فواید استفاده از تخم مرغ برای تقویت مو

فواید استفاده از تخم مرغ برای تقویت مو
18 آذر 1402 بدون نظر 9 دقیقه
اشتراک گذاری:

آنچه در این مطلب می خوانید :

تخم مرغ سرشار از مواد مغذی و پروتئین‌هایی است که به بهبود، تقویت و ترمیم مو کمک می کند موادی که در تخم مرغ وجود دارید به طور طبیعی در درخشان کردن موها و حفظ رطوبت تاثیرگذار است و یکی از راه‌های موثر برای پاکسازی پوست سر است.

تخم مرغ سرشار از مواد مغذی و پروتئین‌هایی است که به بهبود، تقویت و ترمیم مو کمک می کند موادی که در تخم مرغ وجود دارید به طور طبیعی در درخشان کردن موها و حفظ رطوبت تاثیرگذار است و یکی از راه‌های موثر برای پاکسازی پوست سر است به طور کلی تخم مرغ تاثیر شگفت انگیزی در حفظ سلامت پوست سر و موی شما دارد به همین خاطر حضور این ماده را در انواع محصولات مانند شامپو و ماسک‌های مو مشاهده می کنیم ما در این مقاله قصد داریم به فواید استفاده از تخم مرغ در مراقبت از مو بپردازیم پس با ما همراه باشید.

1- باعث تقویت رشد مو می شود:

مواد مغذی موجود در تخم مرغ با تامین مواد ضروری و مورد نیاز مو منجر به افزایش رشد در موهای جدید می گردد همچنین از تخم مرغ برای حذف سلول‌های مرده پوست سر استفاده می شود تا با حذف این موانع به رشد و تقویت فولیکول‌های مو کمک کند.

2- با ریزش مو مبارزه می کند:

تخم مرغ حاوی پروتئین‌های زیادی است که با تغذیه مناسب پوست سر و تقویت آن ضمن افزایش رشد با ریزش مو مقابله می کند. تخم مرغ حاوی اشکال زیادی از ویتامین B است که شامل ویتامین B1، ویتامینB2، ویتامین B5 و ویتامین B7 می شود آنها با تحریک پوست سر فولیکول‌های مو را برای رشد تشویق می کنند.

3- چربی پوست سر را کنترل می کند:

تخم مرغ حاوی اسید فولیک است که به مدیریت تولید چربی در پوست سر می پردازد همچنین آنها مرطوب‌کننده‌های خوبی هستند که با کاهش خشکی به صاف‌تر و براق‌تر شدن موها کمک می کند.

4- باعث افزایش خاصیت ارتجاعی در مو می شود:

زرده تخم مرغ سرشار از آنتی اکسیدانی به نام لوتئین است که با ارائه رطوبت به مو و پوست سر منجر به بهبود خاصیت ارتجاعی در مو می گردد همچنین از تخم مرغ برای افزایش مقاومت در برابر شکستگی استفاده می شود و احتمال ایجاد موخوره را کاهش می دهد.

خواص تخم مرغ برای مو آسیب دیده

5- به بهبود موهای آسیب دیده می پردازد:

رشته‌های مو از پروتئینی به نام کراتین ساخته شده اند که اگر شما در زندگی روزمره به طور مداوم در معرض نور خورشید قرار بگیرید و از رژیم غذایی خوبی پیروی نکنید یا برنامه‌ای برای مراقبت از مو نداشته باشید زمینه را برای از بین بردن کراتین و نازکتر شدن تارهای مو فراهم می کنید به همین خاطر استفاده از تخم مرغ توصیه می گردد چرا که پروتئین‌های موجود در تخم مرغ به بازسازی شکاف‌های کراتین در مو می پردازد تا به استقامت و بهبود موهای آسیب دیده کمک کند.

6- موجب درخشندگی موها می شود:

موها نیازمند تغذیه مناسب هستند که با استفاده‌ی منظم از تخم مرغ زمینه را برای براقی و درخشندگی موهایتان فراهم می کنید چرا که با تهیه کردن مواد مورد نیاز موهایی سالم و شاداب برای شما به ارمغان می آورد تا با حفظ چربی ضروری به سلامت و رطوبت در موها کمک کنید.

زرده یا سفیده تخم مرغ کدام برای مو بهتر است؟

- قبل از اینکه بین سفیده یا زرده تخم مرغ یکی را انتخاب کنید باید یکسری معیارها را در نظر بگیرید به طور مثال توجه به جنس مو امری مهم است چرا که سفیده تخم مرغ برای موهای چرب مناسب است در حالی که از زرده تخم مرغ برای موهای خشک استفاده می شود.

- زرده تخم مرغ حاوی اسید فولیک، ویتامین‌ها و آنتی اکسیدان‌هایی است که برای رشد مو ضروری است و استفاده از آن را اغلب در ماسک مو مشاهده می کنیم در حالی که از سفیده تخم مرغ بیشتر در رژیم غذایی استفاده می گردد.

- استفاده از کل تخم مرغ به شما این امکان را می دهد تا از فواید هر دو استفاده کنید البته این روش بیشتر برای کسانی که موهایی ترکیبی دارند مناسب است.

- سفیده تخم مرغ به خاطر موادی نظیر ریبوفلاوین، نیاسین، پتاسیم، منیزیم و سدیم نقش زیادی در رشد و تقویت مو دارد در حالی که زرده به کنترل چربی، پاکسازی پوست سر و حفظ رطوبت در مو می‌پردازد همچنین باعث افزایش درخشندگی و نرمی در موهای شما می شود.

در نتیجه:

ما در این مقاله سعی کردیم شما را با خواص استفاده از تخم مرغ برای تقویت مو آشنا کنیم تا آن را در روتین مراقبت موی خود قرار دهید امروزه به دلیل مزایای زیادی که تخم مرغ در بردارد ما حضور این ماده فوق العاده را در انواع محصولات بهداشتی نظیر ماسک مو و شامپو مشاهده می کنیم چرا که تخم مرغ ضمن بهبود موهای آسیب دیده با تامین کردن ویتامین و مواد ضروری برای پوست و مو به افزایش رشد مو، کنترل چربی، کاهش موخوره، حفظ رطوبت و افزایش خاصیت ارتجاعی کمک می کند همچنین ضمن استفاده از تخم مرغ به جنس موی خود هم توجه کنید تا بتوانید از آن بیشترین سود را ببرید و برای داشتن موهایی سالم و زیبا از آن به صورت هفتگی استفاده کنید.

برای ثبت دیدگاه، ابتدا وارد حساب کاربری خود شوید