هرآنچه که باید در مورد فوم شستشوی صورت بدانیم

هرآنچه که باید در مورد فوم شستشوی صورت بدانیم
16 آبان 1402 بدون نظر 8 دقیقه
اشتراک گذاری:

آنچه در این مطلب می خوانید :

داشتن یک روال پاکسازی مناسب برای پوست بسیار مهم است به همین خاطر امروزه در صنعت زیبایی انواع مختلفی از محصولات شوینده و پاک‌کننده صورت موجود است تا افراد با توجه به نوع پوستی که دارند محصول مناسب خود را پیدا کنند یکی از محصولات پرطرفدار در میان خانم‌ها فوم شستشوی صورت است

داشتن یک روال پاکسازی مناسب برای پوست بسیار مهم است به همین خاطر امروزه در صنعت زیبایی انواع مختلفی از محصولات شوینده و پاک‌کننده صورت موجود است تا افراد با توجه به نوع پوستی که دارند محصول مناسب خود را پیدا کنند یکی از محصولات پرطرفدار در میان خانم‌ها فوم شستشوی صورت است ما در این مقاله قصد داریم شما را با فوم شستشوی صورت آشنا کنیم پس با ما همراه باشید.

فوم شستشوی صورت چیست؟

این محصول برای پاک کردن آرایش، چربی اضافه و آلاینده‌ها از روی صورت استفاده می شود و برخلاف پاک‌کننده‌های دیگر این مواد کف‌زا حاوی سورفکتانت هستند و زمانی که با آب ترکیب می شوند کف تولید می کنند و قدرت پاک‌کنندگی بالایی دارند. این شوینده به راحتی می تواند به منافذ پوستی شما نفوذ کند و پوستی صاف و تمیز برای شما به ارمغان بیاورد.

مزایا استفاده از فوم شستشوی صورت

1- صورت را از شر هرگونه آلودگی پاکسازی می کند: این محصول می تواند بدون اینکه منافذ پوستی شما را مسدود سازد پوست شما را پاکیزه کند و تمام کثیفی و آلودگی‌های پوست را ازبین ببرد بدون اینکه رطوبت طبیعی پوست را حذف کند شما بعد از هربار شستشو می توانید احساس تمیزی و طراوات را در پوست خود احساس کنید.

2- مواد مغذی و مورد نیاز پوست را فراهم می کند: یکی از مهم‌ترین مزیت‌های استفاده از این شوینده این است که بعد از هر بار شستشو تغذیه مناسب پوست شما را تامین می کند و ضمن اینکه پوست شما به خوبی پاکیزه می شود می تواند به حفاظت و سلامت پوست شما کمک کند.

3- برای پاکسازی در روز و شب استفاده می شود: شما می توانید از این محصول هم برای روتین صبح و هم برای روتین شب مورد استفاده قرار دهید. البته برای این کار باید به نوع پوست خود توجه کنید همچنین این فوم شستشو می تواند بدون خشک کردن پوست روغن و چربی طبیعی پوست را حفظ کند.

4- آرایش صورت را تمیز می کند: این فوم شستشو می تواند ضمن پاکسازی کامل پوست برای پاکیزه کردن هرگونه مواد زائد آرایشی از روی صورت شما ایده آل باشد چرا که ضمن تمیز کردن پوست از سد رطوبتی پوست محافظت می کند و برخلاف سایر شوینده‌های مواد شیمیایی و خشن می تواند از خشک شدن پوست جلوگیری کند.

معایب استفاده از فوم شستشوی صورت

فوم شستشوی صورت در کنار مزایا معایبی هم دارد از جمله معایب این شوینده می توان به این نکته اشاره کرد که این شوینده یک نوع پاک‌کننده قوی است که ممکن است بعد از شستشوی تا حدی پوست را خشک کند اما با این حال امروزه انواع مختلفی از فوم‌های شستشوی موجود است که حاوی مرطوب‌کننده و روغن‌های طبیعی اند که می توانند به مرطوب‌سازی پوست شما کمک کند. کسانی که پوست حساسی دارند بعد از استفاده از این محصول با واکنش‌های پوستی مواجه شوند بنابراین بهتر است قبل از استفاده از هر محصولی با پزشک مشورت کنید همچنین این محصول برای کسانی که پوست خشکی دارند توصیه نمی شود.

چه کسانی بهتر است از فوم شستشوی استفاده نکنند؟

فوم شستشوی به دلیل ترکیباتی که دارد می تواند به پوست‌های مستعد آکنه و جوش کمک کند و با تنظیم میزان چربی صورت از ایجاد جوش و آکنه جلوگیری کنند به همین دلیل افرادی که دارای پوست چرب هستند می توانند با مشورت پزشک از آن استفاده کنند در مقابل کسانی که دارای پوست خشکی هستند توصیه می شود که از این محصول استفاده نکنند چرا که این محصول بافت‌های چربی ضروری صورت را ازبین می برد و زمینه را برای خشکی بیشتر پوست فراهم می کند به همین خاطر استفاده از این محصول برای پوست‌های خشک توصیه نمی گردد.

تفاوت ژل شستشو با فوم شستشوی صورت

یکی از اصلی‌ترین تفاوت‌های این دو محصول در بافت آنها است ژل شستشوی مبتنی بر آب است در حالی که فوم بر پایه کف است و همین موضوع بر روی عملکرد آنها تاثیرگذار است.

ژل شستشو به دلیل بافت غلیظی که دارد می تواند به اعماق پوست صورت نفوذ کند و زمینه را برای پاکسازی کامل صورت فراهم کند در حالی که فوم شستشو نسبت به ژل شستشو بافت سبک‌تری دارد اما این تفاوت باعث کم شدن قدرت پاک‌کنندگی آن در مقابل ژل شستشو نمی شود.

ژل شستشو برخلاف فوم کف تولید نمی کنند و برای گرفتن نتیجه مطلوب باید به مدت 1 دقیقه آن را بر روی پوست خیس ماساژ دهید تا پوست را از هر گونه مواد زائد خلاص کند در مقابل فوم شستشوی کف تولید می کند و به زمان کمتری برای شستن صورت نیاز دارد.

ژل شستشوی حاوی ترکیباتی است که می تواند مانند اسکراب عمل کند و باعث لایه‌برداری پوست صورت شود در حالی که فوم شستشوی فاقد این قابلیت است.


در نتیجه:

با آگاهی از چیستی، مزایا و معایب فوم شستشوی شما می توانید انتخاب مناسبی داشته باشید تا به حفظ سلامت و زیبایی پوست خود کمک کنید.



برای ثبت دیدگاه، ابتدا وارد حساب کاربری خود شوید