تاتو خط چشم، معایت و خطرات آن

تاتو خط چشم، معایت و خطرات آن
8 آبان 1402 بدون نظر 6 دقیقه
اشتراک گذاری:

آنچه در این مطلب می خوانید :

گاهی اوقات زود بیدار شدن و آرایش کردن برای یک روز کاری بسیار آزار‌دهنده می شود بویژه وقتی صحبت از خط چشم کشیدن می شود برای حل این مشکل چندین راه حل وجود دارد که یکی از این راه‌ها تاتو خط چشم است.

گاهی اوقات زود بیدار شدن و آرایش کردن برای یک روز کاری بسیار آزار‌دهنده می شود بویژه وقتی صحبت از خط چشم کشیدن می شود برای حل این مشکل چندین راه حل وجود دارد که یکی از این راه‌ها تاتو خط چشم است. ما در این مقاله قصد داریم شما با هر آنچه که لازم است درباره تاتو خط چشم بدانید آشنا کنیم پس با ما همراه باشید.

تاتو خط چشم چیست؟

تاتو خط چشم یک راه نیمه دائمی است که رنگدانه هایی را در امتداد خط مژه بالا و پایین ایجاد می کند. تاتو خط چشم می تواند تا 2 سال دوام بیاورد اما در برخی موارد آنها حتی تا 5 سال ماندگار می مانند به همین خاطر به آنها نیمه دائمی می گویند. این تکنیک باید توسط یک متخصص انجام بگیرد چرا که شامل استفاده از سوزن برای ایجاد برش‌های کوچک بر روی پوست می شود که اگر فرد ماهر نباشد می تواند برای سلامتی شما خطرناک باشد.

به چه کسانی تاتو خط چشم توصیه نمی شود؟

اگر شما بیماری دارید که ایمنی بدن شما را تحت تاثیر قرار می دهد انجام دادن تاتو خط چشم توصیه نمی شود افرادی که بیماری‌هایی مانند سرطان، دیابت، اختلال‌های خونی، عفونت ویروسی و.. را دارند، از دارو‌های رقیق‌کننده خون استفاده می کنند یا تحت شیمی درمانی هستند از این روش نباید استفاده کنند همچنین خانم هایی که باردار اند یا در دوران شیردهی قرار دارند نباید تاتو خط چشم کنند. قبل از انجام دادن تاتو باید چشم شما مورد ارزیابی قرار بگیرد تا یکپارچگی پوست و همچنین چین و چروک اطراف چشم بررسی شود.

آیا تاتو خط چشم درد دارد؟

ناراحتی ایجاد شده در خالکوبی خط چشم بستگی به تحمل فرد دارد البته قبل و در طول انجام دادن تاتو چشم، بارها از کرم بی حس کننده استفاده می شود تا مراجعین بدون درد این فرایند را به پایان برسانند.

آماده سازی‌های قبل از تاتو خط چشم 

1- لازم است که مصرف برخی از داروها را قطع کنید: بنابراین باید قبل از تاتو با پزشک خود صحبت کنید مثلا افرادی که داروی آکوتان را مصرف می کنند باید با مشورت پزشک قبل تاتو خط چشم مصرف آن را قطع کنند تا در بهبود اختلال ایجاد نشود.

2- اکستنشن مژه را بردارید: باید حدود یک هفته قبل از تاتو اکستنشن مژه را بردارید تا چسبی بر روی خط مژه شما باقی نماند و با جوهر خالکوبی تداخلی ایجاد نکند.

3- از لنزهای تماسی استفاده نکنید: قبل از تاتو لنزهای تماسی خود را از چشم خارج کنید چرا که ممکن است بعد از تاتو، خط چشم شما کمی متورم یا حساس شود.

4- در زمان مناسب تزریق‌های زیبایی را انجام دهید: اگر قصد دارید بوتاکس یا تزریق‌های دیگری را در ناحیه چشم خود انجام دهید بهتر است تا حداقل 2 هفته قبل از تاتو این کار را انجام دهید تا به طور کامل بهبود پیدا کنید.

5- استفاده از برخی از محصولات مراقبت از پوست را متوقف کنید: اگر از محصولاتی مانند رتینول یا اسید گلیکولیک که پوست اطراف چشم را حساس می کند استفاده می کنید باید تا یک هفته قبل از تاتو مصرف آن را متوقف سازید تا پوست چشم شما تحریک نشود.

نحوه انجام تاتو خط چشم

فرایند تاتو خط چشم چگونه است؟

گام اول: فرد متخصص در ابتدا از یک بی حس کننده موضعی برای بی حس کردن پوست استفاده می کند تا در طول عمل احساس درد نکنید.

گام دوم: سپس تصمیم می گیرید که با توجه به مدل چشم چه خط چشمی مناسب شما است.

گام سوم: با استفاده از ابزارهای مناسب تاتو سوزن چند میلی متری به داخل پوست شما نفوذ می کند و جوهر رنگ به پوست شما تزریق می شود.

مزایا و معایب تاتو خط چشم

خالکوبی خط چشم مزایایی متعددی دارد از جمله:

کسانی که دست‌های ناپایدار و لرزان دارند کشیدن خط چشم برای آن‌ها دشوار است به همین خاطر تاتو خط چشم می تواند این مشکل را حل کند.

افرادی که آرایش را دوست دارند اما همیشه وقت رسیدگی به آن را ندارند می توانند از این روش استفاده کنند.

معایب و خطرات استفاده از تاتو خط چشم شامل موارد زیر می شود:

اگر در این روش از سوزن های استریل شده استفاده نشود ممکن است دچار عفونت شوید همچنین جوهر آلوده می تواند سلامتی شما را به خطر بیاندازد.

 ممکن است به رنگدانه‌های استفاده شده در رنگ جوهر حساسیت داشته باشید و با واکنش‌های آلرژیک روبرو شوید.

 عمل‌های اطراف چشم می تواند منجر به از دست دادن مژه، آسیب شدید پلک، پوسته پوسته شدن واکتروپیون شود.

در نتیجه:

انجام دادن تاتو خط چشم نیازمند بررسی موارد زیادی است اگر شما داروی خاصی مصرف می کنید یا بیماری دارید که ممکن است در تاتو خط چشم تاثیرگذار باشد باید با پزشک مشورت کنید همچنین باید به مراکز معتبر و افراد متخصص که در تاتو خط چشم ماهر هستند و از مواد باکیفیت و استریل شده استفاده می کنند مراجعه کنید.


برای ثبت دیدگاه، ابتدا وارد حساب کاربری خود شوید