راهنمای خرید بهترین شامپو مناسب مو چرب

راهنمای خرید بهترین شامپو مناسب مو چرب
12 اسفند 1402 بدون نظر 10 دقیقه
اشتراک گذاری:

آنچه در این مطلب می خوانید :

شستن روزانه موها برای همه افراد به ویژه کسانی که موهای چربی دارند مناسب نیست به همین خاطر شما باید سعی کنید که از شامپوهایی استفاده کنید که به شما در کنترل میزان چربی پوست سر کمک کند تا دیگر نیاز به شستن روزانه موها نباشد

شستن روزانه موها برای همه افراد به ویژه کسانی که موهای چربی دارند مناسب نیست به همین خاطر شما باید سعی کنید که از شامپوهایی استفاده کنید که به شما در کنترل میزان چربی پوست سر کمک کند تا دیگر نیاز به شستن روزانه موها نباشد ما در این مقاله قصد داریم شما را با بهترین شامپوهای مخصوص موی چرب ایرانی و خارجی آشنا کنیم تا با آگاهی از بهترین برندهای موجود و مزایا و معایب آنها تصمیم درستی برای حفظ و ارتقای سلامت و زیبایی موهایتان بگیرید البته توصیه می شود که قبل از هر اقدامی بهتر است با یک متخصص مشورت کنید تا شما را به مسیر درست راهنمایی کند.



1- شامپو عصاره چای سبز از برند فاربن مخصوص موهای چرب:

شامپو فارن حاوی ویتامین های E، C، B5 و عصاره چایی سبز است به همین خاطر با کنترل کردن میزان تولید سبوم از چرب شدن موها و ریزش مو جلوگیری می کند همچنین با استفاده از شامپو عصاره چای فاربن شما دیگر از شر خارش و جوش در پوست سر خود خلاص می شوید. شامپو فاربن با تحریک کردن فولیکول‌های مو به شما کمک می کند تا با کاهش ریزش مو ظاهری سالم و پرپشت برای خود به ارمغان بیاورید از ویژگی‌های دیگر این شامپو می توان به کاهش ایجاد حساسیت پوستی اشاره کرد همچنین از این شامپو هم خانم‌ها و هم آقایان می توانند استفاده کنند تا از شر چربی موهای خود خلاص شوند.

2- شامپو موهای چرب از برند هسل:

شامپو هسل حاوی موادی نظیر ویتامین C و E است به همین خاطر باعث می شود تا موهای شما سریع‌تر از حالت معمول ترمیم و رشد یابند همچنین موهای نازک و آسیب دیده شما را بهبود می بخشد و از شر موهای چرب شما را خلاص می کند این شامپو از برند ایرانی هسل که در زمینه محصولات مراقبتی و زیبایی با استفاده از فرمولاسیون‌های گیاهی و مدرن جهان در میان بسیاری از افراد، از محبوبیت خاصی برخوردار است. شامپو هسل برای ترمیم، محافظت از مو در برابر آسیب‌های محیطی و رفع شوره سر استفاده می گردد و سطح کیفیت و زیبایی موهای شما را ارتقا می دهد بنابراین اگر جز کسانی هستید که موهای چرب، آسیب دیده و نازک و ضعیف دارید می توانید استفاده از شامپو هسل را جز گزینه‌های انتخابی خود قرار دهید.

3- شامپو استل سل برای موهای چرب:

شامپو استل سل میزان ترشح چربی را در مو و پوست سر کنترل می کند تا شما دیگر از براقی حاصل از چربی مو خلاص شوید همچنین این شامپو به دلیل اینکه از مواد شیمیایی مضر همانند سولفات و پارابن استفاده نمی کند سلامت مو و پوست سر شما را تضمین می کند تا دیگر نگران آن نباشید همچنین با جلوگیری از ریزش و نازک شدن مو ظاهری زیبا و سالم را برای موهای شما به ارمغان می آورد.

شامپو استل سل حاوی سالیسیلیک اسید و اسید آزلائیک است و با ازبین بردن هر گونه آلودگی و سلول‌های مرده پوست سلامت پوست سر شما را تامین می کند اگر شما جز کسانی هستید که موهای چربی دارد بهتر است از شامپو استل سل استفاده کنید تا با فرمولاسیون خاص خود که حاوی ویتامین‌های E و B5 است استحکام و زیبایی را دوباره به موهای شما بازگرداند.

4- شامپو موی چرب از برند avon:

شامپو avon مناسب موهای چرب است که حاوی موادی مانند سالیسیلیک اسید و کائولین خاک رس است که با تنظیم و کنترل چربی و سبوم مو و پوست سر به شما کمک می کند تا از شر درخشندگی ناشی از موی چرب خلاص شوید.

5- شامپو سولکس موهای چرب:

همه ما به خصوص افرادی که دارای موی چرب هستند نیازمند یک شامپو مناسب هستند شامپو سولکس یکی از این گزینه‌ها است که با فرمولاسیون منحصر به فردی ساخته شده است همچنین فاقد مواد مضر مانند پارابن، نمک و سولفات است که با ترمیم موهای آسیب دیده و رفع شوره سر ظاهری زیبا و سالم برای موهای شما به ارمغان می آورد و با تنظیم میزان چربی پوست سر شما را از شستن روزانه موها بی نیاز می کند. شامپو با عصاره لیمو از برند سولکس برای کسانی که موهای چربی دارند مناسب است و با ترمیم و تقویت تار مو استحکام موهایتان را افزایش می دهد چرا که یکی از مواد اصلی این شامپو کراتین است. برند سولکس یکی از برندهای معروف در زمینه بهداشتی در کشور ترکیه می باشد که به خاطر تولید محصولات باکیفیت و ارگانیک در میان بسیاری از افراد محبوب است پس اگر می خواهید برای موهای چرب خود به دنبال شامپوی مناسبی باشید می توانید از شامپو سولکس استفاده کنید.

6- شامپو ogx مخصوص موهای چرب:

شامپو ogx تاثیر فوق العاده‌ای بر روی موهای چرب شما می گذارد و با کنترل میزان چربی مو شما را از احساس خارش خلاص می کند همچنین با آبرسانی و قفل کردن رطوبت در تارهای مو به شما برای داشتن موهای سالم تضمین می دهد برند ogx یک برند آمریکایی است که در زمینه محصولات مراقبتی و بهداشتی فعالیت می کند و با ارائه محصولات ارگانیک خیال شما را از کیفیت محصول راحت می کند.

7- شامپو هد اند شولدرز مناسب موهای چرب:

یکی دیگر از برندهایی که در کشور ترکیه محصولاتی در زمینه بهداشتی و مراقبتی تولید می کند برند هد اند شولدرز است اگر شما موهای چربی دارید و از شستن روزانه موها خسته شده اید می توانید شامپو هد اند شولدرز را جز یکی از گزینه‌های انتخابی خود قرار دهید تا با کنترل میزان چربی و رفع شوره سر ظاهری زیبا، مستحکم و سالم برای موهای خود به ارمغان بیاورد این شامپو ضمن جلوگیری از چربی مو و احساس خارش باعث تقویت و ترمیم موهای نازک و ضعیف می شود تا طراوت و شادابی به موهای شما بازگرداند. 

8- شامپو فولیکا برای موهای چرب:

این شامپو مخصوص پوست و موی چرب است که با کنترل چربی و خاصیت ضدقارچی خود زیبایی را برای موهای شما به ارمغان می آورد از مواد تشکیل دهنده این شامپو می توان به سالیسیلات روی و اسید سیتریک اشاره کرد مزایای دیگر شامپو فولیکا شامل افزایش درخشندگی، تامین سلامت مو، رفع احساس خارش و جلوگیری از رشد باکتری و قارچ می شود. 

9- شامپو سریتا موهای چرب:

این شامپو با تنظیم کردن میزان چربی و سبوم به پاکسازی عمیق مو و پوست سر شما می پردازد و با افزایش حجم و استحکام سطح کیفیت و سلامت موهای شما را ارتقا می دهد از مزایای دیگر شامپو سریتا می توان به افزایش گردن خون، جلوگیری از ریزش مو و کاهش خارش پوست سر اشاره کرد اگر شما جز کسانی هستید که می خواهید برای موهای چرب خود شامپوی مناسبی را انتخاب کنید شامپو سریتا مناسب موی شما است.

علت چرب شدن موها:

پوست سر شما به طور طبیعی ماده‌ای به نام سبوم را تولید می کند که این چربی طبیعی برای حفظ سلامت مو و پوست سر لازم است اما با گذشت زمان این ماده روی هم جمع می شود و در عرض چند روز نشستن موها ظاهری چسبناک و سنگین بر روی موهای شما ایجاد می کند چند عامل می تواند چربی پوست سر را تشدید کنند.

  • هورمون‌ها: برخی وقایع مانند بارداری، زایمان، دوران بلوغ و یائسگی باعث تغییر در هورمون‌های بدن شما می شود که این موضوع می تواند بر روی میزان تولید چربی پوست سر تاثیر منفی بگذارد در این شرایط باید قبل از اقدام و استفاده از هر محصولی با پزشک متخصص خود مشورت کنید تا او به شما را در انتخاب درست راهنمایی کند.
  • تغییرات محیطی: تغییرات آب و هوا می تواند در میزان تولید سبوم در پوست و موی شما تاثیرگذار باشد البته این تغییر دما و آب و هوا فقط مخصوص محیط بیرون نیست بلکه در فصل زمستان زمانی که شما از خانه گرم خود بیرون می روید و در فضای سرد قرار می گیرید این تغییر دما زمینه را برای سریع‌تر چرب شدن موهایتان فراهم می کند.
  • استفاده بیش از حد محصولات مبتنی بر روغن: اگر از روغن مو به عنوان راه حلی برای نرم کردن موهای خشک خود استفاده می کنید باید بدانید که از آن بر روی پوست سر خود استفاده نکنید و روغن را از پوست سر خود دور نگهدارید و برای این کار از روغن برای نوک و میانه تار مو استفاده کنید.
  • دست زدن یا بازی کردن با موها: همه ما دوست داریم دستی بر روی موها تازه شسته شده خود بچرخانیم اما دست زدن زیاد به موها یا مالیدن مداوم پوست سر ممکن است پوست سر شما را تشویق به تولید سبوم بیشتر کند و ظاهر چرب موها را افزایش دهد بنابراین سعی کنید زیاد به موهایتان دست نزنید.
  • استفاده از برس‌ و شانه‌های کثیف: شما باید همیشه از برس و شانه تمیز استفاده کنید تا با این کار از تماس چربی و آلودگی روی برس به موها جلوگیری کنید و چربی موها را به حداقل برسانید.

  

در نتیجه:

ما در این مقاله سعی کردیم شما را با 9 تا از بهترین شامپوهای ایرانی و خارجی برای موهای چرب آشنا کنیم اما به شما توصیه می شود که برای اطمینان و انتخاب درست قبل از استفاده از هر محصولی به پزشک متخصص مراجعه کنید تا پزشک شما را در انتخاب شامپوی درست راهنمایی کند. جهت خرید شامپو با کیفیت و اصل در انواع ایرانی و خارجی از فروشگاه لیلیپوت دیدن فرمایید.

برای ثبت دیدگاه، ابتدا وارد حساب کاربری خود شوید