فواید سرم ویتامین C

فواید سرم ویتامین C
10 دی 1402 بدون نظر 8 دقیقه
اشتراک گذاری:

آنچه در این مطلب می خوانید :

یکی از راه‌های محافظت از پوست، استفاده از سرم ویتامین C است این سرم تاثیر زیادی در محافظت از پوست دارد از جمله فوایدی که سرم ویتامین C دارد می توان به ترمیم پوست، افزایش کلاژن، کاهش چین و چروک، محو کردن لکه‌های تیره و محافظت از پوست در برابر آسیب نور خورشید اشاره کرد.

پوست ما انبوهی از چالش‌های مختلفی را پشت سر می گذارد که برای رهایی از این مشکلات باید از روتین مراقبتی مناسبی برخوردار بود. رژیم غذایی نامناسب، کمبود مواد مغذی مورد نیاز و آلودگی‌های محیطی که با افزایش سن به معضل مضاعفی برای پوست شما تبدیل می شود. در صورتی که شما از روتین مراقبتی مناسبی برخوردار نباشید با نشانه‌های پیری قابل مشاهده، لکه‌های تیره، رنگدانه‌ها، خشکی و کدری پوست مواجه می شوید با این حال وقت آن است که نگرانی‌های خود را کنار بگذارید و با انتخاب محصولات و روتین مراقبتی مناسب از پوست خود در برابر آسیب بیشتر محافظت کنید یکی از راه‌های محافظت از پوست، استفاده از سرم ویتامین C است این سرم تاثیر زیادی در محافظت از پوست دارد از جمله فوایدی که سرم ویتامین C دارد می توان به ترمیم پوست، افزایش کلاژن، کاهش چین و چروک، محو کردن لکه‌های تیره و محافظت از پوست در برابر آسیب نور خورشید اشاره کرد اما توصیه می شود که قبل استفاده از آن حتما به پزشک متخصص مراجعه کنید چرا که انتخاب سرم مناسب جنس پوست اهمیت زیادی دارد تا بتوانید انتخاب بهتری در جهت حفظ و سلامت پوست خود بگیرید. ما در این مقاله قصد داریم شما را با 10 خواص استفاده از سرم ویتامین سی آشنا کنیم پس با ما همراه باشید.


1- از پوست در برابر آسیب محافظت می کند:

پوست ما به طور مداوم از سوی دشمنان خارجی از جمله آلودگی هوا و قرار گرفتن در معرض اشعه فرابنفش مورد حمله قرار می گیرد همه‌ی این موارد می توانند با ایجاد رادیکال‌های آزاد، مولکول‌های ناپایداری که الکترون‌ها را از سلول‌های شما می دزدند و باعث آسیب می شوند، پوست شما را از درخشندگی محروم کنند اما آنتی اکسیدان‌ها می توانند با دادن الکترون به پوست شما در برابر رادیکال‌های آزاد محافظت کنند به همین خاطر ویتامین C با آنتی اکسیدان‌های موجود در خود می توانند ظاهر بهتری به پوست شما ببخشد و با محافظت از پوست با آسیب‌ها و آلودگی‌های محیطی مبارزه می کند

2- با علائم پیری مبارزه می کند:

رادیکال‌های آزاد می توانند باعث تسریع پیری پوست شما شوند همچنین با افزایش سن توانایی پوست شما در ساخت کلاژن کاهش می یابد به همین خاطر شما با خطوط ریز و چین و چروک در پوست مواجه می شوید بنابراین در این زمینه ویتامین C می تواند به خوبی از پوست شما محافظت کند ویتامین C پوست شما را تحریک به تولید کلاژن می کند تا با کلاژن سازی به جوانسازی پوست بپردازد از طرفی دیگر به خاطر ترکیباتی که در ویتامین C موجود است پروتئینی را که بافت بدن را در کنار هم نگه می دارد، افزایش می دهد این امر منجر به کاهش چین و چروک در پوست می شود.

3- آسیب نور خورشید را کاهش می دهد:

رادیکال‌های آزاد باعث تجزیه شدن پوست شما می شوند و زمانی که شما در معرض نور خورشید قرار می گیرید این فرایند تسریع پیدا می کند سرم ویتامین C می تواند به عنوان یک سلاح قوی در کنار پوست شما با آسیب‌های اشعه‌های فرابنفش مبارزه کند اما نکته قابل توجه این است که ویتامین C باعث جذب بیشتر نور خورشید به پوست می شود به همین دلیل در صورت استفاده از سرم‌های ویتامین سی باید از کرم ضد آفتاب استفاده کنید امروزه شاهد حضور ویتامین C در برخی از کرم‌های ضد آفتاب هستیم. تنها زمانی که سرم ویتامین C با کرم ضد آفتاب جفت شود می تواند UV ایجاد کند. در صورت استفاده منظم از سرم ویتامین C می توانید منجر به افزایش محافظت از پوست در برابر نور خورشید شوید. ویتامین E یکی دیگر از ویتامین‌هایی‌ست که از پوست شما در برابر آسیب محافظت می کند بنابراین زمانی که شما در معرض نور خورشید قرار می گیرید میزان ویتامین E کاهش می یابد شما می توانید با استفاده از سرم ویتامین C با پر کردن ویتامین E پس از قرار گرفتن در معرض نور خورشید به محافظت از پوست خود بپردازید.

هیدراته کردن پوست با ویتامین سی

4- به هیدراته کردن پوست کمک می کند:

اگر چه با افزایش سن، خشکی پوست افزایش می یابد اما برخی از عوامل مانند تغییرات دارویی، بیماری، روش‌های نامناسب در روتین مراقبت از پوست و تغییرات محیطی می توانند باعث بروز خشکی پوست در هر سنی شوند یکی از ویژگی‌های سرم ویتامین C افزایش تولید چربی در لایه بیرونی پوست است که باعث می شود تا پوست شما توانایی خود را در حفظ رطوبت و کاهش کم آبی افزایش دهد ویتامین سی در تقویت عملکرد سد پوستی و حفظ رطوبت در پوست نقش موثری دارد به همین خاطر شما با گنجاندن سرم ویتامین C در برنامه مراقبت پوستی می توانید سطح هیدراتاسیون پوست را بهبود ببخشید و پوستی صاف و نرم برای خود به ارمغان بیاورید.

5- موجب درخشندگی پوست می شود:

یکی از نگرانی‌های رایج داشتن لکه‌های تیره ناشی از نورخورشید است با کمک سرم ویتامین سی شما می توانید با این لکه‌های آزار دهنده خداحافظی کنید چرا که ویتامین C با مهار کردن رنگدانه‌ها‌، لکه‌های تیره را محو می کند تا منجر به درخشان‌تر و روشن‌تر شدن پوست شما شود همچنین سرم ویتامین C ضمن مهار ملانین‌های اضافه به تسریع و تجدید سلول‌های پوستی می پردازد که این کار مانع تغییر رنگ بیشتر در پوست می شود به همین خاطر ضمن محو کردن لکه‌های ناشی از نور خورشید شما می توانید از سرم ویتامین سی برای محو کردن لکه‌های ناشی از افزایش سن و هایپرپیگمانتاسیون استفاده کنید. 

6- قرمزی و التهاب پوست را کاهش می دهد:

ویتامین C یک ضد التهاب است که موجب تسکین پوست شما می شود و قرمزی و التهاب را کاهش می دهد اسید آسکوربیک موجود در ویتامین C به ترمیم مویرگ‌های شکسته می پردازد و دیواره‌های مویرگی را برای بهبود عملکرد سد پوستی تقویت می کند به همین خاطر سرم ویتامین C را به یک ضد التهاب تبدیل می کند تا سلامت پوست شما را تضمین کند.

7- تیرگی زیر چشم را کاهش می دهد:

داشتن تیرگی زیر چشم یکی از مشکلات رایج است که بسیاری از افراد از آن رنج می برند اما خوشبختانه به دلیل فرمولاسیونی که سرم ویتامین C دارد به شما کمک می کند تا به بهبود ظاهر پوست زیر چشم و کاهش لکه ‌ها بپردازید لازم به ذکر است که قبل از استفاده از سرم ویتامین C حتما باید راهنمای نحوه استفاده از آن را مطالعه کنید تا به بهترین نتیجه برسید سرم ویتامین C به خاطر تاثیر سفت کنندگی و هیدراتاسیون فوق العاده‌ای که دارد از محبوبیت زیادی برخوردار است همچنین این ویتامین به خاطر افزایش تولید کلاژن در زیر چشم باعث کاهش تیرگی آن می شود تا ظاهری زیبا و جوان برای شما به ارمغان بیاورد. برای اینکه نتیجه دلخواه را از سرم ویتامین سی بگیرید باید به صورت منظم از آن استفاده کنید پس صبور باشید.

ویتامین سی و خواص ضد چروک

8- موجب بهبودی و ترمیم پوست می شود:

به خاطر خواص ضد التهابی سرم ویتامین C از آن برای ترمیم پوست استفاده می شود سرم‌های ویتامین سی با افزایش تولید کلاژن و تولید ملانین در حد نیاز پتانسیل زیادی در بهبودی پوست شما دارد. از طرف دیگر باعث افزایش گردش سلولی شده و سلول‌های آسیب دیده را با سلول‌های سالم جایگزین می کند با تشویق پوست به تولید سلول جدید از روند طبیعی ترمیم پوست پشتیبانی می کند و به سرعت با استفاده از ویتامین C می توانید به بهبود زخم ها بپردازید و به بافت پوست خود کمک کنید.

9- از افتادگی پوست جلوگیری می کند:

خاصیت ارتجاعی پوست کلید اصلی برای حفظ جوانی است که سرم ویتامین C می تواند به شما در این راه کمک کند تولید کلاژن در پوست به طور طبیعی با افزایش سن کاهش می یابد که همین باعث ایجاد چین و چروک در پوست می شود به همین خاطر شما می توانید از سرم ویتامین C برای افزایش کلاژن استفاده کنید تا خاصیت ارتجاعی پوست را حفظ کند و پوست سفت در عین حال نرم داشته باشید.

10- ظاهر منافذ را به حداقل می رساند:

سرم ویتامین C با کمک توانایی ضد اکسیداتیو خود می تواند ظاهر منافذ پوستی را کوچک کند و برای شما پوستی صاف و یکدست به ارمغان بیاورد.

در نتیجه:

شما با چند قطره از سرم ویتامین می توانید صورت و گردن خود را ماساژ دهید و از مزایایی فوق العاده آن جهت کاهش چین و چروک، محو کردن لکه‌های تیره، مرطوب کردن پوست و محافظت از آن در برابر آسیب‌های رادیکال آزاد استفاده کنید بنابراین قرار دادن سرم ویتامین سی در روتین مراقبت از پوست اهمیت زیادی دارد اما پیش از استفاده باید حتما با یک پزشک متخصص مشورت کنید تا بتوانید تصمیم مناسبی بگیرید چرا که ممکن است این سرم برای نوع پوست شما مناسب نباشد و با راهنمایی پزشک بتوانید از سرمی استفاده کنید که با توجه به جنس پوست شما فرموله شده است و از خواص آن در جهت سلامت و بهبود پوست خود بهره ببرید ما در این مقاله سعی کردیم شما را با 10 خواص استفاده از سرم ویتامین C آشنا کنیم تا با آگاهی از مزایا و فواید آن در مسیر درست قدم بگذارید و پوستی صاف، نرم و زیبا برای خود به ارمغان بیاورید

برای ثبت دیدگاه، ابتدا وارد حساب کاربری خود شوید