نکات مهم در هنگام ریمل زدن

نکات مهم در هنگام ریمل زدن
14 آذر 1402 بدون نظر 5 دقیقه
اشتراک گذاری:

آنچه در این مطلب می خوانید :

ریمل زدن به روشی اشتباه در نهایت باعث می شود تا آرایش چشم شما خراب شود و باعث ایجاد احساس ناراحتی در شما می گردد. ریمل در بیشتر مواقع آخرین مرحله از آرایش چشم است که تاثیر بسیار زیادی در زیبایی آرایش شما دارد

ریمل زدن به روشی اشتباه در نهایت باعث می شود تا آرایش چشم شما خراب شود و باعث ایجاد احساس ناراحتی در شما می گردد. ریمل در بیشتر مواقع آخرین مرحله از آرایش چشم است که تاثیر بسیار زیادی در زیبایی آرایش شما دارد بنابراین اگر با آگاهی از این اشتباهات رایج در ریمل زدن شما می توانید از ایجاد این مشکلات جلوگیری کنید و خراب شدن ریمل را به حداقل برسانید پس با ما همراه باشید تا شما را با 10 اشتباه رایج در هنگام ریمل زدن آشنا کنیم.

اشتباهات رایج استفاده از ریمل

1- به طور روزانه از ریمل ضد آب استفاده نکنید:

اگر چه ریمل ضد آب ماندگاری بیشتری دارد و باعث ایجاد لکه نمی شود اما از آن باید در موقعیت‌های خاص استفاده کنید مثلا زمانی که قصد دارید به ساحل یا استخر بروید اگر شما از ریمل ضد آب برای روزمره استفاده کنید ضمن اینکه پاک کردن آن دشوار است می تواند باعث خشکی و ضعیف شدن مژه‌های شما شود بنابراین از ریمل ضد آب برای مصرف روزانه استفاده نکنید.

2- به درستی ریمل را حرکت نمی دهید:

فقط با چند بار کشیدن برس ریمل بر زیر مژه کافی نیست شما باید آن را تکان دهید و برای این کار باید از خط مژه شروع کنید و با حرکات افقی به سمت بالا ریمل را تکان دهید همچنین می توانید بر روی قسمت‌های بالایی مژه خود نیز ضربه بزنید.

3- هرگز بعد از ریمل مژه‌های خود را فر نکنید:

این کار منجر به جمع شدن ریمل و چسبیدن مژه‌ها به یکدیگر می شود و در طولانی مدت باعث از بین رفتن و شکستن مژه‌ها می گردد.

4- ریمل خود را با دیگران به اشتراک نگذارید:

شاید فکر کنید که استفاده از ریمل مشترک یا به اشتراک گذاشتن وسایل آرایشی چشم کار بدی نیست در حالی که شما اشتباه فکر می کنید به اشتراک گذاشتن لوازم آرایشی چشم یک حرکت خطرناک است چرا که ریمل شما در حال خزیدن در بین میکروارگانیسم‌ها و باکتری‌های مژه‌های خودتان است و اگر شخص دیگری از آن استفاده کند باکتری‌های آن انتقال می یابند. بنابراین از اشتراک گذاشتن ریمل و هرگونه لوازم آرایشی چشم پرهیز کنید.

نحوه ریمل زدن

5- از ریمل‌های قدیمی استفاده نکنید:

در مورد عفونت چشم استفاده از ریمل‌های قدیمی نیز می تواند تاثیرگذار باشد بنابراین پس از 3 ماه باید نسبت به تعویض ریمل اقدام کنید.

6- ریمل اضافی را از روی برس پاک کنید:

هنگامی که برس ریمل را بر می دارید قبل از اینکه آن را بر روی مژ‌های خود بکشید باید ریمل‌های اضافی را که گلوله مانند شده اند را با دستمال پاک کنید این کار از چسبندگی مژه‌ها به یکدیگر جلوگیری می کند و برای شما مژه‌هایی صاف و زیبا به ارمغان می آورد.

7- از فشار بیش از جد برس به داخل ریمل پرهیز کنید:

این مورد یکی از رایج‌ترین اشتباهات در استفاده از ریمل است زمانی که شما این کار را انجام می دهید باعث می شوید تا ریمل خیلی سریع‌تر خشک شود چرا که با فشار بیش از حد برس به داخل ریمل شما دائما در حال وارد کردن هوا به داخل لوله می شوید بنابراین با پرهیز از این کار از خشک شدن زود هنگام ریمل جلوگیری کنید.

8- از ریمل تاریخ مصرف گذشته استفاده نکنید:

چه ریمل یا هر محصول آرایشی دیگری اگر تاریخ مصرفش تمام شده باشد نباید از آن استفاده شود چرا که این کار مژه‌های شما را در معرض آسیب و خطر قرار می دهد و زمینه را برای ایجاد التهاب فراهم می کند معمولا مدت زمان ماندگاری یک ریمل بین 3 تا 6 ماه است که بهتر است بعد از گذشت این مدت از ریمل جدید استفاده کنید تا سلامتی خود را به خطر نیاندازید یکی از نشانه خوب نبودن ریمل بوی بد و غیر عادی آن است اگر به نظرتان می آید که ریملتان بوی عجیبی دارد بهتر است با یک ریمل جدید جایگزین شود.

9- برای ریمل زدن از مژه‌های بالا شروع نکنید:

برای جلوگیری از ایجاد لکه باید از مژه‌های پایین شروع کنید در غیر این صورت زمانی که به پایین نگاه می کنید مژه‌های بالایی را که ریمل زده اید تکان خواهند خورد و همین احتمال ایجاد لکه را بیشتر می کند. زمانی که می خواهید مژه‌های بالایی را ریمل بزنید مستقیم به جلو نگاه کنید و سپس برس را به سمت بالا تکان دهید تا مژه‌هایتان ضخیم شوند همچنین شما می توانید از پرایمر زیر چشم یا یک کارت ویزیت برای ریمل زدن مژه‌های پایینی استفاده کنید و از ایجاد لکه جلوگیری کنید.

10- از فر مژه استفاده کنید:

خیلی از افراد نمی توانند اشیا را خیلی به چشم‌هایشان نزدیک کنند بنابراین از فر مژه استفاده نمی کنند در حالی که اگر شما از فر مژه قبل از ریمل استفاده کنید مژه‌های شما را پرپشت‌تر نشان می دهد و منجر به بزرگتر شدن چشم‌هایتان می شود.

در نتیجه:

با آگاهی از این 10 اشتباه رایج در ریمل و جلوگیری از انجام آن می توانید آرایش چشم زیباتری را به نمایش بگذارید.


برای ثبت دیدگاه، ابتدا وارد حساب کاربری خود شوید