بهترین محصولات مناسب پوست خشک

بهترین محصولات مناسب پوست خشک
19 اردیبهشت 1403 بدون نظر 6 دقیقه
اشتراک گذاری:

آنچه در این مطلب می خوانید :

زمانی که سد محافظ پوست آسیب می بیند پوست خشک می شود و باعث می شود که پوست به راحتی رطوبت خود را از دست بدهد. بنابراین پوست شما دچار احساس سفت شدن، کاهش درخشندگی، از دست دادن خاصیت ارتجاعی و در برخی موارد منجر به ایجاد لکه‌های پوسته پوسته بر روی پوست می گردد

زمانی که سد محافظ پوست آسیب می بیند پوست خشک می شود و باعث می شود که پوست به راحتی رطوبت خود را از دست بدهد. بنابراین پوست شما دچار احساس سفت شدن، کاهش درخشندگی، از دست دادن خاصیت ارتجاعی و در برخی موارد منجر به ایجاد لکه‌های پوسته پوسته بر روی پوست می گردد یکی از علائم خشکی پوست، خارش و قرمزی است به همین خاطر برای جبران کم آبی پوست شما نیاز به مرطوب کننده‌های غلیظ و سرم‌های آبرسان دارید اما به یاد داشته باشید که باید به تمام مراحل روتین مراقبتی خود توجه کنید تا به سرعت و به طور موثر بتوانید سلامت پوست را بازیابی کنید ما در این مقاله قصد داریم شما را با 8 محصول موثر برای روتین پوست خشک آشنا کنیم تا بهترین تصمیم را برای پوست خشک خود بگیرید پس با ما همراه باشید.

1- با شوینده‌های ملایم، پوست خشک را پاکسازی کنید:

پاکسازی بیش از حد پوست می تواند روغن طبیعی و ضروری پوست را که در هیدراته نگه داشتن پوست کمک شایانی می کند، از بین ببرد بنابراین برای پاکسازی پوست خشک از یک شوینده ملایم با بافت کرم یا ژله‌ای استفاده کنید و مراقبت باشید که این محصولات دارای برچسب ملایم یا آبرسان باشند چرا که این گونه محصولات نه تنها می توانند به پاکیزگی پوست شما کمک کنند بلکه می توانند سطح رطوبت پوست را به تعادل برسانند.


  • بهترین شوینده برای پوست خشک:

شوینده کرم-فوم آبرسان Cerave:

این محصول برای از بین بردن هر گونه آلودگی، چربی و مواد آرایشی طراحی شده است این پاک کننده برای کسانی که دارای پوست خشک هستند می تواند با استفاده از بافت کرمی خود ضمن پاکسازی صورت به آبرسانی هم بپردازد و حس طراوت را برای پوست خشک شما به ارمغان بیاورد. علاوه بر این، شوینده کرم-فوم آبرسان Cerave دارای 3 ماده ضروری از جمله سرامید، آمینواسید و هیالورونیک است تا با تقویت سد محافظ پوست به حفظ و نگهداری رطوبت کمک کند همچنین این پاک کننده فاقد عطر و از فرمولاسیون ملایمی برخوردار است که توسط متخصصان پوست ساخته شده است از نکات مثبت شوینده Cerave نگهداری 24 ساعت رطوبت در پوست است.

کرم پاک کننده گلیکولیپید اوردینری:

این محصول به طور موثر می تواند پوست شما را از شر هر گونه آلودگی و مواد آرایشی مانند خط چشم، ریمل و کرم پودر خلاص کند و به خاطر فرمولاسیون خاص خود که حاوی گلیکولیپید گیاهی است ضمن تقویت کردن سد محافظ پوست به حفظ رطوبت و آبرسانی پوست کمک می کند از نکات خوب کرم پاک کننده اوردینری عدم تحریک یا خشک کردن پوست است و از آنجایی که این شوینده با ملایمت به پاکسازی پوست شما می پردازد برای انواع پوست‌ها اعم از پوست خشک، حساس و مستعد آکنه مناسب است.

2- از تونر به عنوان مکمل پاک کننده در روتین پوستی استفاده کنید:

اگر پوست شما خشک و کم آب است بهتر است از تونر در روتین مراقبتی پوست خود استفاده کنید این اولین مرحله آبرسانی شما است چرا که با این کار شما می توانید تا قبل استفاده از سرم و مرطوب کننده، برای پوستتان رطوبت بیشتری را فراهم کنید از آنجایی که تونرها دارای فرمولاسیون مختلفی هستند باید از تونر متناسب با پوست خشک یا تونرهایی که دارای مواد مغذی مانند سرامیدها هستند، استفاده کنید و از تونرهای اسیدی به شدت اجتناب کنید چرا که این تونرها زمینه را برای خشکی بیشتر پوست فراهم می کنند.


  • بهترین تونر برای پوست خشک:

تونر شماره دو از برند کلینیک:

این محصول می تواند با PH پوست شما سازگار شود و با لایه برداری ملایم پوستی درخشان و شاداب برای شما به ارمغان بیاورد تونر شماره دو کلینیک باعث خشک یا ایجاد حساسیت بر روی پوست نمی شود و پوست شما را برای دریافت مواد مغذی سایر محصولات در روتین پوستی آماده می کند تونر کلینیک دارای ویژگی‌های خوبی از جمله یکدست کردن سطح پوست، بازیابی نرمی و لطافت، کنترل میزان چربی در پوست، از بین بردن سلول‌های مرده و فاقد عطر است به همین خاطر اگر دارای پوست خشک هستید می توانید از این محصول استفاده کنید.

تونر آبرسان کامفورت لانکوم:

تونر لانکوم به شما کمک می کند تا با از بین بردن هر گونه ناخالصی پوست خود را به خوبی آبرسانی کنید به همین خاطر برای پوست‌های خشک مناسب است تا بتوانید ضمن پاکسازی، نرمی و لطافت خود را بدست بیاورید از ویژگی‌های مثبت تونر آبرسان کامفورت لانکوم پیشگیری از خطوط چین و چروک، سازگاری با PH پوست، التیام دادن و افزایش درخشندگی پوست است . این محصول پرطرفدار حاوی موم زنبور عسل و عصاره مخمر است تا با تقویت سد محافظ پوست بتوانید از کم آبی پوست جلوگیری کنید.

3- با استفاده از سرم، سد محافظ پوست را ترمیم کنید:

سد محافظ پوست به جلوگیری از خروج رطوبت کمک می کند بنابراین زمانی که پوست شما خشک می شود می تواند نشانه‌ای برای آسیب دیدن سد پوست باشد به همین خاطر انتخاب سرم مناسب که دارای مواد مغذی از جمله سرامید، نیاسینامید و پری بیوتیک باشد اهمیت زیادی دارد چرا که این مواد به شما کمک می کند تا بتوانید سد محافظ پوست را بازسازی کنید.


  • بهترین سرم برای پوست خشک:

سرم آبرسان مینرال 89 ویشی:

سرم ویشی حاوی 15 ماده معدنی مغذی از جمله اسید هیالورونیک است که می تواند به طور عمیق پوست شما را آبرسانی کند و با تقویت و ترمیم سد محافظ به پوستتان برای حفظ و نگهداری رطوبت کمک کند همچنین این محصول می تواند درخششی طبیعی برای پوست شما به ارمغان بیاورد و با استفاده از فرمولاسیون خاصی که دارد به کاهش علائم پیری کمک کند سرم آبرسان مینرال 89 ویشی فاقد مواد مضر از جمله عطر، پارابن، سیلیکون، الکل و رنگ مصنوعی است به همین خاطر گزینه ایده آلی برای روتین مراقبتی به طور روزانه برای پوست شما است.

سرم آبرسان هیالورونیک اسید Cerave:

این سرم آبرسان حاوی مواد مغذی از حمله اسید هیالورونیک، ویتامین B5 و سرامید است به همین خاطر می تواند با فراهم کردن رطوبت پوست شما را به طور عمیق آبرسانی کند و شادابی و طراوت را برای پوستتان به ارمغان بیاورد سرم آبرسان سراوی فاقد عطر، پارابن وغیر کومدون زا است و می تواند تا 24 ساعت به آبرسانی پوست کمک کند. بنابراین اگر پوست خشکی دارید می توانید از این محصول برای آبرسانی و تغذیه پوست استفاده کنید.

4- با مرطوب کننده، طراوت را به پوست خود برگردانید:

مرطوب کننده یکی از مهم‌ترین و ضروری‌ترین مراحل در روتین مراقبت از پوست بویژه برای پوست خشک است. برای کسانی که دارای پوست خشک هستند بهترین مرطوب کننده‌ها محصولاتی هستند که حاوی مواد غنی مانند اسید هیالورونیک، سرامید، گلیسیرین و نیاسینامید است.


  • بهترین مرطوب کننده برای پوست خشک:

کرم آبرسان و مرطوب کننده درماگور:

این محصول یکی از کرم‌های مرطوب کننده پرطرفدار است که می داند چگونه با پوست خشک و زبر شما مبارزه کند کرم مرطوب کننده درماگور دارای بافت سبک و نرمی است به گونه‌ای که شما تحت هیچ عنوان بعد استفاده از آن احساس سنگینی بر روی پوست نخواهید کرد این کرم برای کسانی که پوست خشکی دارند مناسب است چرا که می تواند با خاصیت رطوبت رسانی 24 ساعت، پوستی درخشان و نرم برای شما به ارمغان بیاورند از جمله نکات مثبت کرم آبرسان و مرطوب کننده درماگور می توان به جذب سریع کرم بر روی پوست، التیام دادن و افزایش انعطاف پذیری پوست اشاره کرد.

کرم مرطوب کننده چند منظوره امبریولیس:

شما می توانید از کرم چند منظوره امبریولیس هم به عنوان یک لوسیون مرطوب کننده، هم پرایمر قبل از آرایش و هم به عنوان یک پاک کننده آرایش استفاده کنید کرم امبریولیس حاوی ترکیبات مغذی است به طوری که می تواند با  تغذیه و مرطوب کردن پوست سلامت و شادابی را برای پوستتان به ارمغان بیاورد به همین خاطر اگر شما جز کسانی هستید که از پوست خشک و کم آب خود رنج می برید می توانید از کرم مرطوب کننده امبریولیس استفاده کنید تا بتوانید پوست خود را به خوبی هیدراته کنید از جمله نکات مثبت این محصول می توان به خواص ضد التهابی، ضدپیری، افزایش درخشندگی و بافت سبک و نرم آن اشاره کرد.

در نتیجه:

هنگامی که با خشکی پوست مواجه می شوید باید به دنبال راه‌هایی برای افزایش رطوبت باشید شما می توانید برای این کار به سراغ بهترین روتین مراقبتی از پوست خشک با محصولات باکیفیت بروید و از محصولاتی که حاوی موادی نظیر الکل، عطر و پارابن هستند دوری کنید چرا که این مواد می توانند باعث خشکی بیشتر پوست شما شوند همچنین نوشیدن آب به مقدار کافی می تواند در کنار استفاده از یک روتین مناسب در هیدراته و مرطوب کردن پوست شما تاثیرگذار باشد در کنار رعایت کردن این موارد باید بدانید که شستن صورت با استفاده از آب داغ باعث از بین رفتن روغن طبیعی پوست می گردد به همین خاطر از آب ولرم یا سرد برای شستن صورت استفاده کنید ما در این مقاله سعی کردیم شما را با بهترین 8 محصول موثر برای مراقبت از پوست خشک آشنا کنیم تا بتوانید با انتخاب محصول مناسب شادابی و طراوت را دوباره به پوستتان بازگردانید البته توصیه می گردد که حتما قبل از خرید با یک متخصص در ارتباط با پوست خشک و محصولات مورد نیاز آن مشورت کنید تا بتوانید بهترین محصول را با توجه به مشکل و نیاز خاص پوستتان انتخاب کنید. 

برای ثبت دیدگاه، ابتدا وارد حساب کاربری خود شوید