5 روش آسان برای پاک کردن ریمل ضدآب

5 روش آسان برای پاک کردن ریمل ضدآب
19 آذر 1402 بدون نظر 9 دقیقه
اشتراک گذاری:

آنچه در این مطلب می خوانید :

ریمل ضد آب یکی از محصولات آرایش چشم است که به خاطر ماندگاری بالا در میان خانم‌ها پرطرفدار است حذف آن در پایان روز بخش مهمی از برنامه مراقبت از پوست است اما پاک کردن ریمل ضد آب سخت است چرا که به گونه‌ای ساخته شده اند تا در برابر آب مقاوم باشند بنابراین شستن صورت با آب کافی نیست

ریمل ضد آب یکی از محصولات آرایش چشم است که به خاطر ماندگاری بالا در میان خانم‌ها پرطرفدار است حذف آن در پایان روز بخش مهمی از برنامه مراقبت از پوست است اما پاک کردن ریمل ضد آب سخت است چرا که به گونه‌ای ساخته شده اند تا در برابر آب مقاوم باشند بنابراین شستن صورت با آب کافی نیست ما در این مقاله قصد داریم شما را با 5 روش آسان برای پاک کردن ریمل ضد آب آشنا کنیم تا بتوانید اثرات آن را از روی مژه‌های خود پاک کنید و از شکستگی و خشکی مژه جلوگیری کنید.

1- از شامپو کودک استفاده کنید:

برخی از محصولات کودک مانند شامپو بچه می توانند بدون اشک راهی عالی برای از بین بردن آرایش چشم باشند. شامپو بچه بگونه‌ای طراحی شده است که نواحی حساس پوست را تحریک نکند در حالی که شامپوهای معمولی منجر به واکنش‌های پوستی می شوند پس به هیچ عنوان از شامپو‌های معمولی برای پاک کردن ریمل استفاده نکنید برای اینکه به پاکسازی آرایش چشم خود بپردازید باید مقداری از شامپوی بچه را روی پنبه بمالید و آن را به آرامی بر روی چشمان بسته خود بکشید در نهایت آن را با آب ولرم بشویید. با این کار می توانید اثر ریمل ضد آب را از بین ببرید.

2- از پاک‌کننده میسلار استفاده کنید:

آب میسلار توانایی جذب هر گونه کثیفی و چربی را از روی پوست شما دارد به همین خاطر برای انواع پوست‌ها به ویژه کسانی که پوست‌های حساس دارند مناسب است برای استفاده از آب مسیلار آن را بر روی پد پنبه‌ای بمالید و سپس بر روی چشم‌های بسته خود بکشید تا ریمل به طور کامل از مژه‌های شما پاک شود.

3- از روغن‌های طبیعی استفاده کنید:

انواع روغن‌های طبیعی مانند روغن نارگیل، روغن بچه و روغن بادام می تواند جایگزین خوبی برای پاک‌کننده‌های آرایشی باشند چرا که آنها می توانند به راحتی مواد آرایشی را از روی پوست شما حذف کنند پس با زدن مقداری روغن بر روی چشمان بسته می توانید ریمل و آرایش چشم را پاک کنید. این روغن‌های طبیعی ضمن قدرت پاک‌کنندگی دارای مواد مغذی هستند که به رشد مژه کمک می کنند.

پاک کردن ریمل ضد آب

4- از پاک‌کننده‌های آرایش چشم استفاده کنید:

این پاک‌کننده‌ها تنها به پاکسازی آرایش چشم می پردازند و به راحتی ریمل و خط چشم ضد آب را برای شما پاک می کنند تا از شر هر گونه مواد آرایشی در اطراف چشم خود خلاص شوید برای استفاده از آن کافی است مقداری از پاک‌کننده را بر روی پد پنبه‌ای بمالید و با چشمان بسته آن را بر روی خط مژه بکشید اما مراقب باشید که این کار را با ملایمت انجام دهید تا از آسیب به چشم خود جلوگیری کنید.

5- از کرم سرد استفاده کنید:

برای استفاده از کرم سرد ابتدا صورت خود را با پاک‌کننده‌های معمولی بشویید و سپس مقداری کرم سرد را بر روی چشمان بسته خود بمالید این روش برای افرادی که پوست خشک دارند مناسب است و به راحتی مواد آرایشی را از روی چشمان شما پاک می کند.

آسیب‌های پاک نکردن ریمل قبل از خواب

آسیب رساندن به چشم:

اگر شما ریمل و آرایش چشم خود را پاک نکنید این مواد آرایشی منجر به جذب آلودگی می شوند و زمینه را برای ناراحتی چشم فراهم می کنند حتی در مواردی باعث ایجاد علائم غیرعادی در چشم می شوند که در این زمان باید به یک پزشک متخصص مراجعه کنید تا در مسیر درمان قدم بگذارید.

جذب باکتری:

اگر شما با ریمل به رختخواب خود بروید ممکن است باکتری‌ها وارد چشم شما شوند و باعث ایجاد عفونت شوند به همین خاطر باید آرایش چشم خود را پاک کنید اگر چه گذراندن یک روز کاری و پر استرس باعث تنبلی شما می شود اما باید بدانید که با پاک نکردن آرایش چشم و صورت باعث ایجاد مشکلات متعددی می شود پس با تمیز کردن صورت از چشم و پوست خود در برابر اثرات مضر مواد آرایشی از جمله ریمل محافظت کنید.

افزایش ریزش مژه:

وقتی که ریمل بر روی مژه‌های شما جمع و خشک می شود احتمال ریزش مژه را بیشتر می کنند به همین خاطر باید قبل از خواب با استفاده از پاک‌کننده‌ها آرایش چشم را پاک کنید تا از آسیب رساندن به مژه‌ها جلوگیری شود.

در نتیجه:

ریمل ضد آب به خاطر ساختاری که دارد در برابر آب مقاوم است به همین خاطر شستن آن دشوار است اما ما در این مقاله شما را با 5 روش آسان برای پاک کردن ریمل ضد آب آشنا کردیم تا با پاک کردن آن از مشکلاتی نظیر شکستگی، ریزش و خشکی مژه جلوگیری کنید این نکته را در نظر داشته باشید که مالیدن چشم‌ها در حین پاکسازی ریمل ضد آب بیشتر از آنکه مفید باشد می تواند برای شما ضرر داشته باشد و باعث ریزش مژه شود به همین خاطر سعی کنید با ملایمت به حذف ریمل و آرایش چشم بپردازید.

برای ثبت دیدگاه، ابتدا وارد حساب کاربری خود شوید