راهنما انتخاب استایل مناسب

راهنما انتخاب استایل مناسب
30 تیر 1403 بدون نظر 8 دقیقه
اشتراک گذاری:

آنچه در این مطلب می خوانید :

تیپ‌های بدنی متفاوتی به خصوص در خانم‌ها وجود دارد شما با شناخت و آگاهی از فرم بدن به راحتی می توانید مشخص کنید که چه نوع لباسی برایتان مناسب است پس به جای پیروی کورکورانه از مد به دنبال شناخت نوع اندام خود باشید تا با انتخاب لباس مناسب استایلی زیبا، جذاب و مدرن داشته باشید.

تیپ‌های بدنی متفاوتی به خصوص در خانم‌ها وجود دارد شما با شناخت و آگاهی از فرم بدن به راحتی می توانید مشخص کنید که چه نوع لباسی برایتان مناسب است پس به جای پیروی کورکورانه از مد به دنبال شناخت نوع اندام خود باشید تا با انتخاب لباس مناسب استایلی زیبا، جذاب و مدرن داشته باشید. صنعت مد امروزه بر روی تولید و طراحی لباس‌های متناسب با فرم بدن برای مشتریان متمرکز شده است تا همه بتوانند به راحتی با هر نوع سایز و شکلی لباسی راحت در عین حال شیک و زیبا داشته باشند به همین خاطر ما در این مقاله قصد داریم شما را با انواع فرم و تیپ بدن آشنا کنیم تا درباره‌ی سبک‌های مختلف بدن و اینکه چه نوع لباس‌هایی برای شما مناسب است، بیشتر بدانید.

انواع فرم بدن:

به طور کلی تیپ بدن یک خانم بر اساس چهار بعد یعنی شانه، سینه، کمر و باسن تعیین می گردد که نسبت‌های متفاوت این چهار بعد، فرم یا تیپ بدنی شما را تعیین می کند به همین خاطر شما می توانید این قسمت‌ها را اندازه بگیرید و با توجه به نکات زیر، فرم و ساختار بدنتان را مشخص کنید.

  • اندام مستطیلی: اگر اندازه‌ی دور کمر و باسن شما تا حدودی برابر است فرم بدن شما مستطیل شکل است.
  • اندام مثلثی: این از فرم بدن به اندام گلابی شکل هم معروف است چرا که اندازه شانه‌ و سینه از باسن کوچک‌تر است.
  • اندام قاشقی: این نوع از فرم بدن بسیار به فرم مثلثی شبیه است اما در اینجا شما باسن پهن‌تری نسبت به شانه‌ها دارید و کمرتان مشخص‌تر از فرم مثلثی شکل است.
  • اندام ساعت شنی: همانطور که از اسم این فرم از بدن مشخص است اندازه سینه و باسن تقریبا برابر هستند در حالی که کمر شما باریکتر از اندازه آنها است. البته اندام ساعت شنی به دو دسته تقسیم می شوند. دسته اول کسانی هستند که اندازه سینه‌ی آنها کمی بزرگتر است و دسته دوم کسانی هستند که سایز باسن شان کمی بیشتر است. 
  • اندام مثلث معکوس: این نوع فرم بدن به اندام سیبی شکل شناخته می شود چرا که در این حالت شانه‌ها و قفسه سینه بزرگتر از باسن است.
  • اندام گرد یا بیضی: در این حالت اندازه سینه بزرگ و باسن باریکتر است.


انتخاب لباس متناسب با فرم بدن:

استایل با فرم بدن مثلث معکوس:

کسانی که بالا تنه‌ی بزرگتری نسبت به پایین تنه‌ی خود دارند توصیه می شود که در استایل خود از لباس‌هایی که دارای یقه‌های قایقی یا باردو، بندهای بزرگ، تاپ‌هایی که یقه‌ آنها آویزان است، استفاده نکنند چرا که با توجه به فرم بدنتان وجود این ویژگی‌ها در استایل، ظاهری ناخوشایند برای شما به ارمغان می آورد به همین خاطر تلاش کنید که به جای آن از لباس‌هایی استفاده کنید که نیمه پایین بدن شما را برجسته‌تر کنند بنابراین از پوشیدن لباس‌های خیلی تنگ به خصوص در اطراف شانه دوری کنید و با انتخاب رنگ درست، قسمت بالایی بدنتان را کوچکتر نشان دهید مثلا یک پیراهن مشکی را با یک شلوار سفید ست کنید.

در این فرم بدن از آنجایی که افراد شانه‌های پهن و خط سینه بزرگتری دارند احساس می شود که تمام وزن در قسمت میانی بدن جمع شده است بنابراین باید توجه‌ها را از این قسمت دور کرد به همین خاطر بهترین نوع لباس برای شما انتخاب لباس‌هایی با آستین بلند یا آستین سه ربع است تا با ایجاد تعادل بین نیمه بالا و پایین بدن به ایجاد استایلی مناسب کمک کنید همچنین باید از پوشیدن شلوار تنگ یا لباس‌های چسبان خودداری کنید چرا که بالا تنه شما را بزرگتر نشان می دهد به جای آن از شلوار و دامن‌های دارای کمربند استفاده کنید تا به خوبی بر روی ساختار بدنتان تاثیر بگذارند.

استایل با فرم بدن مستطیل:

در این فرم بدن اندازه شانه‌ها کمر و باسن برابر است به همین خاطر این فرم بدن منحنی‌های کمی دارد پس باید از لباس‌های بدون فرم دوری کرد یکی از ساده‌ترین روش‌ها برای فرم بخشیدن به استایل استفاده از کمربند است همچنین می توانید لباس‌های طرحدار را به استایل خود اضافه کنید. انتخاب شلوار جین بوت کات برای این فرم بدن ایده آل است چرا که به این فرم بدن کمک می کند تا منحنی‌های بدن را بهتر نمایان کند بهترین دامن برای تیپ‌های مستطیلی انتخاب دامن‌های دارای چین است تا به طور موثری بر روی استایلتان تاثیر بگذارید.

استایل با فرم بدن مثلث:

اگر اندام گلابی شکلی دارید باید پیراهن‌هایی را بپوشید تا بالا تنه‌ی شما را برجسته‌تر کند به همین خاطر به دنبال لباس‌هایی باشید که چین دار هستند تا توجه‌ها را به سمت خود جلب کنید به طور مثال یقه قایقی، یقه اسکوپی و یقه دلبری به شما توصیه می شود همین طور از شلوارهای راسته یا نیم بگ استفاده کنید و آنها را با کفش پاشنه دار استایل کنید تا با این کار به بهترین شکل ظاهری شیک و مدرن برای خود به ارمغان بیاورید. از آنجایی که در این تیپ بدن شما باید به دنبال برجسته‌تر کردن نیمه بالایی بدن خود باشید لباس‌هایی که دارای آستین‌های حجیم مانند آستین‌‌های پف دار هستند، انتخاب ایده آلی است با این کار شما به راحتی می توانید به ظاهری زیبا و شیک دست پیدا کنید در مقابل باید از لباس‌هایی که دارای بندهای نازک هستند یا از انتخاب پیراهن‌هایی که قد آنها تا پایین باسن می رسند دوری کنید. یکی از بهترین آیتم‌ها برای بدن‌های گلابی شکل پیراهن‌های دکمه دار است چرا که با توجه به ساختاری که دارند می توانند ظاهر زیباتری را در بالا تنه‌ی شما ایجاد کنند و به راحتی شما را به استایلی زیبا و ساده برسانند.

استایل با فرم بدن ساعت شنی:

اگر از جمله افرادی هستید که دارای فرم بدنی ساعت شنی است باید بدانید که بهترین فرم بدن را دارید چرا که اندازه سینه و باسن شما تقریبا برابر است و از آنجایی که طول بالا تنه‌ی شما متناسب با پاهایتان است ظاهری خوش فرم برای شما ایجاد می شود در این فرم شما باید کمر خود را برجسته‌تر کنید چرا که باریک‌ترین قسمت بدن شما است پس از لباس‌های گشاد که بر فرم بدن شما غلبه می کنند و باعث آشفتگی و شلختی ظاهر شما می شوند دوری کنید همچنین انتخاب دامن‌های چین دار برای این فرم بدن انتخاب مناسبی نیست به جای آن سعی کنید از لباس‌هایی استفاده کنید که دارای یقه قایقی یا اسکوپی هستند تا قسمت سینه شما را به بهترین شکل نشان دهند از طرفی دیگر حتما از اکسسوری‌هایی مانند کمربند که توجه‌ها را به کمر باریک شما جلب می کنند استفاده کنید این کار باعث ایجاد ظاهری زیبا با توجه به فرم و ساختار بدنتان می شود.

نکاتی که در استایل باید رعایت کنید:

وقتی صحبت از لباس پوشیدن می شود باید چند نکته را در نظر داشته باشید اول از همه باید بدانید که شما هنگام انتخاب لباس باید فرم و ساختار بدن خودتان را در نظیر بگیرید نه دیگران. ثانیاً باید به دنبال لباس‌هایی باشید که بتوانید بهترین ویژگی‌های بدنتان را با آنها برجسته کنید یعنی اگر بازوهایتان را دوست دارید از پوشیدن تاپ‌ یا لباس‌های بدون آستین نترسید.

از تاثیر رنگ در استایلتان غافل نشوید. باور داشته باشید یا نه، رنگ‌هایی که می پوشید نیز می توانند بر روی ظاهر شما تاثیر بگذارند برای مثال اگر می خواهید قسمت‌هایی از بدنتان را کوچک‌تر و لاغرتر نشان دهید می توانید از رنگ‌های تیره مانند مشکی، سرمه‌ای و زغالی در کنار رنگ‌های روشن استفاده کنید به طور مثال اگر بالا تنه‌ی بزرگی دارید می توانید یک پیراهن مشکی با یک شلوار سفید بپوشید.

کورکورانه از مد پیروی نکنید. فقط به این دلیل که چیزی در صنعت مد رواج پیدا کرده است به این معنا نیست که برای شما هم خوب به نظر برسد بنابراین اگر لباسی متناسب فرم بدن شما نیست آن را فقط به این دلیل که شیک و مد روز است نپوشید.

از اکسسوری برای جذاب کردن یا اصلاح کردن استایلتان استفاده کنید برخی از افراد استفاده از اکسسوری را فراموش می کنند یا از تاثیر آن بر روی استایل ناآگاه هستند به همین خاطر از آن بهره نمی برند. جالب است که بدانید برای انتخاب اکسسوری باید به فرم و تیپ بدن توجه کنید به طور مثال برای اندام‌های ساعت شنی توصیه می شود که از کمربند به عنوان اکسسوری استفاده کنند تا کمر باریکشان را به بهترین شکل نشان دهند و در مقابل کسانی که بدن‌های مثلثی شکل دارند می توانند از روسری استفاده کنند آنها با گره زدن روسری به دور گردن می توانند به راحتی توجه‌ها را به قسمت‌ بالایی بدن جلب کنند و ظاهری زیبا و شیک به ارمغان بیاورند.

در نتیجه:

هر شخصی منحصر به فرد است و این برای فرم‌های بدن نیز صدق می کند بنابراین اگر بخواهیم با لباسی که می پوشیم احساس اعتماد به نفس بیشتری داشته باشیم درک شکل بدن ما اهمیت زیادی دارد مسلما همه خانم‌ها از برخی قسمت‌های بدنشان ناراضی هستند که با درک نوع فرم بدن می توانند به خوبی آنها را پنهان کنند به همین خاطر ما در این مقاله سعی کردیم شما را با انواع فرم‌های بدن آشنا کنیم تا با آگاهی از نوع بدن بتوانید به خوبی لباس‌هایتان را استایل کنید بنابراین با رعایت این نکات می توانید به ظاهری شیک و مدرن دست پیدا کنید.

برای ثبت دیدگاه، ابتدا وارد حساب کاربری خود شوید