چگونه موهای خشک خود را نرم کنیم؟

چگونه موهای خشک خود را نرم کنیم؟
4 دی 1402 بدون نظر 8 دقیقه
اشتراک گذاری:

آنچه در این مطلب می خوانید :

از نشانه‌های موهای سالم می توان به موهایی نرم و براق اشاره کرد داشتن موهایی ابریشمی چیزی نیست که هر فردی با آن متولد شود اگر شما رژیم غذایی سالمی نداشته باشید یا از محصولات مراقبتی مناسب نوع مو استفاده نکنید ممکن است با موهایی خشک و شکننده مواجه شوید.

از نشانه‌های موهای سالم می توان به موهایی نرم و براق اشاره کرد داشتن موهایی ابریشمی چیزی نیست که هر فردی با آن متولد شود اگر شما رژیم غذایی سالمی نداشته باشید یا از محصولات مراقبتی مناسب نوع مو استفاده نکنید ممکن است با موهایی خشک و شکننده مواجه شوید. وقتی موهای شما نتواند رطوبت و چربی ضروری را تامین کند دچار زبری و خشکی می شود اگر شما از داشتن موهایی زبر و غیرقابل کنترل خسته شده اید می توانید با خواندن ادامه این مطلب با راه‌های موثری برای نرم کردن موهای خشک و زبر آشنا شوید.


1- از محصولات حاوی مواد خشن استفاده نکنید:

برخی از محصولات مو مانند شامپو و نرم‌کننده به خاطر مواد تشکیل دهنده نظیر سولفات، الکل و سایر مواد شیمیایی خشن می توانند روغن طبیعی موهای شما را از بین ببرند و آنها را خشک و زبر کنند بنابراین انتخاب شامپو و نرم‌کننده‌های فاقد سولفات می تواند به حفظ سلامت موهای شما کمک کند. اگر نمی دانید که چه نوع نرم‌کننده و شامپویی مناسب نوع موی شما است باید به متخصص مراجعه کنید تا به شما در انتخاب درست کمک کند. همچنین می‌توانید از مشاوره تخصصی فروشگاه لیلیپوت استفاده نمایید.

2- به طور منظم از روغن‌های طبیعی استفاده کنید:

روغن‌های طبیعی مانند روغن نارگیل، روغن زیتون و روغن آرگان همگی نرم‌کننده‌های عالی مو هستند که ضمن تامین تغذیه مناسب در دستیابی به ابریشمی ساختن مو کمک می کند روغن‌های طبیعی سرشار از ویتامین‌های مختلف اند که از موهای شما در برابر ریزش رطوبت محافظت می کنند و با تقویت هر تار مو از شکستگی آن جلوگیری می کنند همچنین با کاهش موخوره برای شما موهایی سالم، نرم و براق به ارمغان می آورند. یکی از روش‌های نرم کردن موهای خشک روغن داغ است در این روش شما باید موهای خود را از ریشه تا نوک با روغن ماساژ دهید و با پوشاندن یک حوله داغ باعث باز شدن منافذ و جذب روغن در هر تار مو شوید.

3- موهایتان را به طور طبیعی خشک کنید:

اگر موهای شما بیش از حد معمول خشک می شود یکی از مقصران اصلی آن استفاده بیش از حد از ابزارهای حرارتی است که منجر به آسیب دیدن و شکستگی بیش از حد موهایتان می شود بنابراین برای جلوگیری از آسیب در صورت امکان از ابزارهای حرارتی مانند سشوار و اتوی مو خودداری کنید و به جای آن اجازه دهید تا موهایتان به طور طبیعی خشک شود همچنین شما می توانید با بافتن موهایتان به صورت شل از از بین رفتن روغن طبیعی موها جلوگیری کنید. اگر شما قصد دارید تا از سشوار استفاده کنید حتما باید آن را حداقل شش اینچ از ساقه موی خود دور نگه دارید تا آسیب کمتری وارد شود.

4- با آب سرد یا ولرم موهایتان را بشویید:

دوش آب گرم در روزهای سرد سال بسیار وسوسه برانگیز است اما به خاطر کوتیکول موهایتان باید دمای آب را تغییر دهید آب سرد به حفظ رطوبت در موهایتان کمک می کند در حالی که آب گرم می تواند با حذف چربی های ضروری در تار مو منجر حذف باقی مانده مواد ماسک مو شود به همین خاطر برای اینکه کوتیکول‌های مو را ببندید و رطوبت را در آن حفظ کنید باید موهای خود را به جای آب گرم با آب سرد یا ولرم بشویید تا از ماندگاری مواد روتین خود اطمینان حاصل کنید ضمن انتخاب دمای مناسب باید با نحوه درست موهایتان را شستشو دهید.

مراقبت از مو خشک

برای شستن موها دو روش وجود دارد:

شستشوی منظم: از شامپویی استفاده کنید که مخصوص موهای زبر و خشک طراحی شده است دو بار پوست سر خود را با استفاده از آن بشویید و بعد از شستشو با شامپو از نرم‌کننده استفاده کنید.

شستشوی معکوس: به جای دو بار شستشوی با شامپو و سپس نرم‌کننده باید ابتدا از نرم‌کننده استفاده کنید و سپس از شامپو استفاده کنید چرا که در این روش باعث می شود تا شامپو رطوبت موهای شما را از بین نبرد شستشوی معکوس برای موهای خشک روش موثرتری است زیرا از آسیب به موهایتان جلوگیری می کند.

5- از ماسک مو بخصوص ماسک مبتنی بر ماست استفاده کنید:

ماست سرشار از چربی‌های طبیعی و پروتئین است که آن را برای درخشندگی و رطوبت به تارهای شما عالی می کند. ماست دارای اسید لاکتیک است که می تواند پوست سر را تمیز کند سلول‌های مرده پوست را لایه برداری کند و منجر به تقویت رشد مو شود یکی از ویژگی‌های ماسک ماست نرم کردن موهای خشک و زبر است و ظاهری سالم و صاف به موهای شما می بخشد. علاوه بر ماسک ماست شما می توانید از ماسک های دیگری که حاوی موادی مانند تخم مرغ، عسل، نارگیل، آووکادو و روغن زیتون هستند استفاده کنید تا منجر به افزایش حجم و درخشندگی موهایتان شوید با استفاده از مخلوط تخم مرغ و روغن می توانید به تحریک مو برای رشد بیشتر کمک کنید. برای بهبود و تاثیر گذاری بهتر ماسک بر روی موهایتان سعی کنید از آنها به طور منظم هفته‌ای یکبار استفاده کنید تا با تغذیه موها و افزایش استحکام موهای نرم و ابریشمی برای شما به ارمغان بیاورند.

6- چربی های سالم بیشتری را در رژیم غذایی خود اضافه کنید:

رژیم غذایی تاثیر مستقیمی بر روی ظاهر و احساسات شما می گذارد بنابراین موهای شما از این قاعده مستثنا نیستند اگر موهای شما ضعیف به نظر می رسند ممکن است مواد مغذی بدن شما کم باشد و با گنجاندن مولتی ویتامین‌ها در برنامه روزانه به بهبود و حفظ سلامت موهایتان کمک کنید. توصیه می شود که برای جذب اسیدهای چرب ضروری حتما در برنامه غذایی خود ماهی سالمون را که سرشار از امگا3 است، قرار دهید همچنین از موادی نظیر بادام، آووکادو و تخم مرغ که سرشار از منابع عالی بیوتین هستند را مصرف کنید تا به تقویت و افزایش رشد در مو کمک کنید. نوشیدن آب در روز نه تنها سلامت کلی شما را بهبود می بخشد بلکه گردش خون در فولیکول‌های مو افزایش می دهد همچنین باید نوشیدنی‌های شیرین را کاهش دهید و به جای آن نوشیدنی‌های سالم را جایگزین کنید تا به هیدراته ماندن بدن کمک کنید.

7- به طور روزانه موهایتان را نشویید:

با شستن موها هر گونه آلودگی و کثیفی از بین می رود و این کار برای داشتن پوست سر و موی سالم ضروری است اما چربی ضروری موهایتان را از بین می برد بنابراین اگر شما بیش از اندازه از شامپو استفاده کنید منجر به خشکی موهایتان می شوید به خصوص اگر اخیرا موهایتان را رنگ کرده باشید بنابراین ضمن اینکه توصیه می شود تا از شامپو مناسب جنس موی خشک استفاده کنید بهتر است از شستن روزانه موهایتان جلوگیری کنید تا موهایتان از روغن طبیعی خود بهره‌مند شوند چرا که استفاده روزانه از شامپو فرصت تولید روغن طبیعی را از موهای شما می گیرد پس سعی کنید استفاده از شامپو را در هفته به دو بار محدود کنید مگر اینکه موهایتان خیلی کثیف باشد.

8- استفاده از نرم‌کننده را در روتین مراقبتی خود قرار دهید:

نرم‌کننده یک مرحله ضروری در هر روال مراقبت از مو است به ویژه برای موهای خشک و زبر ضروری است نرم‌کننده به بستن کوتیکول‌های مو کمک می کند و ساقه مو را تقویت می کند همچنین به موهای زبر کمک می کند تا رطوبت و هیدراتاسیون را حفظ کند از نرم‌کننده فقط برای نوک موهایتان استفاده کنید نه بر روی پوست سر چرا که نه تنها به موهای شما کمک نمی کند بلکه آسیب بیشتری را وارد می کند بنابراین با استفاده از نرم‌کننده بر روی نوک موها به قفل شدن رطوبت کمک کنید و ضمن کاهش الکتریسیته در بین تارهای مو از آنها در برابر نور خورشید محافظت کنید.

9- از روبالشتی‌های ابریشمی استفاده کنید:

خوابیدن روی روبالشتی‌های ابریشمی از موهای زبر و خشک شما در برابر گره خوردن و آسیب محافظت می کند روبالشتی‌های ابریشمی اصطکاک ایجاد نمی کند و نسبت به روبالشتی‌های نخی با موهای شما ملایم‌تر است همچنین ابریشم رطوبت کمتری را جذب می کند و به موهای شما کمک می کند تا روغن طبیعی و درخشندگی خود را حفظ کند. خوابیدن بر روی ملافه‌های نخی می تواند منجر به خشک شدن کوتیکول‌های مو شود و رطوبت را از پوست و موی شما جذب کند بنابراین حتی بیشتر از، قبل خواب موهایتان خشک می شود از آنجایی که موهای خشک آسیب‌پذیرتر هستند و بیشتر در معرض شکستگی قرار می گیرند سعی کنید با انتخاب روبالشتی‌های ابریشمی، در هنگام خواب از موهای خود مراقبت کنید تا از ایجاد آسیب بیشتر جلوگیری شود.

10- به طور مرتب موهای خود را اصلاح کنید:

موهای زبر و خشک مستعد شکستن و دو شاخه شدن در انتهای مو هستند به همین خاطر توصیه می شود تا موها را هر 7 تا 8 هفته کوتاه کنید تا با از بین بردن موهای آسیب دیده آنها را بهتر مدیریت کنید و سلامت آنها را تامین کنید.

درنتیجه:

ما در این مقاله سعی کردیم شما را با روش‌هایی در باب نرم کردن موهای خشک و زبر آشنا کنیم تا با آگاهی از این روش‌، انتخاب بهتری داشته باشید اما برای اطلاعات بیشتر بهتر است که با پزشک متخصص مشورت کنید تا با مشاوره و راهنمایی او بتوانید ضمن داشتن مکمل‌های دارویی از محصولات مراقبتی مناسب جنس موی خود استفاده کنید. همچنین می‌توانید با خرید نرم کننده مو اصل و باکیفیت از موهای خود مراقبت کنید.

برای ثبت دیدگاه، ابتدا وارد حساب کاربری خود شوید