روش‌های مراقبت از پوست در سنین 30 تا 40

روش‌های مراقبت از پوست در سنین 30 تا 40
22 آبان 1402 بدون نظر 5 دقیقه
اشتراک گذاری:

آنچه در این مطلب می خوانید :

با شروع دهه 30 سالگی استرس و نوسانات هورمونی می تواند پوست شما را خراب کند در اینجا هورمون‌های رشد شروع به کند شدن می کنند بنابراین پوست مانند دهه 20 سالگی خود را ترمیم نمی کند در این دوران شما ممکن است با لکه‌های تیره و خطوط چین و چروک که قبلا وجود نداشته اند مواجه شوید

با شروع دهه 30 سالگی استرس و نوسانات هورمونی می تواند پوست شما را خراب کند در اینجا هورمون‌های رشد شروع به کند شدن می کنند بنابراین پوست مانند دهه 20 سالگی خود را ترمیم نمی کند در این دوران شما ممکن است با لکه‌های تیره و خطوط چین و چروک که قبلا وجود نداشته اند مواجه شوید بنابراین زمان آن رسیده که به پوست خود رسیدگی کنید و به مراقبت از آن بپردازید در این مقاله قصد داریم شما را با مراقبت‌های پوستی در دهه‌های 30 تا 40 سالگی آشنا کنیم پس با ما همراه باشید.

علت اهمیت مراقبت از پوست در 30 سالگی

پوست بدن شما بزرگترین و مهم‌ترین عضو بدن است که همیشه در معرض استرس‌های محیطی قرار دارد به همین خاطر باید به آن توجه کنید شما با اعمال بهترین روش‌های مراقبت از پوست در طول 30 سالگی می توانید پوستی جوان‌تر و شاداب‌تر داشته باشید و از نگرانی‌های پوستی مانند چین و چروک، خطوط ریز و لکه‌های تیره جلوگیری کنید.

چند دلیل وجود دارد که به شما نشان می دهند که چرا باید روتین مراقبت از پوست را جدی بگیریم:

1- با افزایش سن، گردش سلول‌های پوست ما شروع به کند شدن می کند بنابراین مهم است که به طور مرتب از اسید‌های لایه بردار برای تشویق گردش سلولی در پوست برای جلوگیری از تیرگی استفاده کنیم.

2- با افزایش سن ضمن کاهش گردش سلول‌های پوستی بدن ما کلاژن کمتری را تولید می کند به همین خاطر پوست خاصیت ارتجاعی خود را از دست می دهد پس با استفاده از محصولات مناسب نوع پوست می توانید به افزایش تولید کلاژن کمک کنید.

مراقبت‌های پوستی 30 تا 40 سالگی

1- از یک پاک‌کننده مناسب نوع پوست خود استفاده کنید: شستن صورت با استفاده از یک پاک‌کننده ملایم اهمیت زیادی دارد چرا که با افزایش سن پوست شما بیشتر مستعد آسیب می شود به همین خاطر هر گونه کثیفی، آرایش و روغن اضافی می تواند منافذ پوست را مسدود سازد و منجر به ایجاد جوش و آکنه شود. علاوه بر این پوست پیر نسبت به پوست جوان خشک‌تر است بنابراین باید با آبرسانی، رطوبت پوست را حفظ کنید. 

2- از کرم ضدآفتاب برای محافظت از پوست در برابر نور خورشید استفاده کنید: هر زمان که از منزل خارج می شوید از کرم ضدآفتاب استفاده کنید تا از پوست شما در برابر اشعه‌های مضر محافظت کند همچنین با استفاده از آن می توانید از ایجاد لکه‌های تیره، چین و چروک و سرطان پوست جلوگیری کنید.

3- لایه برداری را به روتین مراقبت از پوست خود اضافه کنید: با افزایش سن سلول‌های پوست تمایل بیشتری دارند تا بر روی سطح پوست جمع شوند و باعث ایجاد پوستی کدر و خشک می شوند به همین خاطر باید از لایه بردار مناسب نوع پوست خود استفاده کنید تا با حذف سلول‌های مرده از مسدود کردن منافذ پوست شما جلوگیری کند و برای شما پوستی روشن و سالم به ارمغان بیاورد.

4- رسیدگی به پوست گردن و سینه خود را فراموش نکنید: صورت شما تنها قسمتی از بدن نیست که علائم قابل مشاهده پیری را نشان می دهد پوست این نواحی نازکتر و ظریفتر از پوست صورت است بنابراین باید به همان اندازه مورد توجه و رسیدگی قرار بگیرد.

مراقبت از پوست در میانسالی

5- از سرم‌های حاوی آنتی اکسیدان استفاده کنید: با افزایش سن توانایی پوست برای بازسازی بدن کاهش می یابد این فرایند استرس اکسیداتیو گفته می شود به همین خاطر شما با خطوط ریز، چین و چروک و سایر علائم پیری مواجه می شوید. یکی از راه‌های مبارزه با این فرایند استفاده از سرم‌های حاوی آنتی اکسیدان است. سرم‌های آنتی اکسیدان می تواند از پوست شما در برابر رادیکال‌های آزاد محافظت کند و از آسیب به سد پوستی جلوگیری کند. 

6- از کرم‌های دور چشم مناسب استفاده کنید: پوست اطراف چشم به مراتب نازک‌تر و ظریف‌تر از مناطق دیگر است به همین خاطر آن را مستعد ظهور علائم پیری می کند پس باید به کرم دور چشم به عنوان بخشی از روتین مراقبت از پوست توجه کرد. کرم دور چشم می تواند با آبرسانی پوست، کاهش پف و تیرگی دور چشم و کاهش خطوط ریز به پوست شما کمک شایانی کند.

7- از مرطوب‌کننده استفاده کنید: پوست شما ممکن است نسبت به دوران 20 سالگی خشک‌تر شده باشد بنابراین استفاده از مرطوب‌کننده اهمیت بالایی دارد. استفاده از مرطوب‌کننده و آبرسانی مناسب به پوست نه تنها به نرم و لطیف کردن پوست کمک می کند بلکه از ایجاد خطوط ریز و چین و چروک جلوگیری می کند.

8- رسیدگی به لب‌هایتان را فراموش نکنید: پوست لب بسیار نازک و مستعد خشک شدن است به همین خاطر با استفاده از بالم لب می توانید به آبرسانی، حفظ رطوبت و جلوگیری از خشک شدن پوست کمک کنید همچنین با استفاده از آن می توانید از پوست لب خود در برابر اشعه‌های مضر محافظت کنید.

در نتیجه:

با مراقبت و استفاده از محصولات مناسب می توانید از پوست خود مراقبت کنید. توصیه می شود برای اینکه بتوانید انتخاب مناسبی داشته باشید به پزشک متخصص مراجعه کنید تا شما را در انتخاب مناسب راهنمایی کند.


برای ثبت دیدگاه، ابتدا وارد حساب کاربری خود شوید