نکاتی که باید از اکستنشن مژه بدانید

نکاتی که باید از اکستنشن مژه بدانید
29 آبان 1402 بدون نظر 7 دقیقه
اشتراک گذاری:

آنچه در این مطلب می خوانید :

مژه‌های مصنوعی هر سال در میان خانم‌ها محبوبیت بیشتری پیدا می کند چرا با اکستنشن مژه می توانید خیلی سریعتر از قبل آماده شوید و با اعتماد به نفس بالا در جامعه حضور پیدا کنید.

مژه‌های مصنوعی هر سال در میان خانم‌ها محبوبیت بیشتری پیدا می کند چرا با اکستنشن مژه می توانید خیلی سریعتر از قبل آماده شوید و با اعتماد به نفس بالا در جامعه حضور پیدا کنید بنابراین ما در این مقاله قصد داریم شما را با هر آنچه که باید از اکستنشن مژه بدانید آشنا کنیم تا بتوانید انتخاب بهتری داشته باشید پس با ما همراه باشید.

اکستنشن مژه چیست؟

اکستنشن مژه الیاف نیمه دائمی هستند که به مژه طبیعی شما متصل می شوند تا لبه مژه شما بلندتر، پرتر و تیره‌تر به نظر برسد. اکستنشن مژه به صورت جداگانه با استفاده از چسب‌های نیمه دائمی بر روی هر یک از مژه‌های طبیعی شما اعمال می گردد. اکستنشن معمولا از الیاف مصنوعی ساخته می شود و اندازه، رنگ و طول آنها مختلف است.

مزایا اکستنشن مژه

  • با اکستنشن مژه می توانید هر روز با مژه‌هایی بلند و زیبا از خواب بیدار شوید و با اعتماد به نفس در جامعه حضور پیدا کنید.
  • می توانید با توجه به سلیقه خود اندازه و مدل مدنظرتان را انتخاب کنید تا براساس خواسته شما بر روی مژه‌هایتان کار شود.
  • اگر چه شما بعد از اکستنشن نمی توانید تا 48 ساعت آنها را خیس کنید اما پس گذراندن 48 ساعت اول شما می توانید به راحتی دوش بگیرید.
  • معمولا اکستنشن مژه بدون درد است اما این مورد با توجه به میزان تحمل درد افراد متفاوت است.
  • اگر اکستنشن توسط فردی ماهر و با مواد باکیفیت صورت بگیرد می تواند ایمن باشد.

معایب اکستنشن مژه

  • خطر اصلی اکستنشن مژه سوزش چشم است اکستنشن برای چسباندن مژه به فولیکول‌های طبیعی نیازمند چسب است و ممکن است چشم‌ها به آن مواد شیمیایی به شدت حساسیت داشته باشند حتی در برخی موارد، مواد ضد حساسیت هم می توانند بافت‌های مو و مژه را ملتهب یا تحریک کنند.
  • حتی اگر به پیش بهترین فرد با بهترین کیفیت مواد بروید اما از آن به خوبی مراقبت نکنید احتمال آسیب دیدن مژه‌ها وجود دارد همانطور که مژه‌های طبیعی شما رشد می کنند اکستنشن از ریشه‌ مژه دورتر می شود این کار باعث می شود تا مژه‌های طبیعی شما تحمل وزن اکستنشن را نداشته باشند و همین موضوع می تواند باعث آسیب و شکستگی مژه شود همچنین مالیدن یا خارش مژه‌ها در هنگام خواب می تواند به مژه‌های طبیعی آسیب وارد کند.
  • مژه‌های شما در دوره زمانی مختلفی رشد می کنند یعنی برخی از مژه‌ها در دوره رشد قرار دارند در حالی که در همان زمان برخی از مژه‌های دیگر آماده ریختن هستند پس شما بعد از چند هفته پس از اکستنشن مژه، برخی از اکستنشن‌ها همراه با مژه‌ها می ریزند بنابراین احتمال ایجاد اکستنشن ناهموار و پراکنده وجود دارد.
  • در هنگام اکستنشن مژه شما نمی توانید چشم‌های خود را مالش دهید یعنی شما باید در هنگام شستشوی صورت دست‌های خود را دور از چشم نگه دارید بنابراین شستن صورت را با مشکل مواجه می کند.
  • مراقبت از اکستنشن

نکات مراقبتی پس از اکستنشن مژه

1- از خیس کردن صورت تا 48 ساعت خودداری کنید چرا که تماس آب و بخار در 48 ساعت اولیه پس از اکستنشن باعث خرابی مژه‌ها می گردد.

2- تا زمانی که از اکستنشن مژه استفاده می کنید به هیچ عنوان از محصولات حاوی روغن استفاده نکنید چرا که روغن به راحتی می تواند باعث حل شدن چسب شود.

3- برای مدت زمان طولانی در زیر دوش نمانید چرا که وزن آب می تواند زمینه برای برای شکستگی زودرس فراهم کند و هر چند وقت یکبار برای از بین بردن آب اضافی مژه‌ها را برس بزنید.

4- به شکم نخوابید چرا که مژه‌های شما به احتمال زیاد در این حالت با بالش شما برخورد می کند وباعث تسریع ریزش و شکستگی می شود به همین خاطر در این دوران سعی کنید که به پشت بخوابید تا از خارج کردن اکستنشن مژه پرهیز کنید.

5- از مالیدن و دست زدن به اکستنشن مژه پرهیز کنید چرا که هر چقدر بیشتر به اکستنشن دست بزنید آنها ضعیف‌تر می شوند و احتمال ریزش آنها زودتر از موعد مقرر بیشتر است.

6- روزانه مژه‌های خود را برس بزنید تا از ایجاد گره یا جمع شدن اکستنشن‌ها جلوگیری کنید.

7- از آرایش‌های ضد آب پرهیز کنید چرا که آرایش ضد آب برای پاکسازی نیاز به مالش و پاک‌کننده‌های قوی مانند یک شوینده حاوی روغن دارد که همه این موارد می تواند به مژه‌های اکستنشن شده آسیب وارد کند.

در نتیجه:

اکستنشن مژه می تواند تقریبا مژه‌های هر کسی را تقویت کند و برای شما مژه‌هایی بلند، تیره و پر به ارمغان بیاورد اما این کار دارای مزایا و معایبی است که شما با آگاهی از این موارد می توانید بهتر تصمیم بگیرد. اکستنشن مژه نیازمند مراقبت و رسیدگی است به همین خاطر حتی اگر شما به پیش بهترین فرد و با بهترین مواد بروید اما به مراقبت از مژه‌های خود نپردازید با مشکل مواجه می شود بنابراین اگر قصد اکستنشن مژه دارید ضمن مراجعه به فرد متخصص و اطمینان از کیفیت مواد باید به مراقبت و رسیدگی پس از آن هم بپردازید تا بتوانید از عوارض جانبی آن دوری کنید.

برای ثبت دیدگاه، ابتدا وارد حساب کاربری خود شوید