میکروبلیدینگ چیست و چه کاربردی دارد

میکروبلیدینگ چیست و چه کاربردی دارد
2 دی 1402 بدون نظر 6 دقیقه
اشتراک گذاری:

آنچه در این مطلب می خوانید :

اصطلاح میکروبلیدینگ چند سالی است که رایج شده است و مورد توجه افراد مشهوری قرار گرفته است این روش یک تاتوی نیمه دائمی است که برای نواحی نازک ابرو بکار برده می شود تا با پر کردن آن نواحی زیبایی ابرو و چشم‌هایتان را چند برابر کنید

اصطلاح میکروبلیدینگ چند سالی است که رایج شده است و مورد توجه افراد مشهوری قرار گرفته است این روش یک تاتوی نیمه دائمی است که برای نواحی نازک ابرو بکار برده می شود تا با پر کردن آن نواحی زیبایی ابرو و چشم‌هایتان را چند برابر کنید معمولا از این تکنیک برای افرادی که ابروهای کم و نازکی دارند استفاده می شود تا با نفوذ ابزاری به نام میکرو به سطح بیرونی پوست رنگدانه‌هایی شبیه به موهای واقعی ابرو برای شما به ارمغان بیاورد. کسانی که می خواهند از میکروبلیدینگ ابرو استفاده کنند باید به یک متخصص زیبایی مراجعه کنند تا از کیفیت کار و مواد آن اطمینان داشته باشند چرا که عدم رعایت بهداشت در حین کار منجر به ایجاد عواقب دردناکی می شود ما در این مقاله قصد داریم شما را با چیستی و کاربرد میکروبلیدینگ آشنا کنیم پس با ما همراه باشید.

میکروبلیدینگ ابرو چیست؟

میکروبلیدینگ یک تاتوی نیمه دائمی است که با استفاده از یک ابزار دستی که سوزن‌های بیسار ظریفی دارد و آن را میکروبلید می نامند انجام می شود این ابزار بر سطح پوست رنگدانه‌های را پخش می کند که به شکل موهای واقعی ابرو هستند این کار یک راه حل عالی برای کسانی است که ابروهای نامرتب و کم پشت دارند همچنین برای افرادی که پوست نرمان و با منافذ کوچک هم هستند مناسب است چرا که هر چقدر پوست فرد کم چرب باشد نتیجه بهتر است. با استفاده از تکنیک میکروبلیدینگ ابرو دیگر نیازی به وقت گذاشتن برای کشیدن ابرو ندارید و با خیال راحت می توانید ابروهایی متناسب با فرم صورت خود داشته باشید. فرایند میکروبلیدینگ ممکن است تا چند ساعت طول بکشد و بعد از آن ابروها تیره‌تر از حالت عادی دیده می شوند که با گذشت زمان کم رنگ‌تر می شود و حتی این امکان وجود دارد که بعد از مدتی با از بین رفتن رنگ برای ترمیم مراجعه کنید.

مزایا میکروبلیدینگ ابرو

1- اگر می خواهید ابروهایتان شکل مناسبی داشته باشید حتما روش میکروبلیدینگ ابرو را در بین گزینه‌هایتان در نظر بگیرید با این کار شما می توانید ابروهایی با ظاهر طبیعی و نیمه دائمی داشته باشید از این روش اکثر مردم استفاده می کنند چرا که کم خطر است و تقریبا عارضه‌ای ندارد.

2- اگر تصمیم گرفتید که میکروبلیدینگ را انجام دهید باید مطمئن باشید که به بهترین کلینیک زیبایی مراجعه کنید تا از نتیجه آن راضی باشید.

3- یکی دیگر از مزایای میکروبلیدینگ این است که می تواند به شما کمک کند تا در زمان کمتری آرایش کنید به خصوص صبح‌ها که در حال حاضر شدن برای انجام دادن کارهای روزانه خود هستید.

4- اگر شما ورزشکار هستید در این روش مهم نیست که شما چقدر عرق می کنید با میکروبلیدینگ ظاهر ابروی شما تغییر نخواهد کرد چرا که رنگدانه به سه لایه اول پوست شما نفوذ می کند و باعث می شود تا آب یا عرق به آن نفوذ نکند.

معایب میکروبلیدینگ ابرو

1- یکی از معایب میکروبلیدینگ عفونت و واکنش‌های آلرژیک است چرا که استفاده از تجهیزات غیراستریل و بی کیفیت می تواند منجر به ایجاد مشکلات پوستی شود و در نهایت منجر به ایجاد زخم و احساس ناراحتی گردد.

2- مراقبت‌های آن بعد از میکروبلیدینگ کمی دشوار است چرا که در چند روز اول به هیچ عنوان نباید آرایشی روی یا اطراف ابروهای خود داشته باشید همچنین باید از عرق کردن در ناحیه ابروها جلوگیری کنید. مهم‌تر از همه اگر فردی که این کار را انجام می دهد از مهارت کافی برخوردار نباشد می تواند منجر به ایجاد زخم دائمی شود .

3- برای همه افراد مناسب نیست. کسانی که پوست چربی دارند معمولا این روش برای آنها به اندازه پوست‌های نرمال تا خشک دوام نمی آورد.

4- به آسانی پاک نمی شود زمانی که تصمیم گرفتید که میکروبلیدینگ را انجام دهید باید خود را برای تمامی خطرات احتمالی آن آماده کنید چرا که ممکن است نتیجه آن برای شما راضی کنند نباشد و شما نمی توانید آن را پاک کنید میکروبلیدینگ به مرور زمان محو و کم رنگ می شود و تا آن موقع شما باید صبر کنید.

مراقبت‌های بعد از میکروبلیدینگ ابرو

  • تا 24 ساعت اولیه ابروها خارش دارند و شما نباید در حین بهبودی آنها را لمس کنید.
  • تا 5 روز نباید آب به ابروهایتان برخورد کند.
  • پوسته پوسته شدن ممکن است در طول 7 روز اول ظاهر شود هرگز نباید به آنها دست بزنید چرا که زودتر کندن پوسته‌ها باعث ایجاد لکه و زخم می شود.
  • درصورتی که با علائمی مانند قرمزی، تورم و ترشحات بد بو مواجه شدید به پزشک مراجعه کنید.

در نتیجه:

ما در این مقاله سعی کردیم شما را با میکروبلیدینگ ابرو آشنا کنیم تا با آگاهی از آن بتوانید تصمیم درستی بگیرید. حتما برای انجام دادن این روش به پیش فرد متخصص بروید تا از کیفیت مواد و مهارت آن اطمینان کامل داشته باشید چرا که عدم تجربه کافی منجر به نارضایتی و احتمال ایجاد عفونت می شود.

 

 

برای ثبت دیدگاه، ابتدا وارد حساب کاربری خود شوید