ست کردن اکسسوری با استایل

ست کردن اکسسوری با استایل
15 شهریور 1403 بدون نظر 5 دقیقه
اشتراک گذاری:

آنچه در این مطلب می خوانید :

ما قصد داریم شما را با نکات و ایده‌هایی در مورد چگونه ست کردن اکسسوری‌ها با استایل آشنا کنیم تا بتوانید به جذابیت لباس‌های روزمره و یا مهمانی خود بیفزایید.

در دنیای مد، داشتن استایلی خیره کننده فراتر از انتخاب لباس مناسب است یعنی با در نظر گرفتن اکسسوری‌هایی که می توانند ظاهر شما را به سطح جدیدی از زیبایی و جذابیت ارتقا دهند تا شما به آنچه که می خواهید دست پیدا کنید. با ترکیب مناسب اکسسوری‌ها می توانید یک لباس ساده را به یک لباس مدرن و شیک تبدیل کنید به همین خاطر ما قصد داریم شما را با نکات و ایده‌هایی در مورد چگونه ست کردن اکسسوری‌ها با استایل آشنا کنیم تا بتوانید به جذابیت لباس‌های روزمره و یا مهمانی خود بیفزایید.

 

1. اکسسوری‌ها را با رنگ لباس ست کنید:

یکی از ساده‌ترین راه‌ها برای ست کردن اکسسوری با لباس توجه به رنگ آنها است. رنگ‌ یکی از مهم‌ترین جنبه ‌های لباس شما است چرا که توجه‌های زیادی را به خود جلب می کند و به خاطر تصویر بصری که برای دیگران ایجاد می کند شما می توانید از اکسسوری‌هایی استفاده کنید که مشابه رنگ لباس شما هستند تا در کنار هم بتوانند تصویر زیبایی از استایل شما را به دیگران نمایش دهند. همچنین با بکار بردن لوازم جانبی هم رنگ با لباس، به شما کمک می کند تا استایلتان متعادل و کامل به نظر برسد به طور مثال اگر قصد دارید لباسی با رنگ صورتی روشن بپوشید می توانید از اکسسوری‌هایی به رنگ صورتی یا طلایی کمک بگیرید البته این نکته حائز اهمیت است که لازم نیست رنگ اکسسوری شما دقیقا مطابق رنگ لباس شما باشد تنها کافی است که شما از تناژهای مختلف آن رنگ استفاده کنید به طور مثال سرخابی و شرابی دو تناژ مختلف از رنگ صورتی هستند.


2. اکسسوری‌ها را با جزئیات لباس هماهنگ کنید:

در این روش شما می توانید به جای اینکه اکسسوری خود را با رنگ کلی لباس هماهنگ کنید آن را با رنگ ثانویه لباس ست کنید این روش ویژه کسانی است که از لباس‌های طرحدار استفاده می کنند چرا که بیش از یک رنگ در لباس‌هایشان وجود دارد که می توانند لوازم جانبی خود را با آن ست کنند به طور مثال اگر شما قصد دارید پیراهنی آبی با گل‌های طلایی بپوشید می توانید اکسسوری‌های خود را با گل‌های طلایی پیراهن ست کنید و برای این کار کافی است که از تناژ‌های مختلف طلایی استفاده کنید. این روش به شما کمک می کند تا استایلی ظریف و در عین حال شیک و مدرن داشته باشید.

 

3. برای لباس‌های روشن از اکسسوری‌هایی با رنگ خثنی استفاده کنید:

اکسسوری‌هایی که دارای رنگ خنثی اند پرکاربردتر از دیگر رنگ‌ها هستند چرا که یکی از مهم‌ترین خاصیت‌های رنگ خنثی سازگاری آن با انواع رنگ‌ها است بنابراین شما می توانید به وسیله این اکسسوری‌ها آنها را به راحتی با انواع لباس‌ها ست کنید به ویژه لباس‌هایی که دارای رنگ روشن هستند مثلا اگر شما قصد دارید پیراهنی به رنگ زرد بپوشید می توانید آن را با کیف و ساعت و کمربند مشکی ست کنید.

سفید، مشکی، قهوه‌ای، کرمی، خاکستری، بژ و خرمایی از جمله رنگ‌های خنثی هستند که ست کردن آنها با رنگ‌های روشن ظاهری زیبا و درخشان برای شما به ارمغان می آورد.


4. لباس‌های طرحدار را با اکسسوری‌های تک رنگ ست کنید:

پیراهن‌های طرحدار ممکن است به خاطر ظاهر شلوغی که دارند انتخاب اکسسوری را برای شما مشکل ساز کنند به همین خاطر باید به دنبال اکسسوری‌هایی باشید که تک رنگ هستند و ظاهر ظریف‌تری دارند تا باعث ایجاد شلوغی بیش از حد در استایل شما نشوند به طور مثال اگر شما قصد دارید که برای شرکت در یک مهمانی از پیراهنی آبی با نقاط سفید استفاده کنید باید کیف و کفشی تک رنگ انتخاب کنید و برای جواهرات به سراغ گوشواره‌های میخی بروید چرا که پیراهن شما به خاطر شلوغی که دارد می تواند اکسسوری‌هایی مانند گردنبد را در خود گم کند در حالی که گوشواره‌های میخی ضمن ظرافت استایلی شیک و مدرن برای شما به ارمغان می آورد. 

 

5. برای لباس‌های خنثی از اکسسوری‌هایی با رنگ تند استفاده کنید:

اگر قصد دارید که از پیراهن‌هایی به رنگ خنثی مانند سفید، کرمی، بژ، خاکستری یا مشکی استفاده کنید می توانید با بکار بردن اکسسوری‌هایی با رنگ‌های روشن و تند ظاهری جسورانه و زیبا به ارمغان بیاورد البته اگر پیراهن شما تک رنگ است می توانید از اکسسوری‌های طرحدار استفاده کنید مثلا می توانید پیراهن سفید خود را با یک کیف طرحدار قرمز ست کنید تا زیبایی بصری شما تاثیر عمیقی بر روی دیگران بگذارد.


6. هرگز از گردنبند برای پیراهن‌های یقه هالتری استفاده نکنید:

پیراهن‌هایی که دارای یقه‌ی هالتر هستند به خاطر ظاهری که دارند مانع استفاده از گوشواره‌های بلند و گردنبند می شوند بنابراین اگر شما از گردنبند در این استایل استفاده کنید ظاهری شلوغ و درهم به ارمغان می آورید. توصیه می شوید که در چنین استایلی به جای گردنبند از دستبند‌های چند لایه استفاده کنید تا به بهترین شکل ظاهر خود را استایل کنید.

علاوه بر یقه هالتری پیراهن‌هایی که مدل رومی هستند هم نباید از گردنبند استفاده کنند کسانی که دوست دارند ظاهری جسورانه و در عین حال خیره کننده داشته باشند می توانند از پیراهن‌های رومی در استایل خود استفاده کنند این مدل پیراهن‌ها فقط یک طرف شانه شما را در برمی گیرند به همین خاطر برای اینکه این عدم تقارن را متعادل‌تر کنید باید از دستبند در طرف مخالف بهره ببرید.


7. جواهرات خود را با توجه به نوع استایل ست کنید:

استفاده از اکسسوری‌هایی مانند جواهرات می توانند یکی از بهترین روش‌ها برای درخشان کردن استایل شما باشند اما اینکه چگونه جواهرات خود را با توجه به استایل ست کنید اهمیت زیادی دارد نکات زیر می تواند به شما در این زمینه کمک کند:

  • گردنبند: حتما هنگام پوشیدن گردنبند یقه لباس خود را در نظر بگیرید یعنی اگر شما یک تاپ کوتاه می پوشید باید از گردنبندهای بلندتری استفاده کنید تا فضای خالی یقه شما را پر کند و ظاهری زیبا و درخشان برای شما به ارمغان بیاورد در مقابل اگر شما قصد دارید که پیراهنی با یقه بلند بپوشید از گردنبندهای کوتاه‌تر استفاده کنید حتی در چنین استایلی شما می توانید از گردنبندهای چند لایه در استایل خود بکار ببرید تا به زیبایی ظاهری خود بیفزایید.
  • گوشواره: وقتی صحبت از گوشواره به میان می آید شما باید شکل صورت خود را در نظر بگیرید یعنی اگر صورت گردی دارید از گوشواره‌های بلند و زاویه دار استفاده کنید و اگر صورتی مربعی شکل دارید گوشواره‌های گرد را برای استایل خود انتخاب کنید.

 

8. انتخاب کیف و کفش مناسب تاثیر بسزایی بر روی استایل می گذارد:

یکی از ضروری‌ترین اکسسوری‌ها، کیف و کفش هستند به همین خاطر شما باید هنگام انتخاب دقت خاصی را معطوف آنها کنید تا استایلی شیک و مدرن داشته باشید. برای اینکه بتوانید کیف دستی خود را به درستی انتخاب کنید باید مناسبت و سبک لباس خود را در نظر بگیرید به طور مثال کیف کلاچ برای یک مراسم رسمی انتخاب ایده آلی است در حالی که کیف‌های بزرگتر یا کیف‌های دوشی برای استایل روزانه مناسب‌تر است در کنار این نکات شما حتما باید مدل و رنگ کیف دستی خود هم مورد توجه قرار دهید همانطور که قبلا گفته شد اگر می خواهید پیراهنی طرحدار بپوشید باید از اکسسوری‌هایی مانند کفش و کیف دستی تک رنگ و ساده استفاده کنید و یا بلعکس اگر پیراهن تک رنگ و ساده‌ای می پوشید از کیف دستی طرحدار استفاده کنید.

برای انتخاب کفش هم همانند کیف دستی باید به نوع لباس و مناسبت آن توجه کرد به طور مثال برای شرکت در یک رویداد رسمی کفش پاشنه دار پیشنهاد می گردد در حالی که برای کار‌های روزمره انتخاب کفش‌های راحتی مانند کتونی یا صندل ایده آل است. 


9. کلاه و عینک آفتابی انتخابی مناسب برای تابستان است:

دو تا از محبوب‌ترین آیتم‌های تابستانی که از شما در برابر اشعه مضر نور خورشید محافظت می کند، کلاه و عینک آفتابی است شما می توانید متناسب استایل خود از کلاه آفتابی مناسب استفاده کنید مثلا اگر می خواهید یک روز خوش را در ساحل یا پیک نیک بگذرانید می توانید از کلاه‌های لبه پهن استفاده کنید و در مقابل اگر می خواهید استایلی ساده برای موقعیت‌های معمولی داشته باشید کلاه‌های بیسبالی انتخاب ایده آلی برای شما است. برای انتخاب عینک آفتابی مناسب حتما فرم صورت را در نظر بگیرید مثلا اگر صورت گرد مانندی دارید از عینک آفتابی مربع یا مستطیل شکل استفاده کنید و اگر صورت مربعی دارید انتخاب عینک آفتابی گرد یا بیضی برای شما مناسب است.


10. به اندازه از اکسسوری‌ها در استایل خود استفاده کنید:

تعداد اکسسوری که در استایل خود بکار می برید تاثیر بسزایی بر روی ظاهر نهایی شما می گذارد به طور مثال از اکسسوری‌های خیلی بزرگ و شلوغ فقط برای لباس‌های ساده و تک رنگ استفاده کنید در غیر این صورت این اکسسوری‌ها نه تنها باعث افزایش زیبایی در استایل شما نمی شوند بلکه ظاهری شلخته و درهم برای شما به ارمغان می آورند همچنین  اگر شما قصد دارید که از لباس‌های طرحدار و شلوغ استفاده کنید باید به سراغ اکسسوری‌هایی بیایید که کوچک و ظریف هستند تا به خوبی با لباس‌های شما ست شوند.

 

در نتیجه:

اکسسوری تاثیر بسزایی بر روی استایل شما می گذارد به طوری که می تواند ساده‌ترین لباس‌ها را با انتخاب اکسسوری‌های مناسب به شیک‌ترین استایل تبدیل کند به همین خاطر ما در این مقاله سعی کردیم شما را راهنمایی کنیم تا با آگاهی از چگونگی ست کردن اکسسوری با استایل، بتوانید زیبایی ظاهری خود را چند برابر کنید 

برای ثبت دیدگاه، ابتدا وارد حساب کاربری خود شوید