که با حرکات ارتعاشی  پلاک‌های آزار دهنده دندان را تا خط لثه از بین می برند و از قابلیت‌های مختلفی مانند حالت  تمیز کردن، ماساژ لثه و سفید کردن استفاده می کنند در حالی که مسواک‌های چرخشی دارای سربرس گرد هستند که به صورت چرخشی حرکت می کنند آنها با استفاده از حرکات ضربه‌ای باعث شل شدن پلاک‌های سطح دندان می شوند تا پس از کنده شدن توسط موهای چرخشی مسواک برقی پاک شوند از ویژگی‌های خاص این نوع از مسواک، تایمر داخلی و برخورداری از چند حالت مختلف مسواک زدن است.

به طور کلی درباره‌ی اینکه مسواک برقی چرخشی بهتر است یا صوتی بحث‌های زیادی وجود دارد اما به طور کلی مسواک‌های صوتی بیشتر شبیه مسواک‌های دستی اند به همین خاطر از آنجایی که بیشتر افراد به مسواک‌های دستی عادت دارند به سمت خرید مسواک برقی صوتی بیشتر جذب می شوند.

اهمیت مسواک برقی برای کودکان:

وادار کردن کودکان به مسواک زدن همیشه دشوار است و گاهی اوقات ممکن است که با اشک و عصبانیت همراه باشد در حالی که شما می توانید با خرید مسواک برقی این فرایند را به یک ماجراجویی سرگرم کننده تبدیل کنید و با رعایت بهداشت دهان و دندان، عادت مسواک زدن را در سنین پایین شروع کنید.

در اینجا اولین سوالی که مطرح می شود این است که: آیا مسواک برقی برای کودکان مناسب است یا نه؟

در پاسخ به این سوال باید گفت که مسواک برقی برای کودکان بالا 3 سال مناسب است و شما می توانید با خرید مسواک برقی اورال بی تجربه بی نظیری از مسواک زدن را برای بچه‌هایتان فراهم کنید مسواک برقی اورال بی برای کودکان مزایای زیادی در پی دارد به عنوان مثال می توان به موارد زیر اشاره کرد:

1- استفاده از آن برای کودکان راحت است:

با خرید مسواک برقی اورال بیمی توانید تمام کارها را به خود او بسپارید و تنها با حرکت دادن آن بر روی دندان به راحتی از شر پلاک‌ها و هرگونه مواد غذایی خلاص شوید.

2- به حذف بهتر پلاک از روی دندان کمک می کند:

جالب است بدانید که با خرید مسواک برقی اورال بی برای کودکان می توانید 75 درصد بیشتر از مسواک‌های دستی به حذف پلاک‌ها بپردازید آنها می توانند دسترسی به نقاط صعب العبور را برای شما آسان کنند و با از بین بردن پلاک از روی دندان‌ها به فرزند شما برای حفظ لبخند زیبا کمک کنند.

 

3- باعث اشتیاق و ذوق کودک می شود:

فرزند شما ممکن است به دلیل جدید بودن مسواک برقی یا به دلیل اینکه شما به طور منظم از مسواک برقی استفاده می کنید، برای استفاده از آن ذوق و شوق داشته باشد به همین خاطر شما می توانید راحت‌تر آنها را به سمت مسواک زدن تشویق کنید البته باید بدانید که مسواک‌های برقی اورال بی برای کودکان یکسری ویژگی‌ها و آیتم‌هایی دارند و شما می توانید طیف گسترده‌ای از مسواک‌های اورال بی را برای کودکان ببینید که در رنگ‌های روشن با شخصیت‌های دیزنی مورد علاقه شان موجود است. 

از جمله ویژگی‌های خوب اورال بی که با خرید مسواک برقی از آن بهره‌مند می شوید دسته‌های ارگونومیک و بدون لغزش مسواک برقی اورال بی است، که کودکان می توانند به راحتی آنها را در دستان کوچکشان قرار دهند همچنین مسواک برقی اورال بی با طراحی سربرس‌های کوچک که به طور ویژه برای دهان کوچک فرزند شما طراحی شده است مورد تایید متخصصین دندانپزشکی قرار گرفته است تا خیال شما را از بابت مسواکی که خود و فرزندتان از آن استفاده می کنید راحت کند.

آیا مسواک برقی به دندان آسیب وارد می کند؟

بسیاری از افراد نگران این موضوع هستند به همین خاطر در خرید مسواک برقی تردید می کنند باید بدانید که اگر نحوه درست مسواک زدن را ندانید حتی با مسواک دستی هم می توانید به دندان‌های خود آسیب وارد کنید بنابراین آنچه که بیش از همه قبل از خرید مسواک برقی یا حتی دستی اهمیت دارد یاد گرفتن درست مسواک زدن است به طور مثال در مسواک برقی اگر شما از سربرس نادرستی استفاده کنید می توانید زمینه را برای فرسایش مینای دندان فراهم کنید و منجر به تحریک لثه‌ها شوید برای کاهش این خطرات رعایت تکنیک‌های مسواک زدن و انتخاب تنظیمات متناسب با نیازهای دندانی شما توصیه می گردد.

  • انتخاب تکنیک درست مسواک زدن:

به طور کلی درباره نحوه مسواک زدن چه برقی چه دستی باید یکسری نکات رعایت شوند قبل از شروع مطمئن شوید که مسواک برقی شما شارژ است و هنگام مسواک زدن آن را در زاویه 45 درجه نگه دارید و برای شروع از سطح خارجی دندان اقدام کنید، قبل از اینکه به سراغ دندان‌های بعدی بروید سر چرخشی مسواک برقی را به مدت 2 تا 5 ثانیه بر روی هر دندان نگه دارید پس از اینکه سطوح خارجی دندان‌ها تمام شد به سمت سطوح داخلی بروید و همانند سطوح خارجی آن را به مدت 2 تا 5 ثانیه بر روی دندان‌ها نگه دارید سپس سر مسواک برقی را در برابر سطوح جویدنی دندان‌های خود قرار دهید و با گذاشتن سر مسواک برقی بر روی خط لثه از باقی ماندن هرگونه پلاک جلوگیری کنید و به عنوان آخرین مرحله سقف دهان و زبان خود را به آرامی تمیز کنید این کار یکی از روش‌های خوب برای از بین بردن ذرات غذای سرسخت است.

  • تنظیمات برس مناسب:

مسواک‌های برقی صوتی قابلیت تنظیم برای سازگاری با حساسیت‌های دندانی مختلف را دارند که با توجه به مدل این قابلیت‌ها متفاوت هستند پس حتما قبل خرید مسواک برقی صوتی از وجود این ویژگی اطمینان پیدا کنید.

  • تعمیر، نگهداری و تعویض منظم:

مسواک برقی خود را با تمیز کردن منظم سر مسواک و تعویض آن طبق توصیه متخصصان دندانپزشکی انجام دهید یک مسواکی که به خوبی نگهداری شود می تواند عملکرد مطلوبی را برای شما به ارمغان بیاورد و احتمال مشکلات مرتبط با سلامت دهان و دندان را کاهش بدهد.

  • به اندازه مسواک زدن:

به طور کلی توصیه می شود که دندان‌های خود را دو بار در روز به مدت دو دقیقه مسواک بزنید و از برس مسواک‌هایی استفاده کنید که از موهایی نرم ساخته شده اند. هرگز در مسواک زدن عجله نکنید چرا که این کار باعث می شود تا شما نتوانید به اندازه کافی پلاک‌های ایجاد شده را از روی سطح دندان‌ها پاک کنید البته مسواک برقی اورال بی از امکاناتی مانند تایمر داخلی برخوردار است که به شما مدت زمان مسواک زدن در هر ناحیه از دندان را هشدار می دهند.

  • جایگزین نکردن برس مسواک فرسوده: 

ADA توصیه می کند که هر 3 تا 4 ماه این سربرس‌ها را تعویض کنید تا بتوانید از عملکرد بهتری برخوردار شوید یکی از نشانه‌های تعویض سر برس، فرسوده یا مات شدن موهای مسواک است که به شما جهت تعویض سر مسواک هشدار می دهد.

  • عدم استفاده از مسواک نامناسب:

شما می توانید دندان‌های خود را با مسواک برقی یا حتی دستی به طور موثر تمیز کنید اما در صورتی که از مسواک مناسب استفاده کنید ADA (انجمن دندانپزشکی آمریکا) توصیه می کند که از مسواکی استفاده کنید که از موهای نرم و دسته بلند ساخته شده باشد تا به شما این امکان را بدهد که به راحتی به پشت دندان‌های خود دسترسی داشته باشید و اگر می خواهید مطمئن شوید که مسواکتان مورد تایید دندانپزشکان است باید به دنبال مهر پذیرش ADA بر روی آن باشید باید بدانید که مسواک برقی اورال بی مورد تایید انجمن دندانپزشکی آمریکا (ADA) قرار گرفته است تا با خرید مسواک برقی اورال بی از ایمن بودن آن اطمینان خاطر پیدا کنید.

در نتیجه:

خرید مسواک برقی می تواند برای شما مزایای متعددی را در پی داشته باشد مسواک برقی نه تنها برای بزرگسالان بلکه برای کودکان هم مناسب است یکی از برندهایی که شما می توانید برای خرید به آن اطمینان کنید برند اورال بی است مسواک‌های برقی اورال بی در طیف گسترده‌ای برای انواع نیازهای شخصی از کودک گرفته تا بزرگسال برای شما طراحی کرده است تا بتوانید به خوبی از دندان‌هایتان مراقبت کنید مسواک‌های برقی اورال بی مورد تایید متخصصان قرار گرفته است تا خیال شما را از بابت محصولی که استفاده می کنید راحت کند ما در این مقاله سعی کردیم شما را از 0 تا 100 راهنمای خرید مسواک برقی آشنا کنیم تا بدانید که در چه مسیری باید حرکت کنید تا سلامت و زیبایی دندان‌هایتان را تامین کنید و لبخند جذاب‌تری داشته باشید.

برای ثبت دیدگاه، ابتدا وارد حساب کاربری خود شوید