افترشیو چیست؟ چرا به آن نیاز دارید؟

افترشیو چیست؟ چرا به آن نیاز دارید؟
6 اردیبهشت 1403 بدون نظر 10 دقیقه
اشتراک گذاری:

آنچه در این مطلب می خوانید :

افترشیو یکی از ضروریات روتین مراقبت از پوست هر مردی است که به آنها در حفظ و ارتقای سلامت پوست کمک می کند از افتر شیو بعد از اصلاح صورت بکار برده می شود تا با آبرسانی مجدد به پوست از خشکی و خارش جلوگیری کند چرا که بیشتر آقایان تمایل دارند که از ژیلت و تیغ برای اصلاح صورت خود استفاده کنند

افترشیو یکی از ضروریات روتین مراقبت از پوست هر مردی است که به آنها در حفظ و ارتقای سلامت پوست کمک می کند از افتر شیو بعد از اصلاح صورت بکار برده می شود تا با آبرسانی مجدد به پوست از خشکی و خارش جلوگیری کند چرا که بیشتر آقایان تمایل دارند که از ژیلت و تیغ برای اصلاح صورت خود استفاده کنند به همین خاطر ممکن است بعد از اصلاح با مشکلاتی از قبیل التهاب پوست، قرمزی و خشکی آن مواجه شوند بنابراین استفاده از افترشیو بعد از اصلاح صورت توصیه می گردد ما در این مقاله قصد داریم شما را با چیستی و فواید افترشیو آشنا کنیم پس ادامه این مطلب را بخوانید.

افترشیو چیست؟

افترشیو به طور کلی محصولی است که بعد از اصلاح صورت از آن استفاده می شود در گذشته افترشیو به صورت مایع در بازار عرضه می شد اما در چندسال گذشته این محصول به طور قابل توجهی توسعه پیدا کرده است امروزه بسیاری از افترشیوها در لوسیون‌ها عرضه می شود که به پوست کمک زیادی می کند تا با آبرسانی عمیق سلامت و زیبایی را برای پوست شما به ارمغان بیاورد همچنین افترشیو با جلوگیری از برآمدگی و تحریک پوست بعد از اصلاح به بهبودی سریع‌تر بافت پوست می پردازد. اکثر افترشیوها حاوی تقویت کننده و مواد مرطوب کننده برای کمک به آبرسانی پوست خشن، کدر یا خشک است که می تواند بعد از اصلاح بدتر شود اگر پوست خشک و خشنی دارید به دنبال افترشیو با ترکیباتی نظیر آلوئه ورا و گیلیسیرین باشید تا به هیدراتاسیون پوست شما بپردازد همچنین این مواد با ایجاد یک لایه محافظتی بر روی پوست از صورت شما محافظت می کند تا از آسیب‌های بعد از اصلاح پوست دور بمانید. در بازار انواع مختلفی از افترشیوها موجود است که شما می توانید با توجه به نیازتان و کاربردی که دارد افترشیو مناسب را انتخاب کنید.

افترشیو به طور کلی به 4 دسته کرمی، ژلی، تونیک و لوسیونی تقسیم می شود.

افترشیو کرمی: همانطور که از اسم آن پیدا است ظاهری کرم مانند دارد به طوری که به راحتی بر روی پوست خشک و حساس پخش می شود تا با ضد عفونی کردن پوست و رساندن مواد مرطوب کننده و آبرسان به پوست خشک شما بعد از اصلاح صورت کمک کند تا پوست خشک را هیدراته کنید.

  • افترشیو ژلی: بیشتر کسانی که از افترشیو ژلی استفاده می کنند دارای پوست چرب هستند چرا که افترشیو‌های ژلی به آنها کمک می کند تا میزان تولید چربی پوست را کنترل کنند و از ایجاد جوش و آکنه‌های آزار دهنده جلوگیری می کنند همچنین با ضد عفونی کردن، مانع ایجاد باکتری بر روی پوست می شوند.
  • افترشیو لوسیونی: اگر شما جز کسانی هستند که پوست مختلط دارد بهتر است از افترشیوهای لوسیونی استفاده کنید چرا که این افترشیوها متناسب با پوست مختلط فرموله شده اند و هم به تنظیم کردن چربی در نواحی پوست چرب می پردازند و هم به مرطوب کردن نواحی خشک پوست کمک می کنند همچنین افترشیوهای لوسیونی همانند افترشیوهای دیگر در ضدغفونی کردن پوست بعد از اصلاح می پردازد.
  • افترشیو تونیک و اسپلش: این نوع از افترشیوها مبتنی بر الکل هستند که ضمن ضدعفونی کردن پوست بعد از اصلاح به کوچک‌تر کردن منافذ پوستی می پردازند به همین خاطر کسانی که پوست چرب با منافذ باز بزرگ دارد از افترشیو تونیک استفاده می کنند.

افترشیو چه فوایدی دارد؟

1- افترشیو پوست را ضدعفونی می کند:

هنگامی که شما با تیغ موهای صورت را اصلاح می کنید به دلیل لایه برداری که انجام می شود پوست تحریک می گردد و با اصلاح کردن، منافذ پوست شما باز می شود این کار زمینه را برای هر واکنش نامطلوبی از جمله جوش و آکنه فراهم می کند و مسیر را به راحتی برای نفوذ باکتری فراهم می کنند علاوه بر این گاهی اوقات اصلاح با تیغ می توانید باعث ایجاد بریدگی شود که خطر ابتلا به عفونت را افزایش می دهد. یکی از اهداف استفاده از افترشیو ضدغفونی کردن پوست است به طوری که از بدن شما در برابر باکتری و هر گونه آلودگی بعد از اصلاح محافظت می کند.

2- افترشیو از ایجاد خارش و التهاب ناشی از رشد موهای زیر پوستی جلوگیری می کند:

افترشیوها چند منظوره هستند آنها ضمن اینکه می توانند با ضدغفونی کردن پوست از نفوذ باکتری و آلودگی بعد از اصلاح به بدن جلوگیری کنند می توانند مانع خارش و التهاب همراه با رشد موهای زیر پوستی شوند اگر شما جز کسانی هستید که به اصلاح صورت با تیغ عادت دارید به احتمال زیاد با این مشکل زیاد مواجه شده اید. موهای زیر پوستی به موهایی گفته می شود که به جای رشد عمودی دوباره در داخل پوست رشد می کنند این کار باعث می شود تا یک برامدگی ایجاد شود که زمینه را برای جذب باکتری فراهم می کند و ظاهری ناخوشایند برای شما به ارمغان می آورد اما با کمک افترشیو شما می توانید احتمال ایجاد موهای زیر پوستی و برامدگی را کمتر کنید.

3- افترشیو از التهاب فولیکول مو جلوگیری می کند:

التهاب فولیکول مو در اثر عفونت باکتریایی یا قارچی ایجاد می شود و به شکل برجستگی‌های کوچک قرمز رنگ یا سر سفید بر روی پوست ایجاد می گردد و آسیب زیادی را به پوست وارد می کند همچنین التهاب فولیکول مو می تواند منجر به ایجاد زخم‌هایی بر روی پوست شما شود که با خارش و تورم همراه است. استفاده منظم از افترشیو می تواند خطر ابتلا به التهاب فولیکول مو را کاهش دهد چرا که افترشیوها خاصیت ضدباکتریایی دارند و می توانند از پوست شما در برابر عفونت‌های احتمالی محافظت کنند.

4- افترشیو سلامت پوست را تضمین می کند:

از اهداف افترشیو محافظت کردن از پوست در برابر بیماری‌های عفونی و تقویت سلامت پوست است برای اینکه شما پوست سالم و زیبا داشته باشید باید به طور منظم از افترشیو بعد از اصلاح صورت استفاده کنید تا با تشویق بافت پوست به تقویت آن بپردازد.

 

5- افترشیوها دارای عطر خوش بویی هستند:

افترشیوها به خاطر ترکیباتی که دارند می توانند رایحه خوشایندی را برای شما به ارمغان بیاورند به همین خاطر از محبوبیت زیادی برخوردارند عطر افترشیوها ماندگاری بالایی را دارد تا در طول روز با خیال راحت در مهمانی یا جلسات کار حضور داشته باشید و از بوی خوش آن لذت ببرید.

6- افترشیو پوست شما را تسکین می دهد:

برخی از افترشیوها دارای منتول هستند که با تسکین بخشیدن به پوست شما از ایجاد قرمزی و التهاب بعد از اصلاح جلوگیری می کند و با خنک کردن پوست آرامش را برای شما به ارمغان می آورد.

چگونه از افترشیو استفاده کنیم؟

طبق معمول، روال اصلاح صورت خود را انجام دهید و بعد از اتمام اصلاح از آب سرد برای شستشوی صورت خود استفاده کنید آب سرد به پر کردن چین و چروک‌های پوستی کمک زیادی می کند و روند پیری را کندتر می سازد.

  • حتما صورت خود را بوسیله یک حوله تمیز خشک کنید و به خاطر داشته باشید که حوله را بر روی پوست خود نکشید چرا که می تواند باعث آسیب دیدن پوست شما شود.
  • به مقدار کافی از افترشیو انتخابی خود را بر روی کف دست بریزید و سپس با حرکات دایره‌ای به وسیله هر دو دست آن را به طور یکنواخت بر روی صورت پخش کنید.
  • به آرامی افترشیو را بر روی صورت بمالید به خصوص در حساس‌ترین نواحی پوست که موهای آن را تازه اصلاح کرده اید از استخوان گونه تا خط فک شروع کنید و سپس بر روی چانه، لب‌های بالایی و در نهایت بر روی ناحیه گردن آن را بمالید.

افترشیو چه ترکیباتی دارد؟

افترشیو ترکیبات مختلفی دارد اما ما در اینجا به برخی از پرکاربردترین عناصر در افترشیو اشاره می کنیم.

الکل: در برخی از افترشیوها الکل وجود دارد تا ناحیه تراشیده شده را استریل کند و از ایجاد عفونت جلوگیری کند همچنین با کوچک کردن منافذ باز مانع ایجاد چربی اضافه در پوست می شود با وجود این خواص، الکل باعث خشکی پوست می شود چرا که الکل مورد استفاده در افترشیو نه تنها باعث کاهش سبوم اضافی می شود بلکه روغن ضروری پوست را هم از بین می برد و منجر به خشکی پوست می گردد.

گلیسیرین: این ماده به عنوان یک مرطوب کننده برای پوست عمل می کند به همین خاطر در میان تولید کنندگان لوازم بهداشتی و آرایشی محبوبیت زیادی دارد و از هدر رفتن رطوبت جلوگیری می کند.

کره شی: این ماده خاصیت نرم کنندگی و مرطوب کنندگی دارد و پوست شما را نرم و هیدراته نگه می دارد تا پوستی سالم و زیبا داشته باشید.

آلوئه ورا: در افترشیو به عنوان یک ضدعفونی کننده طبیعی عمل می کند تا پوست شما را بعد از اصلاح با تیغ تسکین ببخشد و با تقویت پوست به حفظ و نگهداری رطوبت کمک می کند.

در نتیجه:

ما در این مقاله سعی کردیم به سوال افترشیو چیست و چه فوایدی دارد؟ پاسخ دهید و شما را با مزایای افترشیو آشنا کنیم تا بتوانید از سلامت و زیبایی پوست خود محافظت کنید. برای انتخاب افترشیو شما باید نوع پوست خود را مدنظر قرار دهید و با توجه به نیاز، کاربرد، شرایط محیطی و ترکیبات سازنده محصول از افترشیو مناسب استفاده کنید همچنین می توانید برای خرید افترشیو مناسب با یک متخصص در این زمینه مشورت کنید.

برای ثبت دیدگاه، ابتدا وارد حساب کاربری خود شوید