روغن مناسب پوست خشک

روغن مناسب پوست خشک
9 دی 1402 بدون نظر 8 دقیقه
اشتراک گذاری:

آنچه در این مطلب می خوانید :

داشتن یک روتین مراقبت از پوست تضمین می کند تا پوست شما برای مدت طولانی تری جوان و سالم باقی بماند برنامه مراقبت از پوست شامل پاک‌کننده، تونر، مرطوب‌کننده، کرم ضد آفتاب، سرم، روغن و لایه بردار است در کنار پاکسازی صورت برای یکنواخت کردن رنگ پوست، باید از بهترین روغن‌ها با توجه به نوع پوست خود استفاده کنید.

داشتن یک روتین مراقبت از پوست تضمین می کند تا پوست شما برای مدت طولانی تری جوان و سالم باقی بماند برنامه مراقبت از پوست شامل پاک‌کننده، تونر، مرطوب‌کننده، کرم ضد آفتاب، سرم، روغن و لایه بردار است در کنار پاکسازی صورت برای یکنواخت کردن رنگ پوست، باید از بهترین روغن‌ها با توجه به نوع پوست خود استفاده کنید تا از علائم پیری جلوگیری شود با این حال اکثر مردم در مورد استفاده از روغن‌های صورت مطمئن نیستند حتی برخی از افراد گمان می کنند که استفاده از روغن بر روی صورت موجب ایجاد جوش می شود در حالی که با انتخاب روغن مناسب می توانید به کنترل تولید سبوم و جلوگیری از جوش‌های ناشی از خشکی بپردازید امروزه با توجه به پیشرفت صنعت زیبایی انواع متفاوتی از روغن‌ها در بازار وجود دارد که موجب سردرگمی بسیاری از افراد شده است به خصوص افرادی که از پوست خشکی برخوردارند چرا که روغن به سد پوستی که لایه شاخی نام دارد کمک می کند و از پوست در برابر از دست دادن رطوبت محافظت می کند ما در این مقاله قصد داریم شما را با 10 تا از بهترین روغن‌ها برای پوست خشک آشنا کنیم تا بتوانید با توجه به پوست خود انتخاب بهتری داشته باشید.

مزایا استفاده از روغن برای پوست خشک

1- مرطوب‌کننده: روغن‌ها در مقایسه با بسیاری از کرم‌ها و لوسیون‌ها می توانند عمیق‌تر به پوست شما نفوذ کنند و برای مدت طولانی‌تری پوست شما را آبرسانی کنند.

2- محافظت از سد: روغن‌ها یک سد محافظ روی پوست ایجاد می کنند تا رطوبت را حفظ کنند و از تبخیر آن جلوگیری کنند که این کار بویژه برای کسانی که دارای پوست خشک هستند مفید است.

3- سرشار از مواد مغذی: بسیاری از روغن‌های صورت مملو از اسیدهای چرب ضروری، ویتامین‌ها و آنتی اکسیدان ‌های مورد نیاز پوست است که با تغذیه مناسب از پوست به ترمیم سد طبیعی آن کمک می کنند.

4- درخشش طبیعی: روغن‌ها می توانند درخشندگی طبیعی را به پوست شما بازگردانند و آن را سالم‌تر و شاداب‌تر نشان دهند با این حال این توصیه می شود که برای انتخاب بهتر به پزشک متخصص مراجعه کنید تا بتوانید مسیر درست را انتخاب کنید.

10 روغن برای پوست خشک

1- روغن بادام شیرین:

اگر به دنبال روغن برای پوست خشک هستید بدون شک انتخاب روغن بادام شیرین برای شما مناسب است چرا که این روغن به مرطوب ساختن پوست کمک می کند و سرشار از ویتامین E، A، اسیدهای چرب و روی است که در کنار آبرسانی به بهبود زخم و حفظ عملکرد سد پوستی می پردازد همچنین با التهاب پوستی، استرس اکسیداتیو، آسیب‌های ناشی از نور خورشید و کاهش چین و چروک مبارزه می کند تا با ترمیم و جوانسازی، شما را از شر خشکی پوست نجات دهد. این روغن به دلیل سبک و غیر کومدون زا بودن برای افراد با هر نوع پوستی مناسب است اما با این حال اگر شما جزء کسانی هستید که به آجیل حساسیت دارید باید از مصرف موضعی روغن بادام دوری کنید.

2- روغن آووکادو:

اگر پوست حساس یا خشکی دارید انتخاب روغن آووکادو انتخاب مناسبی است چرا که این روغن سرشار از ویتامین E، D، A، ویتامین‌های B-sitosterol، B-carotene و امگا3 است که پوست را تسکین می دهد و به جوانسازی آن کمک می کند و به دلیل خواص زیاد در صنعت مراقبت از پوست محبوبیت زیادی دارد از جمله فواید روغن آووکادو می توان به تسکین التهاب و خارش، بهبود زخم، کاهش آفتاب سوختگی و تقویت ناخن‌ها اشاره کرد.

10 روغن طبیعی برای پوشت خشک

3- روغن زیتون:

یکی از محبوب‌ترین روغن‌ها در سراسر جهان روغن زیتون است این روغن به خاطر خاصیت ضد التهابی و آنتی اکسیدان‌هایی که دارد برای رفع خشکی و خارش پوست مناسب است همچنین از آن برای مبارزه با خطوط چین و چروک و کاهش روند علائم پیری استفاده می شود این روغن اگر چه برای پوست خشک انتخاب فوق العاده‌ ای ست اما اگر شما دارای پوست چرب یا مستعد آکنه هستید بهتر است که از مصرف روزانه روغن زیتون خودداری کنید.

4- روغن جوجوبا:

روغن جوجوبا برای کمک به آکنه، آفتاب سوختگی و خشکی پوست گزینه مناسبی است چرا که با مرطوب ساختن پوست از آن در برابر کم آبی و خشکی محافظت می کند مواد موجود در این روغن از نظر ترکیب شبیه به سبوم ترشح شده از پوست شما هستند بنابراین این روغن برای اکثر پوست‌ها مناسب است همچنین به دلیل ترکیباتی که دارد به جوانسازی پوست شما کمک می کند و با خواص ضد میکروبی و ضد التهابی خود به مبارزه با هر گونه آلودگی و آسیب می پردازد.

5- روغن آرگان:

یکی از بهترین روغن‌ها برای مرطوب کردن پوست، روغن آرگان است که لیپیدهای موجود در این روغن یک لایه محافظ بر روی پوست شما تشکیل می دهند تا عملکرد سد پوستی را تقویت کنند و مانع از دست دادن آب موجود در پوست می شوند. روغن آرگان به خاطر فعالیت ضدچربی که دارد به پوست شما ظاهری غیر چرب می دهد از این رو چربی پوست را کنترل می کند. این ویژگی به خصوص برای کسانی که دارای پوست چرب هستند مناسب است. این روغن بخاطر داشتن خواص ضد آکنه، ضد پیری و التیام زخم از محبوبیت زیادی برخوردار است بنابراین کسانی که دارای پوست خشک هستند می توانند با انتخاب روغن آرگان به سلامت پوست کمک کنند.

6- روغن زردآلود:

این روغن برای ماساژ پوست خشک مناسب است چرا که به دلیل داشتن اسیدهای چرب نظیر لینولئیک اسید و اولئیک اسید و ویتامین E خاصیت ارتجاعی پوست را افزایش می دهد همچنین درخشندگی را به پوست کدر باز می گرداند و رنگ پوست را یکدست می کند اگر چه این روغن سبک وزن است اما تاثیر عمیقی بر روی پوست می گذارد و با فراهم کردن مواد مورد نیاز پوست، لطافت و نرمی را به پوست خشک شما باز می گرداند.

7- روغن دانه کتان:

این روغن سرشار از اسیدهای چرب امگا3 است که پوست شما را مرطوب می سازد و پوستی یکنواخت برای شما به ارمغان می آورد با استفاده منظم از روغن دانه کتان شما می توانید سیاهی دور چشم را کاهش دهید همچنین به خاطر آنتی اکسیدان‌های موجود از پوست شما در برابر آسیب‌های خورشید محافظت می کند بنابراین روغن دانه کتان یکی از گزینه‌هایی ست که افراد دارای پوست خشک می توانند آن را انتخاب کنند و از فواید آن برای تامین و حفظ سلامتی استفاده کنند.

8- روغن نارگیل:

از روغن نارگیل سال‌هاست که برای مرطوب کردن مو و پوست خشک استفاده می شود این روغن به خاطر رایحه شیرینی که دارد برای پوست شما انتخاب مناسبی است روغن نارگیل سرشار از اسید لوریک است که دارای خواص ضد باکتریایی و ضدالتهابی است و به عنوان یک مانع و تقویت سد پوستی، از آن در برابر آسیب‌های محیطی محافظت می کند همچنین به پوست شما کمک می کند تا مانع از دست دادن آب موجود در پوست شود. روغن نارگیل به عنوان یک نرم‌کننده برای تسکین پوست ملتهب و تحریک شده استفاده می شود تا با تامین و حفظ سلامتی زیبایی را برای شما به ارمغان بیاورد.

فواید روغن های طبیعی برای پوست خشک

9- روغن هسته انگور:

روغن هسته انگور سرشار از مواد مغذی ضروری از جمله اسید لینولئیک است که به دلیل خواص مرطوب‌کنندگی خود شناخته شده است این توانایی موجب قفل شدن رطوبت در پوست می شود با استفاده از این روغن شما می توانید رنگی یکنواخت برای پوست خود به ارمغان بیاورید همچنین علائم پیری، التهاب و قرمزی پوست را کاهش دهید. بنابراین اگر شما از پوست خشک و زبر خود خسته شده اید می توانید از این روغن استفاده کنید تا از خواص آن در جهت بهبود و لطافت پوست خشک خود استفاده کنید.

10- روغن جو دوسر:

این روغن به خاطر خواص ضد التهابی که دارد به تسکین پوست شما می پردازد و در طول قرن‌ها از این روغن به خاطر فواید زیادی که دارد برای پوست و مو استفاده می گردد. اسید لینولئیک موجود در روغن جو دوسر موجب می شود تا به ترمیم سد پوستی بپردازد و باعث افزایش سطح سرامید در پوست شود از این سرامیدها برای حفط رطوبت در پوست استفاده می شود روغن جو دوسر ضمن اینکه به پوست کم آب و خشک کمک می کند برای پیشگیری از خشکی پوست انتخاب مناسبی است.

در نتیجه:

بسیاری از افرادی که دارای پوست خشک هستند از روغن‌ها دوری می کنند زیرا می ترسند که این روغن‌ها بیش از حد سنگین باشد و آنها را با مشکلات متعددی روبرو کنند اما برخلاف باور عموم در صورت انتخاب روغن مناسب پوست خشک شما می توانید بدون اینکه چربی وسنگینی را بر روی پوست خود احساس کنید به آبرسانی و حفظ رطوبت در پوست بپردازید به همین خاطر قرار دادن روغن در روتین پوستی اهمیت زیادی دارد تا از آن در جهت حفظ سلامت پوست استفاده کنید ما شما را با 10 تا از بهترین روغن‌ها برای پوست خشک آشنا کردیم تا بتوانید انتخاب مناسبی را برای پوست خود بگیرید همچنین به شما توصیه می گردد که پیش از اقدام و مصرف موضعی هرگونه روغنی به پزشک متخصص مراجعه کنید تا با مشورت و راهنمایی او بتوانید انتخاب بهتری را داشته باشید و نرمی و لطافت را به پوست خشک خود باز گردانید.

 

برای ثبت دیدگاه، ابتدا وارد حساب کاربری خود شوید