استایل خانم های پلاس سایز

استایل خانم های پلاس سایز
19 شهریور 1403 بدون نظر 5 دقیقه
اشتراک گذاری:

آنچه در این مطلب می خوانید :

ما در این مقاله قصد داریم شما را با طیف وسیعی از نکات و ترفندهای ارزشمند برای کمک به خانم‌های پلاس سایز آشنا کنیم تا با بررسی دنیای مد بتوانید به ظاهری دلخواه و در عین حال شیک بدست بیاورید.

در آغوش گرفتن منحنی‌های خود و پوشیدن لباس با اعتماد به نفس برای خانم‌های پلاس سایز به خاطر اندامی که دارند نه تنها نمایانگر قدرت و جسارت آنها است بلکه بازتابی از استایل شخصی و خصوصیات آنها است اگر اضافه وزن دارید و در رده‌ی سایز‌های بزرگ قرار می گیرید می توانید با درک شکل بدن خود، یافتن ویژگی‌های خاص و چگونه استایل کردن آن‌ها ظاهری زیبا و مدرن برای خود به ارمغان بیاورید شما با برداشتی صحیح از شکل اندام خود می توانید کمد لباسی بسازید که تمام انحنای بدن شما را در بر بگیرد تا احساس شگفت انگیزی را برای شما بوجود آورد به همین خاطر ما در این راهنمای جامع قصد داریم شما را با طیف وسیعی از نکات و ترفندهای ارزشمند برای کمک به خانم‌های پلاس سایز آشنا کنیم تا با بررسی دنیای مد بتوانید به ظاهری دلخواه و در عین حال شیک بدست بیاورید.

 

1. درک درستی نسبت به فرم بدنتان پیدا کنید:

یکی از مهم‌ترین جنبه‌های کلیدی که برای خانم‌ها بویژه خانم‌های پلاس سایز در انتخاب نوع لباس کمک کننده است درک فرم بدن منحصر به فرد شما است چرا که هر کس فرم بدن متفاوتی دارد به طور مثال ممکن است پیراهن‌های یقه قایقی برای برخی مناسب باشد در حالی که برای کسانی که شانه‌های پهن و بزرگی دارند مناسب نباشد. دسته بندی‌های کلی وجود دارد که می تواند به شما کمک کند تا با ارزیابی و بررسی بدنتان بتوانید فرم کلی بدن خود را شناسایی کنید. به طور کلی فرم بدن شامل ساعت شنی، سیب، مثلث معکوس، گلابی و مستطیل می شود هر یک از این فرم‌ها ویژگی‌های منحصر به فردی دارند که می توانند شما را با چالش‌ها و فرصت‌های متعددی روبرو کنند. بنابراین با درک فرم یا شکل بدن خود می توانید برای شروع مهم‌ترین گام را بردارید تا بتوانید با توجه به نقاط ضعف و قوت بدن خود لباس‌هایی را انتخاب کنید که ویژگی‌های برجسته شما را نمایان کنند و با پنهان کردن نقاط ضعف ظاهری زیبا و درخشان به ارمغان بیاورند.


2. اندازه و سایز همیشه همه چیز نیست:

دومین نکته‌ای که خانم‌های سایز پلاس باید آن را به یاد داشته باشند این است که عدد یا حروف روی برچسب همیشه اندازه شما را مشخص نمی کند پس به جای اینکه بر روی این اعداد تمرکز کنید و نگران سایز آن باشید به این نکته توجه کنید که آیا این لباس با توجه به فرم اندامتان به شما می آید یا خیر؟

تولید کنندگان مختلف لباس استانداردهای متفاوتی را برای هر سایز در نظر می گیرند به طور مثال اگر در یک برند لباس سایز شما 40 باشد ممکن است در یک برند لباس دیگر سایز شما 42 باشد به همین خاطر این اندازه‌ها عملا هیچ معنایی ندارند و ظاهر شما را تغییر نمی دهند بنابراین نباید نگران این موضوع باشید که تغییر سایز 40 به 42 نشانه‌ای از تغییر بدن و ظاهر شما است.

  

3. لباس‌های گشاد راه حل خوبی نیستند:

سعی نکنید که با پوشیدن لباس‌های گشاد سایز بزرگ خود را پنهان کنید بلکه باید لباس‌هایی را بپوشید که کاملا اندازه شما است چرا که با پوشیدن لباسی متناسب با سایز خود (یعنی نه خیلی کوچک و نه خیلی بزرگ) می توانید به بهترین ظاهر خود دست پیدا کنید و استایلی شیک و زیبا به دست بیاورید گاهی اوقات خانم‌های سایز پلاس گمان می کنند که با پوشیدن لباس‌هایی گشاد می توانند ظاهر و استایل بهتری را کسب کنند در حالی که این روش نه تنها باعث ایجاد ظاهری ناخوشایند می شود بلکه نمی توانند ویژگی‌های زیبا و نقاط قوت بدن شما را برجسته کنند بنابراین در دام این باور نیفتید که تنها با پوشیدن لباس‌های گشاد و بی شکل می توانید زیبا به نظر برسید حالا چه می خواهد به دلیل نارضایتی از بدن خود باشد یا چه به دلیل ترس و شرم. 


4. از اکسسوری‌های مناسب استفاده کنید:

هرگز نباید تاثیری را که اکسسوری‌ها می توانند داشته باشند را دست کم بگیرید شما می توانید تیشرت و شلوار جین خود را با اکسسوری‌ها جذاب تر کنید مثلا پوشیدن یک کمربند، گردنبند یا گوشواره‌های میخی می تواند عامل موثری بر روی زیبایی ظاهر شما باشند. اینکه شما جز خانم‌های سایز پلاس قرار می گیرید به این معنی نیست که از اکسسوری‌ها استفاده نکنید بلکه شما می توانید با انتخاب آیتم‌های مناسب سبک و استایلتان، ظاهر خیره کننده‌ای را برای خود به ارمغان بیاورید.


5. از رنگ‌ها به درستی استفاده کنید:

یک قانون کلی در مورد رنگ‌ها وجود دارد و آن این است که رنگ‌های روشن فضا را بزرگتر نشان می دهند در حالی که رنگ‌های تیره آن را کاهش می دهند به طور مثال اگر از لباس‌هایی با رنگ روشن (سفید، کرمی، زرد و ..) استفاده می کنید چشم‌ها به طور ناخودآگاه به سمت این چنین رنگ‌ها جذب می شوند و بدن شما را برجسته و بزرگتر می بیند به همین خاطر اگر قصد دارید که ناحیه‌ای از بدن را بزرگتر از حالت عادی‌شان دهید می توانید به سراغ رنگ‌های روشن بیایید در حالی که اگر می خواهید به طور مثال پاها و کمر خود را لاغرتر نشان دهید از رنگ‌های تیره استفاده کنید در چنین شرایطی شلوارهای جین مشکی یا تیره می تواند انتخاب مناسبی برای شما باشد.

بنابراین با شناخت درست فرم بدن می توانید به خوبی تصمیم بگیرید که از چه رنگ‌های استفاده کنید البته برخی از خانم‌های سایز پلاس گمان می کنند که برای اینکه لاغرتر نشان داده شوند باید فقط از رنگ مشکی استفاده کنند و کمد لباس خود را با لباس‌های مشکی پر کنند در حالی که شما هم می توانید با استفاده درست و استراتژیک از رنگ‌های روشن به طور شگفت انگیزی لاغر به نظر برسید راه‌حل‌های زیر می تواند به شما در این زمینه کمک کنند:

  • از رنگ‌های روشن در کنار رنگ‌های تیره استفاده کنید یعنی سعی کنید هنگامی که می خواهید آیتم‌های رنگی را برای استایل خود انتخاب کنید از لباس‌های بیرونی مانند کت‌ها برای رنگ تیره استفاده کنید تا مناطقی را که نمی خواهید پنهان کنید و از لباس‌های داخلی مانند بلوز برای رنگ‌های روشن استفاده کنید تا چشم‌ها را به سمت آن هدایت کنید. تضاد بین رنگ‌های روشن و تیره می تواند بدن شما را کشیده‌تر نشان دهد به طور مثال شما می توانید یک بلوز سفید را با یک کت مشکی یا سرمه‌ای ست کنید با ترکیب کردن رنگ‌های روشن و تیره می توانید یک هدف دوگانه را تعقیب کنید تا ضمن داشتن ظاهری زیبا اندام خود را لاغرتر نشان دهید.
  • قرار دادن یک آیتم پررنگ در میان رنگ‌های تیره می تواند راه حل هوشمندانه‌ای برای خانم‌های سایز بزرگ باشد آنها می توانند با توجه به شناختی که نسبت به بدنشان دارند برای قسمت‌هایی که می خواهند برجسته‌تر نشان دهند و توجه‌ها به آن جلب کنند از رنگ‌های روشن و تند استفاده کنند در حالی که برای بقیه‌ی استایلشان به سراغ رنگ‌های تیره بیایند به طور مثال در این روش شما می توانید از بلوزی سرخابی به همراه کت، شلوار و کفش مشکی استفاده کنید در اینجا توجه‌ها بیشتر به سمت بلوز شما به خاطر رنگی که دارد جلب می شود و کسانی که بالاتنه‌ی خوبی دارند با انتخاب این آیتم می توانند زیبایی ظاهری خود را چند برابر کنند.
  • با انتخاب اکسسوری مناسب می توانید به صورت استراتژیک از رنگ‌های روشن در استایل خود استفاده کنید مثلا می توانید به استایل تیره رنگ خود با بکار بردن روسری یا کفشی با رنگ روشن ظاهری زیبا و در عین حال شیک بدست بیاورید فقط باید به یاد داشته باشید که از اکسسوری‌هایی استفاده کنید که با استایل شما مطابقت داشته باشد تا با ایجاد توازن و تناسب مناسب بتواند به شما برای داشتن ظاهری زیبا و خیره کننده کمک کند.


6. تناسب را به درستی در استایل خود رعایت کنید:

خانم‌های پلاس سایزی که فرم بدنشان به حالت ساعت شنی است، می توانند برای ایجاد تناسب در استایلشان از تضاد بین رنگ‌های تیره در پایین تنه و رنگ‌های روشن در بالا تنه استفاده کنند این کار باعث می شود تا چشم‌ها بیشتر به قسمت بالایی بدن توجه کنند و با ایجاد تناسب و توازن بین قسمت‌های مختلف بدن ظاهری زیبا و شیک بدست بیاورند به طور مثال می توانند یک بلوز دکمه دار پاستیلی را با یک دامن مشکی ست کنند تا به استایلی شیک و مدرن دست پیدا کنند. به همین خاطر تاکید می شود که فرم بدنتان را بشناسید و نقاط قوت و ضعف بدن خود را مشخص کنید چرا که این دو مورد بر روی انتخاب آیتم‌های درست تاثیر مستقیمی می گذارد. 


7. می توانید از پیراهن‌های طرحدار و شلوغ استفاده کنید:

اگر جزء کسانی هستید که اغلب از پیراهن‌های طرحدار و شلوغ استفاده می کنند بهتر است به سراغ پیراهن‌هایی بیایید که دارای طرح‌های کوچک هستند مثلا بلوزهایی با گل‌های ریز یا نقاط کوچک که می توانند به خوبی منحنی‌های بدن شما را برجسته کنند این پیراهن‌ها می توانند با خاصیت استثنایی خود هر قسمت‌ از بدن را مانند شکم یا ران‌ها را با منحرف کردن چشم‌ها بوسیله طرح‌ شلوغ خود پنهان کنند بنابراین اگر می خواهید توهم لاغر بودن را به دیگران انتقال دهید پیراهن‌های طرحدار برای خانم‌های پلاس سایز مناسب است.


در نتیجه:

انتخاب لباس برای خانم‌های سایز بزرگ با چالش‌های متعددی همراه است به همین خاطر ما در این مقاله سعی کردیم شما را راهنمایی کنیم تا با رعایت کردن یکسری نکات بتوانید استایلی شیک و خیره کننده بدست بیاورید.

 

برای ثبت دیدگاه، ابتدا وارد حساب کاربری خود شوید