بایدها و نبایدهای شستشوی صورت

بایدها و نبایدهای شستشوی صورت
17 مهر 1402 بدون نظر 10 دقیقه
اشتراک گذاری:

آنچه در این مطلب می خوانید :

شستن صورت بخش مهمی از روتین مراقبت از پوست است. ممکن است بسیاری از افراد گمان کنند که شستن صورت نیازی به توجه ندارد در حالی که شستن نادرست و غیراصولی می تواند باعث بروز آکنه و مشکلات پوستی شود.

شستن صورت بخش مهمی از روتین مراقبت از پوست است. ممکن است بسیاری از افراد گمان کنند که شستن صورت نیازی به توجه ندارد در حالی که شستن نادرست و غیراصولی می تواند باعث بروز آکنه و مشکلات پوستی شود. ما در این مقاله قصد داریم شما را با باید‌ها و نباید‌های شست‌و‌شو صورت آشنا کنیم.

 

1- پاک‌کننده مناسب پوست خود را انتخاب کنید:

انتخاب پاک‌کننده مناسب نقش حیاتی و مهمی برای حفظ پوست صورت شما دارد. برای انتخاب پاک‌کننده مناسب باید به نوع پوست خود توجه کنید.

2- صورت خود را دو بار در روز تمیز کنید:

بیشتر متخصصان توصیه می کنند که در طول روز دو بار صورت خود را تمیز کنید چرا که این عمل موجب درخشندگی پوست می شود. تمیز کردن صورت یک باز در صبح و بعد از بیدار شدن از خواب ضروری است چون در طول خواب پوست شما باکتری‌‌های زیادی را جمع می کند. بنابراین بعد از بیدار شدن صورت خود را پاکیزه کنید تا از شر آلودگی‌ها خلاص شوید و به سلامت پوست خود کمک کنید همچنین شستن صورت از مسدود شدن منافذ پوستی جلوگیری می کند.

3- تمیز کردن آرایش را فراموش نکنید:

وقتی که با آرایش می خوابید منافذ پوست را در طول شب مسدود می کنید همچنین آرایش باعث می شود که پوست شما در طول روز آلودگی زیادی را به خود جمع کند بنابراین تمیز کردن آرایش اهمیت زیادی دارد.

4- از آب ولرم برای پاکسازی پوست خود استفاده کنید:

بدون شک آب سرد به پوست شما ظاهری سالم و زیبا می بخشد اما آب ولرم برای ازبین بردن چربی‌های پوست نیز مفید است همچنین آب ولرم برای حفظ سلامت پوست شما از ایجاد عفونت باکتریایی جلوگیری می کند. به کسانی که پوست خشک دارند توصیه می شود که از آب داغ برای شستن صورت خود استفاده نکنند چرا که استفاده بیش از حد از آب داغ پوست شما را خشک می کند.

 روش شستشوی صورت

5- بعد از شستن صورت حتما از مرطوب‌کننده استفاده کنید:

با شستن صورت چربی‌های ضروری پوست ازبین می رود به همین خاطر شما با مرطوب کردن پوست می توانید چربی مورد نیاز پوست را بازسازی کنید. 

6- با حوله‌های میکروفیبر یا نخی صورت خود را پاکسازی کنید:

پوست خود را با ملایمت خشک کنید و از هرگونه اصطکاک سایشی بر روی صورت خود جلوگیری کنید تا آب اضافی را بدون تحریک کردن منافذ جذب کند.

7- با دست‌های کثیف صورت خود را لمس نکنید:

همیشه قبل از دست زدن و لمس کردن صورت خود دست‌های خود را بشویید تا آلودگی‌ها وارد منافذ پوستی شما نشود.

8- از شستن بیش از حد صورت خود پرهیز کنید:

بویژه کسانی که پوست چرب دارند چرا که شستن بیش از حد باعث ازبین رفتن چربی ضروری پوست می شود و باعث ایجاد مشکلات پوستی می شود.

9- هنگام شستشو از حرکات دایره‌ای شکل استفاده کنید:

استفاده از حرکات دایره‌ای شکل باعث آرامش و ازبین رفتن کثیفی پوست شما می شود و همیشه از انگشتان خود برای شستن صورت استفاده کنید و از پارچه‌های شست‌و‌شو پرهیز کنید چرا که این پارچه‌ها باعث ساییدگی و آسیب رسیدن به پوست می شود.

10- قبل از خواب صورت خود را بشویید:

پس از یک روز طولانی و استفاده از محصولات مختلف مانند ضدآفتاب، محصولات آرایشی، تعریق و آلودگی‌های محیطی منافذ پوست شما را با مواد زائد مسدود می کنند. برای جلوگیری از ایجاد جوش شما باید هر شب پوست خود را از شر آلودگی‌ها خلاص کنید.

11- لایه برداری پوست را فراموش نکنید:

به طور طبیعی هر روز سلول‌های مرده پوست ازبین می روند این سلول‌ها بر روی پوست جمع می شوند و منافذ پوست را مسدود می سازند همین زمینه را برای کدر شدن پوست فراهم می کند. شما با لایه برداری می توانید سلول‌های مرده را از روی پوست حذف کنید تا پوستی سالم و درخشان داشته باشید.

12- از محصولات الکلی پرهیز کنید:

برخی از افراد از مواد الکلی برای کاهش سرعت از دست دادن آب در پوست استفاده می کنند در حالی که الکل موجود در برخی از محصولات می تواند باعث ازبین رفتن چربی مورد نیاز پوست شود و زمینه را برای کم آبی، خشکی و تحریک پوست فراهم کنند.

13- از محصولات حاوی سولفات دوری کنید:

افزودنی‌های شیمیایی مانند سولفات می تواند لایه محافظ پوست شما را ازبین ببرد و باید ایجاد خشکی و ناراحتی‌های پوستی شود و به مرور زمان به پوست شما آسیب برساند به همین خاطر هنگام خرید هر محصولی به ترکیبات آن دقت کنید و سعی کنید از محصولات ارگانیک استفاده کنید.

در نتیجه:

با شستشوی اصولی، پوستی پاکیزه و زیبا داشته باشید چرا که آلودگی و باکتری‌های جمع شده بر روی پوست را ازبین می برد و از ایجاد آکنه و سایر مشکلات پوستی جلوگیری می کند. شما با آگاهی از باید‌ها و نباید‌ها می توانید شادابی و سلامت پوست خود را بهبود ببخشید و پوستی زیبا و سالم در آینده برای خود رقم بزنید.


برای ثبت دیدگاه، ابتدا وارد حساب کاربری خود شوید