راه‌های جلوگیری از خشک شدن ریمل

راه‌های جلوگیری از خشک شدن ریمل
9 بهمن 1402 بدون نظر 10 دقیقه
اشتراک گذاری:

آنچه در این مطلب می خوانید :

ریمل یکی از ضروری‌ترین محصولات آرایشی برای خانم‌ها است این محصول می تواند به شما کمک کند تا مژه‌هایی بلندتر و پرپشت‌تری داشته باشید اما یکی از رایج‌ترین شکایات در مورد ریمل این است که می تواند به سرعت خشک شود یا باعث چسبناک و توده‌ای شدن مواد بر روی مژه‌های شما شود

ریمل یکی از ضروری‌ترین محصولات آرایشی برای خانم‌ها است این محصول می تواند به شما کمک کند تا مژه‌هایی بلندتر و پرپشت‌تری داشته باشید اما یکی از رایج‌ترین شکایات در مورد ریمل این است که می تواند به سرعت خشک شود یا باعث چسبناک و توده‌ای شدن مواد بر روی مژه‌های شما شود بنابراین ما می خواهیم در این مقاله به شما کمک کنیم تا با استفاده از 15 روش کاربردی از خشک شدن ریمل جلوگیری کنید پس با ما همراه باشید.

1- محفظه را بعد از استفاده ببندید:

اطمینان حاصل کنید که لوله ریمل خود را بعد از هر بار استفاده محکم ببندید در غیر این صورت ممکن است هوا به داخل بطری نفوذ کند و منجر به خشکی ریمل شما شود.

2- از پمپاژ بیش از حد خودداری کنید:

پمپاژ بیش از حد برس ریمل به داخل لوله می تواند دلیل خشکی بسیاری از ریمل‌ها باشد اگر چه این کاری است که اکثر ما تمایل به انجام آن را داریم اما برای جلوگیری از جمع شدن مواد ریمل و خشک شدن آن باید از این کار اجتناب کرد.

3- ریمل را در یخچال نگه داری کنید:

آب و هوای گرم و مرطوب می تواند مشکل بزرگی برای ریمل شما باشد به خصوص برای آرایش‌هایی که فرمول مایع دارند از این رو پیشنهاد داده می شود که محصولانی مانند ریمل را در یخچال نگهداری کنید تا ماندگاری آن را بیشتر کنید این روش ساده شما را از شر خشکی ریمل خلاص می کند.

4- از قطره اشک مصنوعی  برای رفع خشکی استفاده کنید:

وقتی ریمل شما شروع به خشک شدن می کند 5 تا 4 قطره از قطره اشک مصنوعی را به داخل بطری ریمل بریزید و با استفاده از برس ریمل آن را هم بزنید شما می توانید این کار را 2 یا 3 بار تکرار کنید تا زمانی که خشکی ریمل شما از بین برود.

جلوگیری از خشک شدن ریمل

5- از یک لیوان آب گرم برای رفع خشکی استفاده کنید:

اگر می خواهید که ریمل خشک خود را بدون اضافه کردن محلول برطرف کنید به شما پیشنهاد داده می شود تا با یک لیوان آب داغ به راحتی به نتیجه دلخواه خود دست یابید برای این کار شما باید لوله بسته شده ریمل را برای چند دقیقه درون لیوان آب داغ قرار دهید تا از خشکی ریمل خلاص شوید. این روش در روزهای سرد سال هم موثر است گاهی اوقات ممکن است که در اثر سرما ریمل شما سفت شود و شما گمان کنید که ریمل خشک شده است در حالی که با استفاده از یک لیوان آب داغ می توانید به راحتی ریمل خود را به روزهای اول خود برگردانید.

قبل استفاده از ریمل آن را به خوبی تکان دهید:

این کار ضمن اینکه از خشکی ریمل جلوگیری می کند باعث می شود تا مواد آرایشی به خوبی با هم ترکیب شوند.

6- قبل از ریمل زدن برس ریمل را زیر آب داغ قرار دهید:

یکی دیگر از روش‌هایی که به شما در جلوگیری از خشکی ریمل کمک می کند قرار دادن برس ریمل در زیر آب داغ است بعد از این کار شما آن را به درون محفظه ریمل وارد می کنید تا ضمن جلوگیری از خشکی، مواد ریمل به خوبی نرم شوند و به راحتی بر روی مژه‌های شما قرار بگیرند این کار در زیبایی مژه‌های شما تاثیرگذار است.

7- ریمل باکیفیت بخرید:

کیفیت ریمل در مدت زمان و دوام آن نقش بسیار مهمی دارد بیشتر ریمل‌های باکیفیت تا یک سال انقضا دارند که بسته به میزان استفاده شما تا حداکتر 4 ماه دوام می آورند در حالی که ریمل‌های بی کیفیت و فیک نه تنها ظاهر مناسبی را برای شما به ارمغان نمی آورند بلکه سریع‌تر از حالت ممکن خشک می شوند.

8- از پرایمر مژه استفاده کنید:

پرایمر مژه باعث می شود تا مواد ریمل به خوبی بر روی مژه‌های شما قرار بگیرند و از جمع شده و گلوله شدن ریمل بر روی مژه جلوگیری می کند همچنین به هیدراته نگه داشتن مژه‌های شما هم کمک می کند.

9- از روغن‌های طبیعی استفاده کنید:

استفاده از روغن‌هایی نظیر روغن نارگیل می تواند ضمن طراوت بخشیدن به مژه‌های شما در جلوگیری و رفع خشکی ریمل کمک کند برای این کار باید یک قاشق از روغن نارگیل را درون یک ظرف داغ کنید و 3 قطره از آن را به داخل محفظه ریمل بچکانید و در نهایت با تکان دادن برس ریمل مواد را به خوبی با هم مخلوط کنید این کار باعث می شود تا مواد به خوبی نرم شوند و بر روی مژه‌های شما ظاهری زیباتر به ارمغان بیاورند.

10- از ژل آلوئه ورا برای جلوگیری از خشکی استفاده کنید:

آلوئه ورا گیاهی شگفت انگیز است که در موارد بسیاری کاربردهای متنوع و مفیدی دارد در این جا هم می تواند به شما کمک کند تا از شر خشکی ریمل خلاص شوید برای این کار کافی است مقداری از ژل آلوئه ورا را درون محفظه ریمل خود بریزید و با برس ریمل آن را به خوبی مخلوط کنید تا مواد نرم و یکدست شوند این روش علاوه بر اینکه به رفع خشکی ریمل کمک می کند از خشک شدن زود هنگام ریمل شما جلوگیری می کند.

11- ریمل را از منابع گرما دور نگهدارید:

برای نگهداری صحیح ریمل خود باید آن را از نور مستقیم خورشید یا منابع گرما مانند رادیاتور، لامپ دور نگهدارید چرا که گرما می تواند باعث تخریب سریع فرمول ریمل شما شود و آن را برای پوست‌های حساس اطراف چشم خطرناک کند.

12- از نگهداری ریمل در محیط‌های مرطوب خودداری کنید:

از قرار دادن ریمل در مناطق مرطوب مانند حمام خودداری کنید چرا که مناطق مرطوب می توانند سرعت تخریب را به شدت افزایش دهد به همین خاطر توصیه می شود که ریمل خود را در جایی خشک و خنک نگه دارید تا به ماندگاری بهتر ریمل خود کمک کنید.

13- بعد از هر بار استفاده برس ریمل را تمیز کنید:

پس از استفاده هر گونه محصول اضافی را از روی موهای برس به آرامی بوسیله‌ی دستمال کاغذی پاک کنید این کار به شما کمک می کند تا از تجمع باکتری در محفظه ریمل جلوگیری شود و طول عمر ریمل شما را افزایش می دهد.

14- مقدار مناسبی از مواد را، از درون ریمل خارج کنید:

خارج کردن مقدار زیادی از مواد ریمل باعث می شود تا شما برای داخل کردن مواد اضافی برس را مرتب داخل محفظه پمپاژ کنید و این کار با وارد کردن هوا به درون ریمل باعث تسریع خشک شدن ریمل شما می شود پس با خارج کردن مواد به اندازه کافی از خشکی ریمل جلوگیری می کنید. 

چقدر طول می کشد تا ریمل خشک شود؟

میانگین عمر ریمل 3 تا 4 ماه است با این حال این ممکن است بسته به نوع ریمل و دفعات استفاده از آن متفاوت باشد اگر متوجه شدید که ریمل شما زودتر از حد ممکن خشک شده است می توانید با رعایت کردن نکات بالا طول عمر ریمل خود را افزایش دهید. ریمل در میان تمام محصولات آرایشی و زیبایی کمترین ماندگاری را دارد و شما واقعا باید بعد 4 ماه آن را دور بیاندازید چرا که فرمول این محصول مایع است و تمایل به رشد میکروب‌های بیشتری نسبت به محصولات پودری دارد به همین خاطر برای حفظ سلامت مژه‌های خودتان هم شده باید به تاریخ انقضا و مدتی زمانی که از آن استفاده می کنید دقت کنید.

آیا می توانیم از ریمل تاریخ مصرف گذشته استفاده کنیم؟

به طور کلی ریمل را نباید بعد از تاریخ انقضا استفاده کرد زیرا ممکن است مواد تشکیل دهنده آن خراب یا قدیمی شوند و این یعنی که باکتری‌ها می توانند به راحتی در درون محفظه‌ی ریمل رشد کنند و زمینه را برای عفونت و سوزش چشم شما فراهم کنند.

از کجا بفهمیم که ریمل خراب شده است؟

تغییر در بافت یا سازگاری: اگر ریمل شما خیلی ضخیم یا توده‌ای به نظر می رسد و به صورت تکه تکه بیرون می آید و مژه‌هایتان را به هم می چسباند همچنین دارای بافتی دانه دار یا خشک است نشان می دهد که زمان رها کردن آن ریمل فرارسیده است و می تواند نشان دهنده‌ی خراب شدن محصول باشد.

تغییر در رنگ: اگر متوجه تغییراتی در رنگ محصول شدید باید شک کنید که تاریخ انقضای آن گذشته است ریمل مشکی باید همیشه رنگ مشکی خود را داشته باشد با این حال در اثر گذر زمان ممکن است شروع به خاکستری شدن یا تغییر رنگ بدهد این تغییر رنگ به معنای خراب شدن و دور انداختن آن ریمل است.

تغییر در بو: اگر تست بوییدن را انجام دادید و بوی نامطبوعی هنگام باز کردن درپوش از محصول خارج شد به معنای خراب شدن ریمل شما است چرا که این بوی نامطبوع نشان دهنده رشد باکتری و استفاده غیر بهداشتی از آن است پس اگر با بوی نامطبوعی در ریمل خود مواجه شدید آن را به سرعت دور بیاندازید و ریمل جدیدی را تهیه کنید.

در نتیجه:

تازه نگه داشتن ریمل برای دستیابی به مژه‌هایی زیبا ضروری است ما در این مقاله سعی کردیم شما را با روش‌های آشنا کنیم تا با جلوگیری از خشکی ریمل بتوانید ماندگاری ریمل خود را افزایش دهید و در دراز مدت در هزینه‌ها صرفه جویی کنید. همچنین برای خرید ریمل اصل می‌توانید از فروشگاه لیلیپوت دیدن فرمایید.

برای ثبت دیدگاه، ابتدا وارد حساب کاربری خود شوید