اسکراب لب چیست؟

اسکراب لب چیست؟
27 آبان 1402 بدون نظر 8 دقیقه
اشتراک گذاری:

آنچه در این مطلب می خوانید :

خشکی لب‌ها نه تنها می تواند ناخوشایند باشد بلکه می توانند دردناک هم باشد لب‌ها مانند هر قسمت دیگر از بدن شما نیاز به رسیدگی و توجه دارند بنابراین هنگامی که از یک روتین مراقبت از پوست پیروی می کنید باید فرایند پاکسازی، لایه برداری و مرطوب‌کردن لب‌ها را هم دنبال کنید.

خشکی لب‌ها نه تنها می تواند ناخوشایند باشد بلکه می توانند دردناک هم باشد لب‌ها مانند هر قسمت دیگر از بدن شما نیاز به رسیدگی و توجه دارند بنابراین هنگامی که از یک روتین مراقبت از پوست پیروی می کنید باید فرایند پاکسازی، لایه برداری و مرطوب‌کردن لب‌ها را هم دنبال کنید. ما در این مقاله قصد داریم شما را با چیستی و مزایا اسکراب لب آشنا کنیم تا با آگاهی و شناخت بیشتر بتوانید به مراقبت از لب‌های خود بپردازید.

اسکراب لب چیست؟

اسکراب کردن لب‌ها برای جلوگیری از خشکی و ترک خوردن لب مهم است آنها اغلب از دو جزء اصلی تشکیل شده اند:

- لایه بردار

- نرم‌کننده

لایه بردار به شما کمک می کند تا به آرامی سلول‌های مرده پوست را از روی لب‌های خود پاک سازید و زمینه را برای سلامت و زیبایی پوست لب خود تامین کنید. جزء نرم‌کننده به آبرسانی لب‌ها کمک می کند و ظاهری درخشان برای لب‌ها به ارمغان می آورد. اسکراب لب ارتباط نزدیکی به اسکراب صورت دارد اما ترکیبات آنها با یکدیگر متفاوت است چرا که پوست لب نسبت به برخی از مناطق پوست صورت حساس‌تر است. با استفاده از اسکراب لب می توانید از خشکی، پارگی و تغییر رنگ لب‌ها جلوگیری کند اما به طور کلی هدف اسکراب لب لایه برداری لب‌ها است.

دلایل استفاده از اسکراب لب

اسکراب لب بخش مهمی از روتین مراقبت از پوست است چرا که لب‌ها به همان اندازه که پوست صورت شما مهم است نیاز به توجه دارد در اینجا به برخی از دلایل استفاده از اسکراب لب اشاره شده است مانند:

  • - اسکراب لب با از بین بردن سلول‌های مرده پوست با استفاده از لایه بردارهای ملایم به رفع خشکی و ترک خوردگی پوست لب کمک می کند.
  • - با اسکراب لب شما می توانید به نوعی پوست لب را ماساژ دهید که این کار منجر به افزایش گردش خون می شود و برای شما لب‌هایی حجیم‌تر و سالم‌تر به ارمغان می آورد.
  • - از اسکراب لب می توان به عنوان پرایمر قبل از آرایش لب استفاده کرد تا رژلب شما ماندگاری بیشتری داشته باشد و به راحتی به لب‌های شما رنگ ببخشد.
  • - با استفاده از اسکراب لب شما می توانید از لب‌های خود در برابر آسیب‌های مواد شیمیایی در رژلب محافظت کند.


اسکراب لب و فواید آن

 

فواید استفاده از اسکراب لب

  1. آرایش لب را برای شما آسان‌تر می کند: اگر شما جزء کسانی هستید که به آرایش کردن علاقمند است استفاده از اسکراب لب نکته کلیدی برای داشتن آرایشی زیبا است. اگر شما لب‌هایی ترک خورده یا خشک دارید به طوری که رژلب ظاهر خوبی بر روی لب‌های شما ندارد، حتی لب‌های هیدراته شده می تواند برآمدگی بر روی لب‌های شما ایجاد کند و با این کار استفاده از رژلب برای شما سخت است با این حال استفاده از اسکراب لب می تواند به شما برای رفع این مشکل کمک کند. اسکراب لب برای شما لب‌هایی نرم و صاف به ارمغان می آورد تا پایه‌ای عالی برای رژلب فراهم کند و با این کار ضمن ایجاد ظاهری زیبا برای مدت طولانی‌تری بر روی لب‌های شما ماندگار می ماند.
  2. احساس خوبی به لب‌های شما می دهد: همه ما می دانیم که داشتن لب‌هایی خشک چقدر ناراحت‌کننده است به همین خاطر با لایه برداری پوست و جذب بهتر رطوبت می توانید به لب‌های خود کمک کنید با اسکراب لب به لب‌های شما این اجازه داده می شود تا رطوبت بیشتری را جذب کند در نتیجه لب‌های شما احساس بهتری خواهند داشت.
  3. به پاک کردن رژلب کمک می کند: اسکراب لب برای از بین بردن رژلب‌های سرسخت و با ماندگاری بالا بکار برده می شود و ضمن پاکسازی رژلب به لایه برداری لب‌های شما کمک می کند.

هر چند وقت یکبار باید از اسکراب لب استفاده کرد؟

اگر شما جزء کسانی هستید که دائما لب‌هایشان خشک می شود می توانید هفته‌ای دو بار از اسکراب لب استفاده کنید هرگز لب‌هایتان را به طور مکرر و روزانه اسکراب نکنید چرا که استفاده بیش از حد آن موجب کبودی و تحریک لب‌های شما می شود بنابراین در هفته یکبار از اسکراب لب استفاده کنید توصیه می شود که قبل از استفاده از هر محصولی با یک فرد متخصص مشورت کنید تا به شما در نحوی استفاده و انتخاب اسکراب مناسب راهنمایی کند.

چه کسانی نباید از اسکراب لب استفاده کنند؟

  1. کسانی که دارای تبخال هستند چرا که باعث می شود تا عفونت گسترش یابد.
  2. ممکن است برخی از افراد نسبت به مواد سازنده اسکراب آلرژی داشته باشند بنابراین قبل از استفاده از مواد تشکیل دهنده آگاهی داشته باشید.
  3. اگر در ناحیه لب زخم، پوست آسیب دیده یا ترک وجود دارد از لایه برداری خودداری کنید در این زمان بهتر است از مرطوب کننده‌ها و مواد مغذی استفاده کنید.
  4. اگر از تزریق‌های زیبایی بر روی لب‌هایتان استفاده کرده اید به صورت موقت از لایه برداری صرف نظر کنید چرا که می تواند باعث عفونت شود.

در نتیجه:

با اسکراب لب شما می تواند به مراقبت از لب‌های خود بپردازید تا از آسیب‌ جلوگیری کنید.

برای ثبت دیدگاه، ابتدا وارد حساب کاربری خود شوید