انتخاب کفش تابستانه

انتخاب کفش تابستانه
31 مرداد 1403 بدون نظر 5 دقیقه
اشتراک گذاری:

آنچه در این مطلب می خوانید :

ما در این مقاله قصد داریم شما را نحوه‌ی انتخاب کفش درست در تابستان آشنا کنیم تا با آگاهی بیشتر بتوانید از انتخاب اشتباه جلوگیری کنید.

تابستان به معنای گرما و حرارت زیاد است که می تواند احساس خستگی و فرسودگی را در شما تشدید کند تا انجام دادن کارهای خارج از منزل را برایتان سخت‌تر کند در چنین شرایطی بدن شما تحت تاثیر گرما در شرایط استرس زایی قرار می گیرد و منجر به حال ناخوش و تعریق بیش از حد می شود.

یکی از روش‌هایی که می تواند کار کردن را در خارج از منزل آن هم در روزهای گرم سال برای شما بهتر کند انتخاب کفش مناسب در تابستان است تا با فراهم کردن شرایطی راحت و آسوده بتواند ضمن محافظت کردن از پاها به عنوان قلب دوم از تعریق بیش از حد جلوگیری کند ما در این مقاله قصد داریم شما را نحوه‌ی انتخاب کفش درست در تابستان آشنا کنیم تا با آگاهی بیشتر بتوانید از انتخاب اشتباه جلوگیری کنید.

 

1. کف کفش نباید از پاهای شما کوچکتر باشد:

پوشیدن کفش‌هایی که کف آنها از پاهای شما کوچکتر است باعث ایجاد احساس ناخوشایندی می شود و می تواند منجر به تغییر شکل مفاصل پاهای شما شود گاهی اوقات چنین شرایطی باعث می شود تا شست پا دچار انحراف شود. این کفش‌ها علاوه بر معایب بالا زمینه را برای تحریک پوست و تشکیل میخچه فراهم می کنند به همین دلیل با انتخاب کفش متناسب سایز پا می توانید از ایجاد چنین مشکلاتی در آینده جلوگیری کنید.

2. انحنای پا با انحنای کفش تناسب داشته باشد:

به عبارتی دیگر می توان گفت، زمانی که پاهای شما به درستی بر روی تمام سطح کفش قرار نگیرد آن کفش متناسب پای شما نیست و برایتان مشکلات زیادی را مانند اختلال در گردش خون، میخچه، تعریق زیاد و پا درد به ارمغان می آورد.

3. کفی کفش بزرگتر از سایز پا نباشد:

داشتن کفی‌های بزرگ از ویژگی‌های کفش‌هایی مانند دمپایی و صندل‌ها است در چنین کفش‌های که برای فصل تابستان مناسب است معمولا فاصله بین نوک انگشتان پا و لبه جلویی کف کفش برای راحتی زیاد در نظر گرفته شده است که این فاصله به طور معمول نباید بیشتر از 0.4 اینچ باشد این حاشیه برای آزادی پا در روزهای گرم سال ایده آل است تا از تعریق و عرق حاصل از گرما جلوگیری کنید و با رفت و آمد هوا زمینه را برای راحتی بیشتر در تابستان فراهم کنید اما باید بدانید که کفی‌های بزرگ در صندل‌ها اگر چه می توانند برای شما مفید باشند اما زمانی که این فاصله حد استاندارد آن رعایت نشود مشکل ساز است و راه رفتن را برای شما سخت‌تر می کند حتی ممکن است باعث افتادن و آسیب دیدن شما شود.

 بیماری‌های بافتی و مفصلی مشکل بزرگتری است که می تواند برای شما با پوشیدن چنین کفش‌هایی ایجاد شود. بنابراین تناسب را در نظر بگیرید و سعی کنید از انتخاب کفی‌های بزرگ و یا کوچک خودداری کنید.

4. کف کفش خیلی کوتاه نباشد:

صندل‌های پاشنه دار یکی از آیتم‌های محبوب خانم‌ها در تابستان است که می توانند از آنها برای دورهمی‌های دوستانه استفاده کنند اما چیزی که باید هنگام انتخاب صندل‌های پاشنه دار به آن دقت کنند کفی آن است برخی از این صندل‌ها کفی کوتاهی دارند به طوری که وقتی آن را می پوشید دائماً باید انگشتان پای خود را بالای نگه دارید پس در نتیجه ماهیچه‌های شما همیشه در حالت انقباض قرار دارند و بار اندام شما به طور نابرابر در پاها پخش می شود همچنین شما را همیشه در معرض خطر شکستن پاشنه پا و آسیب دیدگی‌های شدید قرار می دهد به همین خاطر توصیه می شود که برای انتخاب صندل پاشنه دار، حتما کفی آن را در نظر بگیرید تا کوتاه‌تر از سایز پای شما نباشد.

5. به موقع نسبت به تعویض کفش خود اقدام کنید:

زمانی که کفش‌های شما در اثر استفاده‌ی زیاد گشاد می شوند تقریبا تنها چیزی که مانع افتادن آنها می شود انگشتان پا است در نتیجه عضلات پاهای شما بیش از حد کار می کنند و زمینه را برای خستگی بیشتر فراهم می کنند علاوه بر این با پوشیدن چنین کفش‌هایی می توانید باعث تغییر شکل پاها و مفاصل آنها شوید تا شما را در آینده با مشکلاتی مانند پینه، درد کمر و زانو مواجه کند.

6. از پوشیدن کفش‌های بزرگ خودداری کنید:

وقتی کفش‌های خیلی بزرگ را می پوشید هر بار که پای خود را بلند می کنید باید ماهیچه‌هایتان را منقبض کنید تا از افتادن آنها جلوگیری کنید به همین خاطر احتمال افتادن و آسیب دیدن شما در چنین شرایطی بیشتر است کفش‌های سایز بزرگ به همان اندازه مشکل ساز هستند که کفش‌های سایز کوچک برای شما دردسر ایجاد می کنند.

7. در تابستان از انتخاب کفش‌های چرمی خودداری کنید:

در گرم‌ترین روزهای سال بهتر است از پوشیدن کفش‌های چرمی به صورت روزانه خودداری کنید چرا که این نوع کفش‌ها از نظر گردش هوا و جذب رطوبت سابقه‌ی خوبی ندارند و باعث می شوند تا شما در تابستان با مشکلاتی از قبیل تعریق سروکله بزنید بنابراین در تابستان به سراغ کفش‌های غیر چرمی بروید.

8. حتما با جوراب کفش بپوشید:

در تابستان هرگز با پاهای برهنه کفش نپوشید چرا که پاهای برهنه شما منجر به تعریق بیشتر و پوسته پوسته شدن پوست پا می شود به همین خاطر توصیه می گردد که حتما با جوراب کفش بپوشید تا از آسیب دیدن پاهای خود جلوگیری کنید اگر هوا برای پوشیدن جوراب‌های معمولی خیلی گرم است شما می توانید به سراغ جوراب‌های نخی با ساقه کوتاه بیایید.

9. از پوشیدن کفش‌ با کف صاف خودداری کنید:

پوشیدن کفش‌هایی که کف آنها تخت است می تواند حتی برای 1 ساعت راه رفتن به سلامت جسمی پاهای شما آسیب زیادی را وارد کند چنین کفش‌هایی برای نرم کردن ضربه در پاشنه پا هنگام راه رفتن طراحی نشده‌اند یعنی اینکه به اسکلت پاهای شما با هر قدم آسیب زیادی وارد می کند علاوه بر این خطر رگ به رگ شدن را در چنین شرایطی برای شما به ارمغان می آورد. کفش هایی که کف صافی دارند وزن بدن شما را به طور مساوی در پاها پخش نمی کنند به همین خاطر اثرات مخربی را به جا می گذارند شما می توانید این آسیب‌ها را با استفاده از کفی‌های ارتوتیک تا حد امکان کاهش دهید کفی‌های ارتوتیک به شما کمک می کنند تا بدون درد و خستگی بتوانید راه بروید همچنین از کفی‌های معمولی راحت‌تر هستند تا با پر کردن قوس کف پا بتوانید در بهترین شرایط به پیاده‌روی خود بپردازید.

10. راحتی کفش را اولویت قرار دهید:

راحتی کفش را با عواملی مانند پشتیبانی کفش از قوس، بالشتک و مقاومت آن در نظر بگیرید و متناسب با فعالیتی که می خواهید انجام دهید به سراغ کفش متناسب بیایید مثلا برای پیاده‌روی‌های روزمره انتخاب صندل و کفش کتونی مناسب است در حالی که برای موقعیت‌های رسمی باید به سراغ کفش‌های پاشنه دار بیایید همچنین در انتخاب کفش مناسب حتما کیفیت و جنس آن را در نظر بگیرید لازم به ذکر است که همیشه گرانی تضمین کننده‌ی کیفیت بالا نیست و شما باید هنگام انتخاب کفش به نکات بالا توجه کنید.

آسیب‌های ناشی از پوشیدن کفش نامناسب

پوشیدن کفش نامناسب می تواند تاثیرات نامطلوبی را بر سلامت مچ پا و پاهای شما بگذارد به طور مثال:

  • تاول و پینه: کفش نامناسب می تواند باعث ایجاد اصطکاک بین پوست و مواد تشکیل دهنده کفش شود به همین خاطر زمینه را برای ایجاد تاول و پینه فراهم می کند تاول‌ و پینه هر دو شرایط ناراحت کننده‌ای را برای شما ایجاد می کند که می تواند توانایی و لحظات شاد شما را در تابستان مختل کند.
  • بد شکل شدن پا: فشار مداوم بر روی انگشتان پا از طریق کفش‌های تنگ و نامناسب باعث تغییر شکل پاها می گردد شرایطی مانند انحراف شست پا و انگشت چکشی می تواند با پوشیدن کفش نامناسب ایجاد و یا تشدید شوند.
  • درد قوس و پاشنه پا: کفش‌هایی که دارای قوس کافی نیستند می توانند کف پای شما را تحت تاثیر قرار دهند و منجر به ایجاد التهاب کف پا شوند.
  • پیچ خوردگی مچ پا: کفش‌هایی که به خوبی از مچ پا پشتیبانی نمی کنند یا به عبارتی تناسب نامناسبی دارند می توانند خطر رگ به رگ شدن و کشیدگی مچ پا را افزایش دهند هنگامی که مچ پاها به اندازه کافی در فعالیت‌های بدنی مانند پیاده روی به خوبی حمایت نشود بیشتر مستعد پیچ خوردگی و آسیب قرار می گیرد.
  • خستگی پا: کفش نامناسب ممکن است باعث ایجاد نقاط فشار غیرضروری بر روی پا شود که همین نکته می تواند منجر به خستگی بیشتر بدن شما شود تا انجام دادن فعالیت‌های مدت بلند را با آسیب بیشتری همراه کند. انتخاب کفش نامناسب لذت بردن شما را در طول انجام دادن فعالیت‌های تابستانی با مختل مواجه می کند.


در نتیجه:

تابستان فرصت مناسبی است برای انجام دادن کارهایی که در طول سال به خاطر مشغله‌های کاری نتوانسته‌اید آن را انجام دهید به همین خاطر باید به دنبال کفش مناسبی باشید تا بتوانید به بهترین شکل از این فرصت استثنایی لذت ببرید و در جنگل، ساحل یا خیابان به راحتی قدم بزنید بدون اینکه در آینده به دلیل انتخاب نامناسب با مشکلات جدی مواجه شوید ما در این مقاله سعی کردیم شما را با یکسری نکات برای انتخاب کفش مناسب در تابستان آشنا کنیم تا بتوانید ضمن حفظ سلامتی از تابستان خود لذت ببرید.

برای ثبت دیدگاه، ابتدا وارد حساب کاربری خود شوید