بایدها و نبایدها هنگام انتخاب رنگ مو

بایدها و نبایدها هنگام انتخاب رنگ مو
1 اسفند 1402 بدون نظر 5 دقیقه
اشتراک گذاری:

آنچه در این مطلب می خوانید :

انتخاب بهترین رنگ مناسب شما باید نکاتی را در نظر بگیرید که به افزایش زیبایی و سلامت موهایتان کمک می کند. رنگ موی شما می تواند کل ظاهر شما را زیبا یا خراب کند.

وقتی صحبت از رنگ مو به میان می آید میلیون‌ها گزینه برای انتخاب وجود دارد از این رو هنگام انتخاب بهترین رنگ مناسب شما باید نکاتی را در نظر بگیرید که به افزایش زیبایی و سلامت موهایتان کمک می کند. رنگ موی شما می تواند کل ظاهر شما را زیبا یا خراب کند. بهترین راه برای یافتن رنگ موی مناسب مشورت کردن با متحصصان در حوزه رنگ کردن مو است آنها می توانند با در نظر گرفتن استایل و رنگ پوست شما انتخاب مناسبی برای شما بکنند ما در این مقاله قصد داریم شما را با بایدها و نبایدهای انتخاب رنگ مو آشنا کنیم پس با ما همراه باشید.

1- رنگ پوست خود را مدنظر قرار دهید:

وقتی صحبت از انتخاب رنگ مو به میان می آید یکی از مهم‌ترین مواردی که باید آن را مدنظر داشته باشید رنگ پوست است رنگ‌های مختلف مو می توانند ویژگی‌های شما را برجسته یا کم رنگ کنند بنابراین باید در انتخاب رنگ دقت زیادی داشته باشید اگر پوست روشنی دارید باید از رنگ‌های سرد مانند قهوه‌ای روشن استفاده کنید اما اگر پوست تیره‌ای دارید باید به سراغ رنگ‌های گرم‌تر بروید.

2- نوع رنگ موی خود را مشخص سازید:

امروزه انواع مختلفی از رنگ مو در بازار موجود است شما می توانید رنگ دائمی که معمولا ماندگاری بیشتری دارد را انتخاب کنید یا از رنگ موهای نیمه دائمی هنگامی که دوست دارید هر چند وقت یکبار رنگ موهای خود را برای کوتاه مدت تغییر دهید استفاده کنید. رنگ موی نیمه دائمی دارای موادی مانند سفید کننده و آمونیاک نیست در نتیجه برای موهای شما سالم تر است.

3- از نحوه نگهداری رنگ مو آگاهی پیدا کنید:

برخی از رنگ‌های مو نیاز به نگهداری و دستکاری زیادی دارند در حالی که برخی دیگر اصلا نیازی به نگهداری مانند برخی رنگ‌ها ندارند قبل از اینکه انتخاب کنید کدام رنگ را بخرید و استفاده کنید مشخص کنید که شما چقدر وقت برای نگهداری از موهای خود دارید تا همواره رنگ موهایتان تازه و زیبا به نظر برسد.

4- از رنگ‌های سازگار با جنس مو استفاده کنید:

انواع مختلف رنگ مو واکنش‌های متفاوتی نسبت به جنس موی شما نشان می دهند بنابراین مطمئن شوید که رنگی را انتخاب کرده اید که ضمن اینکه ظاهر شما را خراب نمی کنند با جنس موی شما هم سازگار اند اگر برای اولین بار است که از محصولی استفاده می کنید که از سازگاری آن مطمئن نیستید قبل از رنگ کردن کل موها ابتدا بر روی قسمت کوچکی از موها تست کنید تا نتیجه آن را مشاهده کنید.

5- سن خود را در نظر بگیرید:

با افزایش سن رنگ‌های روشن‌تر و تندتر چندان جذاب به نظر نمی رسد به همین خاطر رنگ‌های ملایم و تیره‌تر برای شما انتخاب بهتری است انتخاب رنگ‌های بلوند و روشن هر گونه چین و چروک یا عیب‌های پوستی را در ظاهر شما برجسته‌تر می کند بنابراین سعی کنید در انتخاب رنگ مناسب ضمن توجه به رنگ پوست، سن خود را هم در نظر بگیرید تا عیوب ظاهر خود را کاهش دهید و با برجسته کردن زیبایی‌ها ظاهر متفاوت و جذابی برای خود به ارمغان بیاورید.

6- رنگ انتخابی شما نباید با رنگ طبیعی مو در تضاد باشد:

به خاطر داشته باشید که رنگ مویی را انتخاب نکنید که با رنگ طبیعی موی شما در تضاد نباشد چرا که ممکن است زیبایی صورت شما را بهم بریزد.

7- با یک متخصص مشورت کنید:

وقتی به دنبال رنگ موی جدید هستید بهتر است که با یک آرایشگر حرفه‌ای صحبت کنید و در این راه از او کمک بگیرید تجربه آنها به شما کمک می کند تا بتوانید به نکاتی فکر کنید که در ظاهر، زیبایی و سلامتی شما تاثیرگذار است همچنین درباره برندهای مختلف رنگ مو، مواد و کیفیت آنها، هزینه و نحوه نگهداری رنگ مو شما را راهنمایی می کنند. اگر شما جز کسانی هستید که موهای آسیب دیده و شکسته دارید بهتر است حتما قبل از هر اقدامی با یک متخصص حرفه‌ای در زمینه رنگ کردن مو صحبت کنید تا ببینید در این شرایط رنگ کردن مو برای شما مناسب یا نه؟

8- کلاه گیس با همان رنگی که دوست دارید را امتحان کنید:

یکی از بهترین راه‌ها برای انتخاب رنگ مو امتحان کردن کلاه گیس به رنگ دلخواه است این کار نه تنها به شما در انتخاب رنگ درست کمک  می کند بلکه هیچ آسیبی به موهای شما نمی زند اگر شما خیلی حساس هستید و نگران رنگ موی خود، بهتر است این روش را امتحان کنید تا با خیال راحت رنگ موی خود را انتخاب کنید.

انتخاب رنگ مو مناسب

9- به دنبال رنگ‌های بدون آمونیاک بروید:

آمونیاک این روزها یکی از مهم‌ترین ماده تشکیل دهنده رنگ مو است این یک قلیایی است که سطح pH مو را در طول فرایند رنگ آمیزی افزایش می دهد آمونیاک به این دلیل استفاده می شود که کوتیکول‌های مو را باز می کند تا رنگ مو تاثیر خود را بگذارد و زمینه را برای تغییر رنگ فراهم کند. اما متاسفانه این ماده شیمیایی بسیار مضر است و وقتی که در آب حل می شود آمونیوم هیدروکسید را تشکیل می دهد که می تواند باعث تحریک پوست شما شود همچنین در مواردی پوست را بسوزاند علاوه بر این استفاده مکرر از آن بر روی مو ضمن آسیب رساندن به کوتیکول باعث از دست دادن رطوبت در مو می شود و در نهایت زمینه را برای خشک شدن و شکنندگی مو فراهم می کند بنابراین به دنبال رنگ موهایی باشید که از آمونیاک استفاده نمی شود و باعث آسیب رسیدن به موهای شما نمی گردد.

نکات مراقبتی بعد از رنگ کردن مو:

هنگامی که بعد از رنگ کردن موهای خود به خانه برگشتید توصیه می شود که 24 تا 48 ساعت آن را نشویید زیرا رنگ مو هنوز به ساقه‌ موهای شما نشسته است این اولین قدم برای اطمینان از ماندگاری بیشتر رنگ مو است.

با رنگ کردن مو باید محصولات مراقبتی از مو خود را تغییر دهید تا طراوت را برای موهای خود به ارمغان بیاورید در اینجا شما باید از محصولاتی مانند شامپو و نرم‌کننده مناسب رنگ مو و بدون سولفات استفاده کنید.

دوش آب گرم برای موهای رنگ شده توصیه نمی شود به همین خاطر استفاده از آب ولرم یا سرد برای شستن موهایتان ایده‌آل است زیرا در صورت استفاده از آب داغ زمینه را برای کاهش رنگ مو فراهم می کنید همچنین آب داغ باعث می شود تا چربی ضروری موها از بین برود.

آشنایی با برند‌های معتبر رنگ مو

رنگ مو برند ویتاال:

این برند در زمینه زیبایی و مراقبت از مو فعالیت می کند و با ارائه فرمولاسیون خاص و منحصر به فرد، از موهای شما محافظت می کند به همین خاطر در میان بسیاری از خانم‌ها از محبوبیت زیادی برخوردار است رنگ مو ویتال یکی از بهترین رنگ موهای ایرانی است که با مواد اولیه باکیفیت ایتالیایی ساخته شده است و به خاطر ترکیباتی که دارد نظیر روغن آرگان، کراتین و روغن زیتون می تواند آسیب خیلی کمتری نسبت به برندهای دیگر وارد می کند برند ویتاال میزان پایینی از آمونیاک در ترکیبات رنگ خود استفاده می کند چرا که یکی از دلایلی که منجر می شود تا موهای شما در رنگ کردن دچار آسیب و سوختگی مو شود آمونیاک است که این برند با کم‌ترین استفاده از این ماده خطرناک سعی کرده است تا خطر کمتری را برای موهای شما داشته باشد. رنگ مو ویتاال در انواع رنگ‌ها در بازار در دسترس شما قرار دارد، شما می توانید به راحتی بدون نگرانی رنگ موی مناسب خود را انتخاب کنید.

رنگ مو برند پالت:

پالت با بیش از 45 سال تخصص در زمینه رنگ و زیبایی در 45 کشور جهان جز برندهای متخصص شایسته و حرفه‌ای در حوزه رنگ مو شناخته می شود به همین خاطر بیشتر خانم‌ها به آن اعتماد دارند این برند در انواع رنگ‌ها در بازار موجود است تا شما بتوانید با توجه به رنگ پوست، چشم و استایلی که دارید رنگ موی مناسب خود را انتخاب کنید.

رنگ موی برند مارال:

یکی دیگر از بهترین برندهای رنگ مو، برند مارال است که محصولاتی در زمینه رنگ مو، سرم مو، شامپو، کرم موبر، نرم‌کننده مو و...تولید می کند

از جمله رنگ موهای معروف برند مارال می توان به موارد زیر اشاره کرد:

رنگ موی دودی:

رنگ موی دودی که با کاور و پوشش فوق العاده‌ای که دارد می تواند به راحتی موهای سفید رنگ شما را تغییر دهد و زیبایی ظاهر شما را افزایش می دهد. 

رنگ مو زیتونی: 

یکی از پرطرفدارترین و محبوب‌ترین رنگ‌ها در میان خانم‌ها‌ رنگ زیتونی است که برای کسانی که دارای پوستی روشن و گندمی هستند مناسب است این برند با فراهم کردن طیف‌های متنوع در رنگ زیتونی این امکان را برای شما فراهم کرده است تا رنگ پوست‌های گندمی در طیف‌های مختلف با خیال راحت بتوانند رنگ موی مناسب خود را انتخاب کنند.

در نتیجه:

ما در این مقاله سعی کردیم شما را با باید‌ها و نبایدهای انتخاب رنگ مو آشنا کنیم تا با انتخاب مناسب ظاهری زیبا و جذاب به ارمغان بیاورید توصیه می شود که حتما برای رنگ کردن مو به آرایشگر و آرایشگاه مورد اطمینان خود مراجعه کنید تا از مواد، کیفیت و مهارت آرایشگر خود مطمئن باشید و موهایتان را با خیال راحت به دست او بسپارید. همچنین جهت خرید رنگ مو با کیفیت از فروشگاه لیلیپوت دیدن فرمایید.

 

 

 

برای ثبت دیدگاه، ابتدا وارد حساب کاربری خود شوید