ترکیب رنگ های تابستانی و جذاب در استایل

ترکیب رنگ های تابستانی و جذاب در استایل
3 مرداد 1403 بدون نظر 5 دقیقه
اشتراک گذاری:

آنچه در این مطلب می خوانید :

ما در این مقاله قصد داریم شما را با 7 ترکیب رنگ تابستانی و جذاب در استایل آشنا کنیم تا با شناخت بیشتر بتوانید استایلی خیره کننده و در عین حال خنک داشته باشید.

با گرم شدن هوا زمان آن رسیده است که در کمد لباس خود تغییراتی ایجاد کنید و خود را برای فصل تابستان آماده سازید. همانطور که می دانید هر فصلی استایل مختص خود را دارد که با توجه به ویژگی‌های هر فصل می توانید از آیتم‌های مناسب در استایل برای داشتن ظاهری شیک و جذاب استفاده کنید. در فصل تابستان علاوه بر توجه به نوع پارچه برای غلبه به گرما، عنصر حیاتی و مهم دیگری نیز وجود دارد که می تواند به طور قابل توجهی در خنک کردن و شیک ماندن استایل شما تاثیر بگذارد این عنصر مهم و موثر رنگ‌ها هستند به همین خاطر ما در این مقاله قصد داریم شما را با 7 ترکیب رنگ تابستانی و جذاب در استایل آشنا کنیم تا با شناخت بیشتر بتوانید استایلی خیره کننده و در عین حال خنک داشته باشید.

تاثیر رنگ لباس در کاهش گرما:

  • قبل از پرداختن به بحث زیباشناسی و رنگ در مد درک علم پشت رنگ و تاثیر آن در تنظیم دما ضروری است رنگ‌های روشن مانند آبی آسمانی و رنگ‌های پاستیلی دارای ویژگی بازتاب نور هستند تا با کاهش جذب گرما احساس خوشایند و خنکی را برای شما به ارمغان بیاورند پس زمانی که لباس‌های رنگی می پوشید نور خورشید کمتری جذب می شود و در نتیجه دمای بدن سردتر می شود در مقابل اگر از لباس های تیره رنگ استفاده کنید گرمای بیشتری جذب بدن می شود به همین خاطر از پوشیدن چنین لباس‌هایی در فصل تابستان جلوگیری کنید.
  • رنگ‌ها علاوه بر تنظیم دما می توانند از نظر روانی هم بر روی درک ما از دما تاثیر بگذارند مطالعات نشان داده است که با پوشیدن لباس‌های رنگی از نظر روانی احساس خنکی می کنید حتی اگر واقعا دمای بدن شما بالا بوده باشد در جایی که درک ما از دما تحت تاثیر عواملی فراتر از محیط فیزیکی باشد می توانید با پوشیدن لباس‌های رنگی ذهن خود را فریب دهید تا احساس خنک‌تری را تجربه کنید و از لحظات تابستانی خود لذت ببرید.

7 ترکیب رنگ جذاب تابستانی:

مشکی و سبز:

مشکی احتمالا متنوع‌ترین رنگ در لباس‌های تابستانی برای خانم‌ها است شما به معنای واقعی کلمه می توانید رنگ مشکی را با هر رنگ دیگری ترکیب کنید تا به استایلی خیره کننده و جذاب دست پیدا کنید. این ترکیب رنگ برای فعالیت‌های روزمره بخصوص برای محیط‌های کاری بی نظیر است چرا که ضمن زیبایی خاص باعث ایجاد احساس آرامش می شود.

رنگ مشکی اصولا برای لاغرتر نشان دادن بدن بکار می رود شما می توانید از این رنگ برای اصلاح تناسب در اندام خود استفاده کنید به طور مثال اگر شما جز کسانی هستید که بالا تنه‌ی بزرگتری نسبت به پایین تنه خود دارند می توانند با پوشیدن یک پیراهن مشکی به کوچک‌تر نشان دادن بالا تنه خود کمک کنند و زمینه را با ایجاد تناسب بین این دو نیمه فراهم کنند البته باید بدانید که این روش تنها زمانی جواب می دهد که رنگ مشکی با رنگ روشن‌تری همراه شود پس باید پیراهن مشکی را با یک شلوار سبز روشن ست کنید. 

رنگ سبز علاوه بر رنگ مشکی با رنگ کرم هم ست می شود تا کسانی که از مشکی خوششان نمی آیند با استفاده از یک رنگ خنثی یعنی رنگ کرمی بتوانند استایلی تابستانی برای خود به ارمغان بیاورند در کنار این رنگ‌ها انتخاب یک آیتم به رنگ لیمویی می تواند جلوه‌ای زیبا و افسانه‌ای برای شما ایجاد کند.

آبی و سفید:

سفید یکی دیگر از رنگ‌های همه کاره است که می تواند با هر نوع رنگ و لباس دیگری استایل شود اما باید در نظر بگیرید که آبی سلطنتی برای فصل تابستان انتخاب فوق العاده‌ای است چرا که با این نوع ترکیب رنگ باعث ایجاد جذابیت در ظاهرتان می شوید این نوع ترکیب رنگ بیشتر برای ساحل و گردش‌‌های روزمره با دوستان مناسب است.

برای استایل می توانید دو لباس با رنگ‌های مجزا ترکیب کنید مثلا یک تاپ سفید را به همراه یک پیراهن آبی روشن ست کنید و با پوشیدن شلوار بوت کات سفید ظاهری شیک و تابستانه داشته باشید شما می توانید با افزودن یک اکسسوری استایل خود را بهبود ببخشید به طور مثال همراه این استایل یک کیف بافتنی سفید، عینک آفتابی با قاب سفید و صندل کرمی اضافه کنید.

صورتی و بنفش:

برای خانم‌هایی که می خواهند لباس‌های تابستانی شان حالتی جذاب و دخترانه داشته باشند می توانند به سراغ ترکیب رنگ صورتی و بنفش بیایند. این رنگ‌ها می توانند القا کننده‌ قدرت و ظرافت دخترانه باشند بنابراین اگر می خواهید که جنبه‌های زنانه یا دخترانه خود را نشان دهید باید از این ترکیب رنگ در لباس‌هایتان استفاده کنید تا ظاهری شیک و خیره کننده برایتان به ارمغان بیاورد. رنگ بنفش تاثیری آرام بخش و تسکین دهنده بر روی افراد دارد تا با کاهش گرما و خنک کردن دمای بدن لحظات خوشی را در روزهای گرم تابستانی بدست بیاورید 

شما می توانید از این ترکیب رنگ استفاده کنید و یک تاپ را به همراه یک شلوار گشاد با کمربلند ست کنید و از اکسسوری‌هایی مانند ساعت، گردنبند و دستبند برای تکمیل استایل خود استفاده کنید برای اینکه اکسسوری شما جلوه‌ی بهتری داشته باشد می توانید از رنگ‌هایی مانند نقره‌ای، هلویی یا زرد بر روی استایل خود بکار ببرید البته علاوه بر رنگ بنفش شما می توانید رنگ صورتی را با رنگ مشکی هم ست کنید تا برای مهمانی‌های شبانه و رسمی مناسب باشد. برای داشتن یک استایل رسمی می توانید یک کت و شلوار یا دامن صورتی را با یک تاپ مشکی استایل کنید.

قرمز و آبی:

ترکیب رنگ قرمز و آبی یکی از رنگ‌های مورد علاقه بسیاری از افراد در تابستان است شما می توانید یک شلوار جین آبی را با یک پیراهن قرمز و کفش‌های پاشنه دار ست کنید تا در مراسم‌های رسمی ظاهری شیک و مدرن داشته باشید. از آنجایی که قرمز جزء رنگ‌های گرم محسوب می شود بهترین ترکیب رنگ را با آبی دارد چرا که آبی جزء رنگ‌های سرد به شمار می آید و می تواند از نظر روانی بر روی اعتماد به نفس فرد تاثیر بگذارد. اگرچه که ترکیب رنگ آبی و قرمز یکی از محبوب‌ترین ترکیب‌ها در تمام دوران محسوب می شود اما استایل کردن با این ترکیب رنگ و انتخاب تناژ مناسب دشوار است. 

رنگ قرمز روشن با آبی سلطنتی می تواند ترکیب جذابی را ایجاد کند این ترکیب رنگ توجه زیادی را به خود جلب می کند اما اگر می خواهید که توجه زیادی را به خود جلب نکنید می توانید قرمز شرابی یا تمشکی را با آبی کم رنگ ترکیب کنید.

یاسی و ارغوانی:

در این ترکیب رنگ منحصر به فرد مقداری از رنگ بنفش مشاهده می شود اما با این حال رنگ بنفش و ارغوانی ته رنگ‌های  متفاوتی دارند رنگ یاسی بیشتر دارای ته رنگ صورتی است در حالی که رنگ ارغوانی دارای ته رنگ آبی است بنابراین قرار گرفتن این دو ترکیب رنگ در کنار هم می تواند جذاب به نظر برسد البته شما می توانید با بکار بردن اکسسوری در استایل خود به این ترکیب رنگ جلوه‌ی شاداب‌تری را ببخشید مثلا می توانید از یک کلاه سبز روشن استفاده کنید و اگر به دنبال ایجاد استایل ساده‌تری هستید می توانید از اکسسوری‌های مشکی یا خاکستری تیره بهره ببرید چرا که این رنگ‌ها در کنار یاسی و ارغوانی ظاهر شیک‌تر و مدرن‌تری ایجاد می کند.

سرخابی و زرد:

اگر به دنبال رنگ‌های شاداب و پر انرژی هستید انتخاب ترکیب رنگ سرخابی و زرد گزینه ایده آلی است شما می توانید از این ترکیب برای مهمانی‌های دوستانه یا لباس‌های ساحلی استفاده کنید اما اگر دوست دارید که این ترکیب را در رویدادهای رسمی بکار ببرید می توانید یک کت صورتی چرک را با کیف زرد (یا بالعکس) و شلوار بوت کات سفید استایل کنید تا ظاهری رسمی و در عین حال شیک داشته باشید همچنین می توانید برای دورهمی‌های دوستانه کفش‌های سرخابی را با یک پیراهن زرد استایل کنید شما در این استایل می توانید از مقداری رنگ گرم مانند مشکی یا خاکستری تیره استفاده کنید.

صورتی و خاکستری:

صورتی و خاکستری یک ترکیب رنگ فوق العاده که برای تمام طول سال مناسب است و شما می توانید بدون هیچ محدودیتی از این ترکیب رنگ استفاده کنید به طور مثال می توانید یک شلوار خاکستری تیره را با یک تاپ صورتی ملایم ست کنید و با بکار بردن اکسسوری با تم‌های رنگی می توانید استایل خود را زیباتر و مدرن‌تر کنید.

در نتیجه:

با شروع تابستان شما می توانید دست به تغییر کمد لباس خود بزنید تا با انتخاب لباس درست با ترکیب رنگ درست استایلی شیک و جذاب داشته باشید به همین خاطر ما در این مقاله سعی کردیم شما را با 7 ترکیب رنگ جذاب در تابستان آشنا کنیم تا با آگاهی از این رنگ‌ها بتوانید انتخاب درستی را در پی داشته باشید البته باید بدانید که دنیای رنگ‌ها شگفت انگیز و فوق العاده است به همین خاطر شما می توانید با بکار بردن تناژ‌های مختلف و آگاهی از رنگ‌های سرد و گرم در کنار هم ظاهری جذاب و زیبا ایجاد کنید البته وجود رنگ‌های خنثی را در استایل خود فراموش نکنید چرا که از خاصیت فوق العاده این رنگ‌ها سازگاری آنها با هر نوع رنگ و استایل دیگری است که بدون هیچ دردسری، شما می توانید آنها را با یکدیگر ست کنید.

برای ثبت دیدگاه، ابتدا وارد حساب کاربری خود شوید