روش‌های خانگی کاهش منافذ باز پوست

روش‌های خانگی کاهش منافذ باز پوست
12 شهریور 1402 بدون نظر 10 دقیقه
اشتراک گذاری:

آنچه در این مطلب می خوانید :

منافذ پوست شما همانند منافذ فولیکول های مو هستند هر چند وجود این منافذ به پوست شما کمک می‌کند اما برخی از افراد از ظاهر این منافذ خوششان نمی آید بویژه در قسمت هایی مانند بینی و پیشانی که بیشتر در معرض دید دیگران است.


پوست شما پوشیده از منافذ است، این سوراخ های کوچک در همه جای پوست شما وجود دارند از پوست صورت گرفته تا نوک پا، بر روی سطح پوست شما قرار دارند. این منافذ راهی برای خروج عرق و روغن از پوست را شما فراهم می کنند تا شما را خنک کنند و زمینه را برای سلامت پوست شما قرار دهند. منافذ پوست شما همانند منافذ فولیکول های مو هستند هر چند وجود این منافذ به پوست شما کمک می کند اما برخی از افراد از ظاهر این منافذ خوششان نمی آید بویژه در قسمت هایی مانند بینی و پیشانی که بیشتر در معرض دید دیگران است.

البته اگر منافذ پوستی بزرگ تر شوند، باعث جذب مشکلات پوستی مانند آکنه و جوش های سر سیاه در افراد با پوست چرب می شوند. سبوم های اضافی و باکتری های انباشته شده در پوست، در بزرگ شدن منافذ پوستی تاثیرگذار است، بنابراین برای اینکه شما از مشکلات پوستی جلوگیری کنید باید به کوچک کردن منافذ بزرگ خود بپردازید.

به طورکلی هیچ راهی برای بستن کامل منافذ پوستی وجود ندارد اما با استفاده از روش هایی شما می تواند حضور آنها را بر روی پوستتان کم رنگ کنید. ما در این مقاله قصد داریم شما را با روش های خانگی برای کاهش منافذ پوستی آشنا کنیم. به شما پیشنهاد می کنیم برای استفاده از روش های خانگی و کاهش منافذ پوستی به متخصص پوست مراجعه کنید تا به شما برای انتخاب مناسب کمک کند، چرا که برخی از پوست های حساس حتی به مواد طبیعی و خانگی واکنش نشان می دهند.

 

1- استفاده از تکه های یخ برای کوچک کردن منافذ: یکی از موثرترین روش ها برای ازبین بردن منافذ بزرگ پوستی شما می تواند استفاده از تکه های یخ باشد. یخ اثر سفت کنندگی بر روی پوست شما دارد و همین موضوع می تواند در کاهش منافذ پوستی به شما کمک کند. از این روش ساده شما می توانید قبل از آرایش کردن استفاده کنید تا به افزایش گردش خون در صورت و پوست شما کمک کند. تنها کاری که شما باید بکنید این است که چند تکه یخ را در یک پارچه تمیز قرار دهید و آن را برای چند ثانیه بر روی پوست خود قرار دهید. اگر شما به یخ دسترسی ندارید می توانید از آب سرد استفاده کنید.

2- استفاده از سفیده تخم مرغ برای تقویت پوست: سفیده تخم مرغ پوست شما را سفت و تقویت می کند تا به نوبه‌ی خود از منافذ پوستی بزرگ جلوگیری کنید. این روش به شما کمک می کند تا از شر چربی های بیش از حد خلاص شوید. برای استفاده از این نوع ماسک شما زرده‌ی تخم مرغ را از سفیده جدا کنید و خوب به هم بزنید، آن را بر روی صورت خود بمالید و با تکه های دستمال روی صورت خود را بپوشانید پس از اینکه کاملا خشک شد، تکه های دستمال را از صورت خود جدا کنید در نهایت صورت خود را با آب بشویید. برای رسیدن به نتیجه دلخواه باید این کار را دو بار در هفته انجام دهید.

3- اسکراب شکر برای لایه برداری پوست: شما می توانید از شکر برای لایه برداری در پوست استفاده کنید و چربی اضافه یا مواد زائد را از پوست خود پاکسازی کنید. برای استفاده از این ماسک شما می توانید یک لیمو را از وسط نصف کنید و مقداری شکر بر روی آن بریزید. آن را روی صورت خود بمالید و اجازه دهید آبلیمو و شکر به مدت 15 دقیقه بر روی پوست شما بماند و در نهایت آن را با آب سرد بشورید.

4- مرطوب کردن پوست برای کاهش تولید چربی: هنگامی که شما از مرطوب کننده برای هیدارته پوست خود استفاده می کنید، سبوم و چربی کمتری بر روی پوست شما تولید می شود تا خشکی پوست را جبران کند. از یک مرطوب کننده بدون روغن استفاده کنید تا ضمن خشک نشدن پوست از باز شدن منافذ پوستی جلوگیری کنید.

5- اسکراب گوچه فرنگی برای ازبین بردن چربی: گوجه فرنگی چربی اضافه را ازبین می برد و پوست شما را سفت می کند. گوجه فرنگی سرشار از آنتی اکسیدان است و می تواند روند پیری را در پوست شما کندتر کند. برای استفاده از این ماسک شما باید سه یا چهار قطره آبلیمو را با آب گوجه فرنگی مخلوط کنید و آن را بر روی پوست خود بمالید و بعد از 20 دقیقه آن را با آب سرد شست و شو دهید.

6- استفاده از سرکه سیب برای منافذ باز: شما می توانید از سرکه سیب به عنوان یک تونر پوست طبیعی استفاده کنید تا پوست خود را سفت کنید. سرکه سیب به دلیل خاصیت ضدالتهابی و ضد میکروبی که دارد از بروز آکنه بر روی پوست شما جلوگیری می کند. البته برای استفاده از سرکه سیب آن را با آب، رقیق کنید و با پنبه بر روی صورت خود بمالید و بعد از مدتی آن را با آب خنک بشورید تا بتوانید به نتیجه دلخواه دست پیدا کنید.


در نتیجه:

شما با استفاده از روش های بالا می توانید از باز شدن منافذ پوستی جلوگیری کنید اما بهتر است با پزشک متخصص خود مشورت کنید تا بتوانید به بهترین روش از پوست و صورت خود محافظت کنید. در این روش ها از مواد طبیعی استفاده می شود اما باید بدانید که گاهی مواد طبیعی همانند مواد شیمیایی می تواند بر روی پوست حساس موجب آلرژی و حساسیت شود.

برای ثبت دیدگاه، ابتدا وارد حساب کاربری خود شوید