هر آنچه که درباره پروتئین تراپی مو باید بدانید

هر آنچه که درباره پروتئین تراپی مو باید بدانید
25 آبان 1402 بدون نظر 6 دقیقه
اشتراک گذاری:

آنچه در این مطلب می خوانید :

مو از یک پروتئین به نام کراتین ساخته شده است این عنصر تاثیر بسزایی در شکل، بافت و رشد مو دارد. امروزه درمان‌های پروتئینی تراپی مو یکی از محبو‌ترین گزینه‌ها برای موهای آسیب دیده در نظر گرفته شده است مصرف روزانه پروتئین کافی در رژیم غذایی می تواند موهایی شاد و سالم برای شما به ارمغان بیاورد

مو از یک پروتئین به نام کراتین ساخته شده است این عنصر تاثیر بسزایی در شکل، بافت و رشد مو دارد. امروزه درمان‌های پروتئینی تراپی مو یکی از محبو‌ترین گزینه‌ها برای موهای آسیب دیده در نظر گرفته شده است مصرف روزانه پروتئین کافی در رژیم غذایی می تواند موهایی شاد و سالم برای شما به ارمغان بیاورد ولی با این حال کمبود پروتئین در برنامه غذایی و استفاده بیش از حد روش‌های شیمیایی و ابزار‌های حرارتی می تواند باعث از دست دادن پروتئین در موهای شما شود و موجب ایجاد خشکی و شکستگی مو شود ما در این مقاله قصد داریم شما را با هرآنچه که برای پروتئین تراپی مو باید بدانید آشنا کنیم پس با ما همراه باشید.

پروتئین تراپی مو چیست؟

پروتئین تراپی یکی از روش‌های شیمیایی برای افزودن پروتئین به مو است در این روش پروتئین‌های هیدرولیز شده به ساقه مو افزوده می شود و با پر کردن شکاف‌های کوتیکول مو سلامت کلی، قابلیت ارتجاعی و استحکام مو را افزایش می دهد. پروتئین تراپی باعث تغذیه مو و ترمیم موهای آسیب دیده می شود همچنین این روش شیمیایی یک لایه محافظتی بر روی مو تشکیل می دهد تا به ترمیم موهای آسیب دیده بپردازد و با تقویت کوتیکول‎های مو از ریزش مو جلوگیری کنند. 

علت اهمیت پروتئین برای مو

مو از پروتئین ساخته شده است و کراتین یکی از این پروتئین‌ها است که حدود 85 درصد از ساختار مو را تشکیل می دهد استحکام موهای شما توسط کراتین حفظ می شود به همین خاطر مراقبت از آنها اهمیت زیادی دارد موهای ما به ترکیبی از پروتئین و رطوبت برای رشد و سلامت نیاز دارند. استفاده از ماسک‌ها و درمان‌های پروتئینی روشی برای دستیابی به نتایج مطلوب برای داشتن موهایی زیبا و قوی است.

فواید پروتئین تراپی در مو

مو به طور طبیعی هر چه از ریشه دورتر باشد رطوبت و تغذیه خود را بیشتر از دست می دهد و زمانی که مو رطوبت ضروری و تغذیه مناسب خود را بدست نیاورد پیوندهای داخلی مو ضعیف می شوند و قابلیت ارتجاعی خود را از دست می دهند برخی از مزایا پروتئین تراپی شامل موارد زیر می شود:

  1. از مو در برابر آسیب‌های محیطی محافظت می کند: مواد پروتئینی مانند پروتئین هیدرولیز شده به فولیکول‌های مو متصل می شوند و کوتیکول‌های مو را سفت می کنند همچنین لایه محافظتی در اطراف فولیکول‌های مو ایجاد می شود تا از آسیب بیشتر جلوگیری کنند.
  2. باعث تقویت بیشتر مو می شود: پروتئین یکی از اجزای اصلی تشکیل دهنده مو است بنابراین پروتئینی که در موهای آسیب دیده از بین رفته است را تامین می کند و باعث تقویت استحکام و مقاومت بیشتر موها می شود.
  3. باعث ایجاد خاصیت ارتجاعی در موها می شود: موهایی که فاقد پروتئین هستند اغلب قبل از شکستن، بیشتر از حد معمول دچار کشیدگی می شوند به همین خاطر با پروتئین تراپی موها حالت ارتجاعی پیدا می کنند و از شکستگی تار مو جلوگیری می کند.
  4. به بهبود شکستگی و دو شاخه شدن مو کمک می کند: پروتئین تراپی ضمن بهبود استحکام و خاصیت ارتجاعی به از بین رفتن شکستگی و موخوره مو کمک می کند تا باعث رشد و تقویت موهای شما شود و از ایجاد موهایی ضعیف و شکننده جلوگیری می کند.
  5. ساختار مو را تقویت می کند: پروتئین‌ها در استحکام و کشسانی مو تاثیر می گذارند علاوه بر این به حذف شکستگی و دو شاخه شدن انتهای مو کمک می کند. 

آیا پروتئین تراپی می تواند به مو آسیب برساند؟

پروتئین تراپی ضمن داشتن مزایا می تواند معایبی هم داشته باشد اگر موهای شما به طور مکرر در معرض پروتئین تراپی قرار بگیرد به موهایتان آسیب بیشتری وارد می شود و باعث خشکی و شکنندگی موهای شما می گردد همچنین استفاده بیش از حد از این روش باعث ریزش مو می شود.

چه زمانی به پروتئین تراپی نیاز دارید؟

  1. موها خاصیت ارتجاعی خود را از دست بدهند.
  2. موهایتان بیش از حد دچار شکستگی شوند.
  3. با زبری و خشکی موی بیش از حد مواجه شوید.
  4. آسیبی که در اثر رنگ کردن به موها وارد شده است.

در نتیجه:

پروتئین تراپی به دلیل مزایایی که دارد در میان بسیاری از افراد محبوب است موها در برابر اشعه فرابنفش، حرارت و فراورده‌های شیمیایی آسیب پذیر هستند بنابراین نیاز به توجه و رسیدگی دارد پروتئین تراپی با پر کردن هر سوراخی در کوتیکول‌های آسیب دیده از تارهای مو محافظت می کنند. شما با آگاهی از کاربرد، مزایا و معایب استفاده از پروتئین تراپی می توانید تصمیم درستی بگیرید همچنین با مراجعه به یک آرایشگر معتبر و اطمینان از کیفیت مواد با خیال آسوده موهایتان را به دست آرایشگر بسپارید فقط باید در این روش زیادروی نکنید چرا که استفاده بیش از حد پروتئین تراپی نه تنها باعث بهبود موهای شما نمی شود بلکه به آن آسیب بیشتری وارد می کند و زمینه را برای ریزش مو فراهم می کند.

برای ثبت دیدگاه، ابتدا وارد حساب کاربری خود شوید