ست کردن اصولی لباس

ست کردن اصولی لباس
6 مرداد 1403 بدون نظر 5 دقیقه
اشتراک گذاری:

آنچه در این مطلب می خوانید :

ما در این مقاله قصد داریم شما را با 8 ترفند برای ست کردن لباس‌ها آشنا کنیم تا به خوبی بتوانید حس و حال خوبتان را به دیگران منتقل کنید و از استایلی شیک، مدرن و زیبا برخوردار باشید.

اهمیت لباس و استایل در زندگی ما فراتر از زیبایی رفته است آنها نمایانگر شخصیت، دیدگاه و حتی احساسات ما هستند هر لباسی را که انتخاب می کنیم این قدرت را دارد که جنبه‌های متفاوتی از ما را منتقل کنند به طور مثال اعتماد به نفسی را که از طریق کت و شلوار بیان می کنیم، راحتی و آزادی که با استایل تیشرت و شلوار جین به دیگران می گوییم یا ظرافتی را که با یک استایل کلاسیک به رنگ مشکی انتقال می دهیم بنابراین انتخاب لباس‌های ما می توانند قبل از اینکه کلمه‌ای را به زبان بیاوریم به خوبی عنوان کنند. 

ما در این مقاله قصد داریم شما را با 8 ترفند برای ست کردن لباس‌ها آشنا کنیم تا به خوبی بتوانید حس و حال خوبتان را به دیگران منتقل کنید و از استایلی شیک، مدرن و زیبا برخوردار باشید.

1. از ترکیب رنگ درست استفاده کنید:

ترکیب رنگ‌ها یک کلید اساسی برای داشتن استایلی شیک و جذاب هستند که در صورت عدم رعایت آن حتی اگر شیک‌ترین لباس را هم پوشیده باشید به خاطر عدم هماهنگی رنگ‌ها ظاهری ناخوشایند برای خود به ارمغان می آورید برای اینکه دچار اشتباه نشوید باید از ترکیب دو رنگ اصلی مانند قرمز، سبز و آبی یا دو رنگ ثانویه مانند نارنجی و بنفش خودداری کنید و هرگز بیش از سه را با یکدیگر ترکیب نکنید و از رنگ‌ها با تناژ متفاوت استفاده کنید. برای اینکه بتوانید استایلی زیبا و جذاب داشته باشید می توانید از یک رنگ اصلی که رنگ غالب استایل شما است استفاده کنید به عنوان مثال می توانید از ترکیب رنگ‌های زیر بهره ببرید:

  • قرمز: خاکستری، کرم و سفید
  • آبی روشن: قهوه‌ای، صورتی، کرم و بژ
  • نارنجی: سبز تیره، کرم، خاکستری و زرد ملایم
  • بنفش: سبز تیره، خاکستری، کرم و بژ

البته در صنعت مد چند اصل وجود دارد که هنگام استفاده از رنگ‌ها باید آن را به خاطر داشته باشید.

  • از رنگ‌های مشابه استفاده کنید:

    رنگ‌های مشابه رنگ‌هایی هستند که در چرخه رنگ در کنار یکدیگر قرار می گیرند مانند آبی و سبز بنابراین هنگامی که از آنها با هم استفاده می کنید باعث ایجاد ظاهری هماهنگ‌ و ظریف‌تر می شوید به عنوان مثال می توانید یک تاپ آبی را با شلوار سبز ست کنید تا احساس آرامش بخشی را برای خود به ارمغان بیاورید.
  • رنگ‌های مکمل را در استایل خود بکار ببرید:

  • رنگ‌های مکمل به رنگ‌هایی گفته می شود که در چرخه رنگ مقابل یکدیگر قرار می گیرند مانند آبی و نارنجی. وقتی که از این رنگ‌ها با هم استفاده می کنید کنتراست قابل توجهی ایجاد می شود که می تواند به ظاهر شما جذابیت خاصی ببخشد به عنوان مثال می توانید یک پیراهن قرمز را با شلوار بوت کات سبز استایل کنید تا ظاهر پرانرژی‌تری از خود به دیگران نشان دهید.
  • رنگ‌های سرد و گرم را بشناسید:

  • رنگ‌های گرم هیجان و انرژی بیشتری را ایجاد می کنند و رنگ‌های سرد اثری آرامش بخش دارند به همین خاطر می توانید از رنگ‌های گرم برای جلب توجه استفاده کنید تا قسمت‌هایی که می خواهید را بهتر برجسته کنید.
  • رنگ‌های خنثی را فراموش نکنید: رنگ‌های خنثی مانند سیاه، سفید، خاکستری و بژ تقریبا همه کاره هستند و می توانند به راحتی با هر رنگی سازگار شوند شما می توانید با این رنگ‌ها تعادل را در استایل خود ایجاد کنید و به برجسته‌تر شدن رنگ‌های روشن‌تر کمک کنید.
  • 2. از ترکیب الگوها در استایل خود استفاده کنید:

در صورت تمایل می توانید با استفاده از طرح‌ها و الگوهای مختلف به جذابیت بصری استایل خود بیافزایید به عنوان مثال می توانید یک تاپ راه راه را با یک شلوار تک رنگ ست کنید یا از یک پیراهن گلدار به همراه یک کت کتان در استایل خود بکار ببرید اما در اینجا باید به چند نکته توجه کنید:

  • از بکار بردن دو طرح بزرگ در کنار هم پرهیز کنید: چرا که این دو برای جلب توجه با یکدیگر رقابت می کنند و چشم‌ها را در درک کلی لباس با مشکل مواجه می سازند بنابراین از طرح‌ها و الگوهایی با سایزهای متفاوت استفاده کنید.
  • از ترکیب طرح‌های گلدار با الگوهای راه دار استفاده کنید: چرا که هر دو می توانند جلوه‌های بصری شگفت انگیزی را در استایل ایجاد کنند به عنوان مثال می توانید یک کت راه دار را با دامن یا شلوار گلدار ست کنید.
  • به سبک استایل خود توجه کنید:

  • حتما با توجه به سبک استایل خود مانند کلاسیک، بوهو و مینیمال از لباس‌های طرح دار استفاده کنید و اگر این لباس‌های طرح دار از رنگ‌های روشنی برخوردار هستند می توانید آن را با رنگ‌های خنثی ست کنید مانند ست کردن پیراهن گلدار با دامن بژ

 

 

 

3. از اکسسوری هماهنگ با استایل استفاده کنید:

بسیاری از خانم‌ها وقتی نوبت به استفاده از اکسسوری‌ها می رسد دچار تردید می شوند چرا که می ترسند که ظاهر آنها بیش از حد اغراق آمیز باشد اگر چه که در صورت انتخاب اشتباه این موضوع ممکن است رخ دهد اما اگر از آیتم‌های درست استفاده کنید می توانید به بهترین شکل ظاهر خود را استایل کنید برای اینکه بتوانید اکسسوری را با لباس‌هایتان ست کنید باید به نکات زیر توجه کنید:

  • اگر کت شما یقه بزرگی دارد نیازی به اضافه کردن شال گردن بزرگ به استایل خود ندارید در عوض سعی کنید با یک روسری کوچک روی گردن آن قسمت را به خوبی بپوشانید.
  • اینکه می گویند کیف دستی شما باید با رنگ کفش مطابقت داشته باشد الزامی و ضروری نیست شما می توانید در برخی مواقع با توجه به سبک استایلتان از رنگ‌های متضاد هم استفاده کنید.
  • مسلماً نمی خواهید که لباس و اکسسوری شما برای جلب توجه با یکدیگر رقابت کنند بنابراین باید بین لباس‌های طرح دار و اکسسوری‌های چشم نواز یکی را انتخاب کرد. اگر شما جزء کسانی هستید که از لباس‌های طرحدار و رنگارنگ استفاده می کند می توانید با انتخاب اکسسوری‌های ساده به خوبی آنها را با یکدیگر ست کنید و بالعکس اگر قصد دارید که لباس‌های ساده بپوشید می توانید با انتخاب اکسسوری‌های چشم نواز و بزرگ توجه‌ها را به سمت آنها جلب کنید تا استایل ساده خود را به استایلی شیک و جذاب تبدیل کنید.
  • اگر جزئیات لباس شما زیاد است می توانید از آرایشتان به عنوان اکسسوری استفاده کنید تا جلوه‌ای زیبا برای استایلتان به ارمغان بیاورید.
  • 4. می توانید از لباس‌های تک رنگ در استایل خود استفاده کنید:

پوشیدن لباس‌های همرنگ به چشم این اجازه را می دهد که قد شما را بلندتر ببیند به همین خاطر این سبک پوشش برای کسانی که می خواهند بلندتر به نظر برسند مناسب است همچنین اگر می خواهید بدون هیچ دردسری به راحتی استایلی ست و زیبا داشته باشید می توانید به سراغ لباس‌های تک رنگ بروید.

5. با توجه به موقعیت لباس بپوشید:

یکی از نکاتی که به شما در ست کردن لباس‌ها کمک می کند در نظر گرفتن موقعیت است مسلماً استایلی را که شما برای دورهمی‌های دوستانه انتخاب می کنید با استایلی که برای جلسات کاری می پوشید متفاوت است این موضوع به شما در استایل کردن لباس‌هایتان کمک بسزایی می کند به عنوان مثال شما هرگز یک استایل رنگارنگ را برای شرکت در محل کار استفاده نمی کنید پس با در نظر گرفتن موقعیت‌های رسمی و غیررسمی می توانید به راحتی لباس‌هایتان را ست کنید.

6. به ویژگی‌های ظاهری خود در رنگ و نوع استایل توجه کنید:

ویژگی‌های ظاهری شما در انتخاب رنگ لباس و استایلتان تاثیرگذار است به طور مثال اگر شما پوست روشنی دارید باید از لباس‌هایی با رنگ تیره استفاده کنید چرا که اگر از لباس‌های روشن با تناژ کم رنگ در استایلتان بکار ببرید این رنگ با پوست روشن شما ترکیب می شود به طوری که لباس شما جلوه‌اش را از دست می دهد بنابراین بهترین رنگ لباس برای پوست‌های رنگ پریده و روشن، رنگ‌‌های تیره مانند سرمه‌ای است در مقابل اگر شما جزء کسانی هستید که پوست زیتونی رنگی دارد باید به سراغ رنگ‌های روشن بیایید چرا که استایل شما را جذاب‌تر می کند. البته به غیر از رنگ پوست، رنگ مو و چشم هم بر روی رنگ لباس‌هایتان تاثیر می گذارد به طوری که می گویند رنگ چشم‌های شما بهترین رنگ برای شما است.

7. به تیپ بدنی‌تان توجه کنید:

فرم بدن انواع مختلفی مانند ساعت شنی، مثلث معکوس، مستطیلی و...دارد که می تواند بر روی استایل شما تاثیر بگذارد شما می توانید با انتخاب آیتم‌های مناسب لباس‌هایتان را به خوبی ست کنید. به طور مثال کسانی که اندامی شبیه مثلث معکوس دارند باید از پوشیدن لباس‌های یقه باز که بالا تنه‌ی آنها را بزرگتر نشان می دهند پرهیز کنند.

8. آیتم‌های مناسب را با یکدیگر ست کنید:

برای اینکه بتوانید ظاهری زیبا و جذاب داشته باشید باید به آیتم‌هایی که انتخاب می کنید دقت کنید به طور مثال می توانید تاپ را به همراه یک شلوار جین بگ ست کنید یا یک بلوز سفید را با یک کت و شلوار راسته جین به همراه کفش پاشنه بلند استایل کنید با رعایت این تناسب بین لباس‌ها می توانید ظاهری زیبا داشته باشید.

 

در نتیجه:

همه افراد می خواهند که استایلشان به یادماندنی و خیره کننده باشد اما برای رسیدن به این استایل باید یکسری نکات را در نظر بگیرید تا با استفاده از آنها بتوانید ظاهری شیک، جذاب و مدرن داشته باشید ما در این مقاله سعی کردیم شما را با 8 ترفند برای ست کردن لباس آشنا کنیم تا با آگاهی از این نکات بتوانید انتخاب درستی برای استایلتان داشته باشید.

برای ثبت دیدگاه، ابتدا وارد حساب کاربری خود شوید