آشنا شدن با استایل های مختلف

آشنا شدن با استایل های مختلف
16 مرداد 1403 بدون نظر 5 دقیقه
اشتراک گذاری:

آنچه در این مطلب می خوانید :

ما در این مقاله قصد داریم شما را با انواع استایل‌های مختلف آشنا کنیم تا با خواندن ادامه این مطلب بتوانید استایل مناسب خود را پیدا کنید.

صنعت مد دائماٌ در حال تغییر است اما برخی از سبک‌ها وجود دارند که بارها و بارها تکرار می شوند و هرگز از مد نمی افتند حتی گاهی اوقات برخی از سبک‌ها که در دهه 80 میلادی رواج داشته امروزه با استقبال بی‌شماری روبرو شده است و ما در حال مشاهده بازگشت مدهای قدیمی در صنعت فشن هستیم به همین خاطر باید فارغ از مد به دنبال استایل و سبک خودتان باشید چرا که پیروی از صنعت مد همیشه ایده‌ی خوبی نیست و نمی شود مطابق خواسته‌های روزانه مد سبکتان را عوض کنید. نکته قابل توجه این است که مد و استایل با یکدیگر تفاوت دارند مد در واقع اشاره به روندهای فعلی یا سبک‌های محبوب در یک زمان خاص را دارد در حالی که استایل بیانگر تفکرات، علایق و دیدگاه شخصی فرد است که آن را از طریق لباس، اکسسوری و به طور کلی ظاهرش بیان می کند که بر خلاف مد تا حد زیادی تحت تاثیر سلیقه، شخصیت و پیشینه فرهنگی فرد قرار می گیرد. بنابراین به جای پیروی کورکورانه از مد به دنبال انتخاب استایل مطابق شخصیت و سلیقه خودتان باشید به همین خاطر ما در این مقاله قصد داریم شما را با انواع استایل‌های مختلف آشنا کنیم تا با خواندن ادامه این مطلب بتوانید استایل مناسب خود را پیدا کنید.

چگونه سبک و استایل خود را پیدا کنیم؟

زمانی که می خواهید تازه شروع به شناخت استایل‌ها و سبک مورد نظر خود بکنید می توانید فهرستی تهیه کنید و هر سبکی که باعث کنجکاوی شما می شود را یادداشت کنید سپس به سمت کمد لباس خود بروید و لباس‌هایتان را ارزیابی کنید و ببینید که در ابتدا می توانید از چه سبک و استایلی شروع کنید توصیه نمی شود که برای امتحان یک سبک جدید سراغ خرید لباس‌های جدید بروید چرا که شما هنوز درباره آن سبک و اینکه آیا مناسب اندام شما است یا نه نمی دانید پس سعی کنید به جای آن از چیزهایی در کمد لباستان استفاده کنید که نزدیک به آن سبک و استایل است و با این سوال از خود شروع کنید که چرا هرگز برای آن سبک و استایل خاص چیز خاصی نخریده‌اید؟

اگر پاسخ شما به این سوال این باشد که شما ترسیده‌اید و آن را امتحان نکرده‌اید می توانید با قرض گرفتن یا خرید یک آیتم از آن سبک شروع کنید و اگر از آن استایل خوشتان می آید و احساس رضایت پیدا کردید می توانید به آرامی آیتم‌های دیگری از آن استایل را هم به کمد لباس خود اضافه کنید تا با پوشیدن آن لذت ببرید و به تدریج بیشتر به سمت آن سبک و استایل بروید.

 

 

استایل مینیمال:

این سبک هرگز از مد نمی افتد چرا که شما با حداقل لباس و انتخاب آیتم‌های باکیفیت، شیک و ساده می توانید به بهترین استایل دست پیدا کنید این سبک از لباس، از سادگی الهام گرفته شده است و از زیاده روی پرهیز می کند در استایل مینیمالی توصیه می شود که خود را به چند رنگ محدود کنید و از رنگ‌های خنثی در استایل خود استفاده کنید وقتی که صحبت از رنگ‌های اصلی می شود بهتر است به سراغ رنگ‌های کم رنگ و تیره‌تر بروید رنگ‌های آبی، مشکی و قهوه‌ای می تواند به طرز شگفت انگیزی با یکدیگر ترکیب شوند البته انتخاب رنگ به سلیقه و رنگ پوست شما بستگی دارد همچنین حضور اکسسوری در استایل مینیمالی تاثیر بسزایی دارد شما می توانید از گوشواره‌های میخی و گردنبندهای زنجیره‌ای ظریف استفاده کنید و برای انتخاب کیف به سمت ست‌های چرم مشکی و براق با کمترین تزئین بروید چرا که با هر نوع سبکی سازگار می شوند و شما می توانید آن را با هر چیزی ست کنید. شلوار جین راسته، پیراهن دکمه دار، لباس‌های سرهمی، تاپ و کت جزء آیتم‌های سبک مینیمال هستند به طور مثال می توانید یک پیراهن سفید را با یک شلوار جین راسته مشکی به همراه ست کفش و کیف کرمی ست کنید.

استایل کژوال:

این استایل همان چیزی است که همه ما آرزوی آن را داریم چرا شما در این سبک می توانید بدون زحمت ظاهری شیک و راحت داشته باشید یکی از مهم‌ترین جنبه‌های استایل کژوال داشتن تناسب مناسب است لباس‌های خیلی تنگ یا خیلی گشاد می توانند یک باعث ایجاد ظاهری ناخوشایند شوند حال مهم نیست که چقدر آن لباس شیک و مدرن است شما باید در اینجا به سمت آیتم‌هایی بروید که به خوبی با اندام شما تناسب داشته باشند و به درستی بر روی بدن شما قرار بگیرند به طور مثال اگر شما جزء افرادی هستید که اندامشان همانند ساعت شنی است می توانند برای اینکه به خوبی انحنای بدن خود را نشان دهند از شلوار‌هایی با کمر بلند استفاده کنند تا کمر باریک خود را برجسته‌تر کنید. در استایل کژوال مجبور نیستید که از یک سبک و روند خاص استفاده کنید بلکه می توانید با بکار بردن آیتم‌های مختلف ظاهری منحصر به فرد ایجاد کنید مثلا هیچ ایرادی ندارد که در این استایل یک تیشرت گرافیکی غیررسمی را با کت و شلوار جین ست کند. اکسسوری‌ها اگر چه می توانند به بهبود و اصلاح یک استایل کمک کنند اما در صورت استفاده نادرست می تواند ظاهر شما را خراب کنند شما در این استایل می توانید از هر نوع اکسسوری استفاده کنید اما در آن زیاده‌روی نکنید تا ظاهر شما را نامرتب و شلخته نشان ندهد. استایل کژوال اغلب برای مراسم‌های غیررسمی و دوستانه مناسب است چرا که بیشتر از لباس‌های اسپرت و راحتی استفاده می کند.

 

استایل کلاسیک:

یک کمد لباس با سبک کلاسیک از لباس‌های ظریف و با کیفیت پر شده است که معمولا از رنگ‌های خنثی مانند سیاه، سفید، خاکستری و بژ، بیشترین استفاده را می کند این استایل ظاهری بالغانه، شیک و رسمی به ارمغان می آورد در این سبک هرگز از لباس‌هایی با جزئیات زیاد، برجسته و با یقه‌های باز استفاده نکنید. انتخاب پیراهن و دامن برای این استایل مناسب است اما باید بدانید که قد دامن باید تا بالای زانو باشد و از پوشیدن دامن‌های کوتاه اجتناب کنید. کت‌های ترنچ یکی از محبوب‌ترین آیتم‌های استایل کلاسیک برای موقعیت‌های رسمی و غیررسمی است این کت بیشتر برای ماه‌های سرد سال مناسب است و قد آن حداقل تا وسط ران می رسد استایل کلاسیک بیشتر از پارچه‌های باکیفیت از نوع نخی، ابریشمی و پشمی با طرح‌های ساده یا راه دار استفاده می کند و برای اکسسوری از جواهرات، کیف و کفش چرم بهره می برند. این سبک از انواع مختلفی برخوردار است:

  • کلاسیک ورزشی مانند: ترکیب یک تاپ سرمه‌ای راه دار با شلوار جین راسته به رنگ نیلی که می توانید آن را با کت‌ ترنچ سفید ست کنید.
  • کلاسیک رمانتیک مانند ترکیب پیراهنی با آستین پف دار و دامن میدی که با افزودن یک کیف دستی به ظاهری ایده آل برای یک شام رمانتیک دست می یابید.
  • کلاسیک مینیمال مانند ترکیب بلوز دکمه دار سفید با شلوار جین مشکی به همراه یک کت و کیف مشکی استایل کنید.

استایل بوهو:

این سبک از رنگ‌ها و چاپ‌های زیادی استفاده می کند که انتزاعی هستند و عمدتاً برای فصل تابستان و بهار طراحی شده اند این استایل مرز مشخصی ندارد و می توانید در این سبک از دامن کوتاه، جلیقه، شلوار جین کوتاه و لباس‌هایی با طرح و رنگ‌های مختلف، تاپ‌های گشاد بویژه تاپ‌های قلاب بافی و پیراهن‌های دارای گلدوزی، منگوله و چاپ‌های طرح دار استفاده کنید. استایل بوهو بیشتر برای مراسم‌های غیررسمی مناسب است چرا که طرح و عنصر ثابتی ندارند به همین خاطر به عنوان سبک آزاد شناخته می شوند این سبک همانند سبک‌های دیگر از اکسسوری استفاده می کند یکی از اکسسوری‌های رایج در سبک بوهو چکمه‌ها هستند در این سبک فرقی نمی کند که تابستان است یا زمستان، چکمه‌ها جزء اصلی استایل بوهو هستند که با شلوار جین ترکیب بی نظیری را ایجاد می کنند البته از اکسسوری‌های دیگری هم مانند دستبندهای مهره، روسری و گردنبندهای شلوغ هم می توانید استفاده کنید. این سبک بیشتر از دامن‌های میدی، دامن‌‌های کوتاه و از جنس جین استفاده می کند شما می توانید این دامن‌ها را با بلوز‌های گلدار استایل کنید.

استایل رترو:

یکی از استایل‌هایی که از ترکیب طرح‌های قدیمی با طرح‌های جدید الهام گرفته، استایل رترو است که کت‌های بلیزر یکی از محبوب‌ترین آیتم‌های این سبک هستند به طور کلی در این استایل شما می توانید از جوراب‌های رنگی، دامن‌های پلیسه، پیراهن‌های راه دار یا چهارخانه، تیشرت‌های رنگی و شلوار مام استایل استفاده کنید با این سبک شما می توانید از طرح‌های قدیم در استایل خود استفاده کنید و آن را به همراه آیتم‌های مدرن در ظاهر خود بکار ببرید این سبک برای علاقه‌مندان به سبک‌های قدیمی طراحی شده است تا بتوانند دوباره طرح‌های قدیمی را رواج دهند و به دنیای مد بازگردانند.

 

در نتیجه:

استایل‌ها سبک‌های مختلفی دارند که به علایق، دیدگاه و شخصیت شما بستگی دارد این سبک‌ها فارغ از مد هستند تا شما بتوانید به استایلی دست پیدا کنید که شخصیت شما را نمایان کند ما در این مقاله سعی کردیم شما را با برخی از استایل‌های مختلف آشنا کنیم تا با آگاهی از این سبک‌ها بتوانید به خوبی آن چیزی را که با سلیقه شما منطبق است پیدا کنید این موضوع باعث می شود که از پوشیدن لباس‌ها لذت ببرید و با اعتماد به نفس بیشتری در جامعه حضور پیدا کنید.

 

برای ثبت دیدگاه، ابتدا وارد حساب کاربری خود شوید