راه کارهای موثر در جلوگیری از پیری زودرس

راه کارهای موثر در جلوگیری از پیری زودرس
5 شهریور 1402 بدون نظر 6 دقیقه
اشتراک گذاری:

آنچه در این مطلب می خوانید :

به لطف پیشرفت علم و دانش شما می توانید این فرایند طبیعی پوست را کاهش دهید و از ایجاد چین و چروک جلوگیری کنید ما در ادامه این مقاله قصد داریم شما را با 13 راهکار برای جلوگیری از ایجاد چین و چروک آشنا کنیم.

اولین نشانه های پیری ایجاد چین و چروک در صورت شماست. به همین خاطر بسیاری از خانم‌ها بدنبال راهکار برای جلوگیری از چین و چروک هستند. در گذشته برخی از افراد معتقد بودند که اجتناب از پیری امکان ناپذیر است. اما به لطف پیشرفت علم و دانش شما می توانید این فرایند طبیعی پوست را کاهش دهید و از ایجاد چین و چروک جلوگیری کنید ما در ادامه این مقاله قصد داریم شما را با 13 راهکار برای جلوگیری از ایجاد چین و چروک آشنا کنیم.


1- از نور خورشید دوری کنید: یکی از عوامل ایجاد چین و چروک نور خورشید است به همین خاطر به شما توصیه می شود تا در معرض نور خورشید قرار نگیرید و حتما به صورت روزانه از کرم ضد آفتاب استفاده کنید. کرم ضد آفتاب از پوست شما در برابر اشعه فرابنفش محافظت می کند و احتمال سرطان پوست را کاهش می دهد بنابراین با پرهیز از نور خورشید و ضد آفتاب از ایجاد چین و چروک بر روی صورت تان جلوگیری کنید.

2- بیشتر ماهی (بخصوص ماهی سالمون) بخورید: ماهی ها علاوه بر اینکه غنی از پروتئین هستند منبع فوق العاده ای از امگا3 را برای شما فراهم می کنند. امگا3 یکی از مهم ترین اجرای سازنده ی پوست است این منبع غذایی شگفت انگیز به خاطر اسید های چرب مفیدی که دارد می تواند به شما در جوان سازی پوست کمک کند.

3- میوه و سبزیجات بیشتری بخورید: میوه و سبزیجات غنی از آنتی اکسیدان هاست که می تواند از پوست شما در برابر رادیکال های آزاد محافظت کند و به هیدراته کردن پوست شما کمک کند.

4- از شستن بیش از حد پوست خود پرهیز کنید: با شستن پیش از حد، پوست شما روغن طبیعی خود را از دست می دهد و نمی تواند از پوست تان در برابر خشکی و چین و چروک محافظت کند. شما می توانید برای هیدراته کردن پوست خود از مرطوب کننده یا روغن های طبیعی استفاده کنید.

5- آب بنوشید: نوشیدن آب علاوه بر اینکه بر روی عملکرد بدن از قبیل: دفع سموم، تنظیم دمای بدن و هضم غذا کمک می کند، می تواند در هیدراته و مرطوب نگه داشتن پوست تان نقش به سزایی داشته باشد.

6- به پشت بخوابید: شاید برای شما جالب باشد که بدانید حالت خواب شما در ایجاد چین و چروک تاثیر می گذارد. به طور مثال خوابیدن به پهلو باعث ایجاد چین و چروک بر روی گونه و چانه شما می شود پس سعی کنید که به پشت بخوابید تا از ایجاد چین و چروک جلوگیری کنید.

7- به اندازه کافی بخوابید: شما باید روزی حداقل ۸ ساعت بخوابید، داشتن خواب کافی، به بدن شما فرصت می دهد تا خودش را ترمیم کند.


8- استرس را کاهش دهید: سعی کنید از محیط های استرس زا دوری کنید و حجم کاری خود را کاهش دهید. استرس می تواند در ایجاد چین و چروک بر روی پوست تاثیر گذار باشد بنابراین شما با انجام ورزش هایی مثل یوگا و مدیتیشن می توانید استرس خود را کاهش دهید.

9- از کشیدن سیگار پرهیز کنید: پوست شما به طور مداوم بازسازی می شود یعنی کلاژن قدیمی خود را تجزیه می کند تا جا برای کلاژن جدید باز شود و خاصیت ارتجاعی به پوست شما می بخشد. شما با استعمال دخانیات و کشیدن سیگار باعث کاهش ایجاد کلاژن جدید می شوید، که همین باعث ایجاد چین و چروک بر روی پوست شما می شود.

10- حتما آرایش خود را قبل از خواب پاک کنید: اگر شما آرایش خود را پاک نکنید منافذ پوست شما مسدود می شود و همین توانایی بدن شما را برای تولید کلاژن محدود می سازد. پس بعد از پایان روز با یک پاک کننده صورت خود را تمیز کنید تا از ایجاد چین و چروک جلوگیری کنید.

11- از ایجاد انقباضات عضلانی به صورت مکرر و اغراق آمیز پرهیز کنید: حرکات مکرر صورت مثل اخم کردن، جمع کردن لب ها می تواند ایجاد چین و چروک را در پوست شما تسریع ببخشد.

12- از مرطوب کننده استفاده کنید: استفاده از مرطوب کننده نمی تواند به صورت مستقیم از ایجاد چین و چروک جلوگیری کند اما می تواند به هیدراته و مرطوب نگه داشتن پوست شما کمک کند.


13- از کرم های ویتامین C استفاده کنید: کرم های حاوی ویتامین C می توانند در کلاژن سازی پوست به شما کمک کنند و از رادیکال های آزاد، کاهش قرمزی، لکه های تیره و ناهمواره پوست محافظت کنند. بنابراین شما با استفاده از کرم ویتامین C پوست تان را جوان و درخشان کنید، البته برای استفاده از کرم باید به یک متخصص یا پزشک مراجعه کنید تا کرم مخصوص پوست شما را توصیه کند.

در نتیجه چین و چروک اولین نشانه ی طبیعی پیری در بدن شما است آنها نیازی به درمان ندارند اما اگر شما دوست ندارید که بر روی پوست تان ایجاد شود می توانید با انجام دادن کار های بالا به جوان سازی و درخشش پوست خود کمک کنید. با داشتن یک رژیم غذایی مناسب و انجام دادن یکسری مراقبت های پوستی شما می توانید بر روی پوست تان یک سپر ضد پیری بسازید و احتمال ایجاد چین و چروک را کاهش دهید.


برای ثبت دیدگاه، ابتدا وارد حساب کاربری خود شوید