شامپو خشک و انواع کاربرد آن

شامپو خشک و انواع کاربرد آن
19 آذر 1402 بدون نظر 8 دقیقه
اشتراک گذاری:

آنچه در این مطلب می خوانید :

شامپو خشک محصولی است که می تواند هر گونه کثیفی و چربی را از روی پوست سر و مو بدون نیاز به شستشو پاک کند بسیاری از افراد از آن برای شادابی و تمیز کردن موهای خود پس از ورزش استفاده می کند و بیشتر برای کسانی که مستعد پوست سر چرب هستند مناسب است

شامپو خشک محصولی است که می تواند هر گونه کثیفی و چربی را از روی پوست سر و مو بدون نیاز به شستشو پاک کند بسیاری از افراد از آن برای شادابی و تمیز کردن موهای خود پس از ورزش استفاده می کند و بیشتر برای کسانی که مستعد پوست سر چرب هستند مناسب است اگر زمانی در شرایطی قرار گرفتید که نمی توانستید موهایتان را بشویید استفاده از شامپو خشک گزینه ایده آلی چرا که در سریع‌ترین زمان ممکن و در هر کجا برای شما موهایی عاری از کثیفی فراهم می آورد ما در این مقاله قصد داریم شما را با چیستی، مزایا، معایب و کاربرد شامپو خشک آشنا کنیم پس با ما همراه باشید.

شامپو خشک چیست و چه کاربردی دارد؟

شامپو خشک بهترین راه برای پاکسازی موها پس از ورزش یا عرق کردن در یک روز طولانی است این محصول معمولا به شکل پودر یا اسپری‌های آئروسل است. یکی از مواد موثر در شامپو خشک پودر نشاسته ذرت و الکل است که عرق، چربی و کثیفی را از روی موهای شما پاک می کند و موهایی براق و شاداب برای شما به ارمغان می آورد در نتیجه با استفاده از شامپو خشک نیازی نیست بلافاصله موهای خود را بشویید که این کار منجر به صرفه جویی در زمان می شود اگر شما در شرایطی بودید که باید سریع به مهمانی یا جلسه‌ی کاری می رفتید این شامپو به سرعت می توانید موهایی تمیز و خشک برایتان به ارمغان بیاورید.

غدد چربی بر روی پوست سر شما چربی ترشح می کند این روغن‌ها از پوست سر و مو محافظت می کنند اما اگر بیش از حد روغن و چربی بر روی پوست سر شما ایجاد شود منجر به کثیفی و جذب باکتری می گردد اما به خاطر مواد موجود در شامپو خشک این روغن‌های اضافه پوشانده می شوند و با افزودن رایحه‌های خوشبو باعث می شوند تا موهای شما تازه و تمیز به نظر برسند.

مزایای استفاده از شامپو خشک

1- ظاهر موها را پاکیزه می کند:

شامپو‌های خشک به خاطر مواد شوینده‌ای که دارند می توانند در سریعترین زمان موهای شما را تمیز کنند و فاصله بین شستشوی موها را طولانی‌تر کنند.

2- حالت دادن به موها را آسانتر می کند:

شما می توانید قبل از اتوی مو کمی شامپو خشک را به موهایتان بمالید تا ضمن حالت دادن، ماندگاری آن را افزایش دهد چرا که شامپو خشک اثر حجم دهندگی دارد و حالت دهی را در مدت طولانی حفظ می کند.

3- به موها حجم می دهد:

شامپو خشک موجب حجم دادن به بافت مو می شود به همین خاطر قبل از سشوار مو از آن استفاده کنید تا موهایتان پرپشت‌تر به نظر برسد این روش به خصوص برای کسانی که موهایی نازک و کم حجم دارند بسیار مناسب است.

شامپو خشک چیست

4- از آن در هر زمان استفاده می شود:

شامپو خشک قابل حمل است و فضای کمی را اشغال می کند به همین خاطر شما می تواند آن را همیشه همراه خود داشته باشید و در مسافرت‌های طولانی در زمان اقامت در بیمارستان، باشگاه و محل کار استفاده کنید.

معایب استفاده از شامپو خشک

1- اثر پاک‌کنندگی ندارد:

شامپو خشک اگر چه می تواند به رفع چربی و آلودگی در پوست سر و موی شما بپردازد اما باید بدانید که شامپو خشک پاک‌کننده نیست یعنی اگر شما چند روز به طور متوالی از شامپو خشک استفاده کنید ممکن است چربی و کثیفی بر روی پوست سر و مو باقی مانده باشد و با رسوب کردن آنها در ریشه مو منجر به ایجاد تحریک و جوش شوند.

2- استفاده بیش از حد آن موجب آسیب به مو می شود:

زمانی که از شامپو خشک به طور مکرر استفاده کنید باعث ایجاد بافتی درشت در موها می شود و مانع رسیدن چربی‌های ضروری به ساقه مو می شوند در نتیجه شما را با موهایی خشک و شکننده مواجه می کنند.

3- باعث ایجاد شوره سر می شود:

اگر بقایای شامپو خشک بیش از دو روز در ریشه موها باقی بماند می تواند پوست سر شما را به محیطی برای رشد میکروب و باکتری تبدیل کنند و در نتیجه باعث ایجاد شوره و پوسته‌های سفید در سراسر موهایتان شود.

4- می‌تواند موجب تحریک پوست شود:

مواد موجود در شامپو خشک مانند رایحه‌ای که به آن افزوده می شود می تواند باعث تحریک پوست سر شود و شما را با مشکلات متعددی مواجه کند.

در نتیجه:

در صورت استفاده درست و متعادل از شامپو خشک می توانید در شرایط اضطراری موهایی پاکیزه داشته باشید اما اگر بیش از حد از آن استفاده کنید با مشکلات متعددی از جمله خشکی، شکنندگی، شوره و التهاب پوستی روبرو می شوید امروزه انواع مختلفی از شامپو‌های خشک در بازار موجود است برخی از آنها موجب حجم بخشیدن به موها می شوند و برخی دیگر برای موهای چرب استفاده می گردند در نتیجه ما سعی کردیم شما را با چیستی، مزایا، معایب و کاربرد شامپو خشک آشنا کنیم تا بتوانید با آگاهی بیشتر تصمیم درست را بگیرید.

برای ثبت دیدگاه، ابتدا وارد حساب کاربری خود شوید