تفاوت کاشت مژه با اکستنشن

تفاوت کاشت مژه با اکستنشن
13 آذر 1402 بدون نظر 10 دقیقه
اشتراک گذاری:

آنچه در این مطلب می خوانید :

داشتن مژه‌هایی بلند در زیبایی ظاهر شما تاثیرگذار است به همین خاطر در سال‌های اخیر کاشت مژه و اکستنشن مورد توجه بسیاری از خانم قرار گرفته شده است برخی از افراد گمان می کنند که کاشت مژه همان اکستنشن است در حالی که این روش‌ها بایکدیگر متفاوت اند

داشتن مژه‌هایی بلند در زیبایی ظاهر شما تاثیرگذار است به همین خاطر در سال‌های اخیر کاشت مژه و اکستنشن مورد توجه بسیاری از خانم قرار گرفته شده است برخی از افراد گمان می کنند که کاشت مژه همان اکستنشن است در حالی که این روش‌ها بایکدیگر متفاوت اند ما در این مقاله قصد داریم شما را با تفاوت بین کاشت مژه و اکستنشن آشنا کنیم پس با ما همراه باشید.

 کاشت مژه چیست؟

کاشت مژه روشی است که توسط متخصصین زیبایی و پزشک انجام می شود آنها از فولیکول‌های مو برای پیوند زدن به خط مژه استفاده می کنند در این روش بعد از گذشت چند ماه مژه‌های کاشته شده رشد می کنند و باید آن را به طور مرتب آن کوتاه کنید چرا که آنها همانند مژه‌های طبیعی شما کوتاه و نازک نیستند بنابراین با ایم روش شما می توانید مژه‌هایی زیبا و طبیعی داشته باشید کاشت مژه به دلیل ماندگاری بالایی که دارد پرطرفدار است اما به خاطر جراحی ممکن است برای همه افراد مطلوب نباشد و تنها برای افراد خاصی مورد استفاده قرار گیرند.

تفاوت بین کاشت مژه و اکستنشن

  1. در اکستنشن از چسب‌های مخصوصی استفاده می شود تا مژه‌های مصنوعی را در کنار مژه‌های طبیعی شما قرار دهد در حالی که در روش کاشت مژه فولیکول‌های مو را به مژه‌های شما پیوند می زنند و این کار نیازمند جراحی کردن، استراحت و مراقبت‌های بعد از جراحی است و گاهی ممکن است شما نتوانید با این کار به نتیجه دلخواه خود دست پیدا کنید.
  2. در کاشت مژه فولیکول‌های مو مستقیما توسط پزشک به مژه‌های شما پیوند داده می شود پس این فولیکول‌های موی خود فرد هستند که مورد استفاده قرار می گیرند و پس از کاشت موفقیت آمیز، مژه‌های کاشته شده رشد می کنند آنها بعد از رشد به خاطر اینکه ویژگی مژه‌های نازک و کوتاه را ندارند باید به طور مرتب کوتاه و حالت داده شوند در حالی که شما در روش اکستنشن از مژه‌های مصنوعی استفاده می کنید این مژه‌ها با الیاف مصنوعی ساخته شده اند و به مژه‌های طبیعی شما متصل می گردند.
  3. روش اکستنشن بسیار ساده‌تر و ارزانتر از کاشت مژه است چرا که کاشت مژه با عوارض جوانبی شدیدی همراه است و فقط برای برخی از بیماران خاص توصیه می گردد در حالی که اکستنشن به جراحی نیازی ندارد بنابراین عوارض جوانبی خطرناکی را مانند کاشت مژه به همراه ندارد.
  4. اکستنشن از نظر آسانی و راحتی خیلی بهتر از کاشت مژه است همچنین شما می توانید در این روش مژه‌ها را با توجه به فرم چشم به گونه‌ای که می خواهید بر روی خط مژه قرار دهید در حالی که کاشت مژه اینگونه نیست.
  5. در اکستنشن به خاطر اینکه از چسب برای نگهداری مژه‌های مصنوعی استفاده می شود معمولا تا 1 ماه بیشتر دوام نمی آورند و شما باید دوباره به آرایشگر خود مراجعه کنید تا به ترمیم و اصلاح مژه‌های شما بپردازد در حالی که در کاشت میزان ماندگاری فولیکول‌های مو در مژه بیشتر است به عبارتی دیگر اکستنشن یک روش موقتی است که ممکن است دچار ریزش شود و در مقابل کاشت مژه یک روش دائمی است.
  6. در اکستنشن از مژه‌هایی که با الیاف مصنوعی ساخته شده است استفاده می گردد که ممکن است این مژه‌های مصنوعی از مواد بی کیفیت و تقلبی تولید شده باشند و موقع استفاده از آنها به چشم شما آسیب وارد کنند در حالی با کاشت مژه پزشک از فولیکول‌های موی خود فرد استفاده می کند. بنابراین مثل مژه‌های طبیعی خود فرد بی خطر هستند و رشد می کنند.
  7. در  اکستنشن از چسب برای چسباندن مژه استفاده می شود استفاده از چسب‌های بی کیفیت شما را مشکلات جدی و خطرناکی مواجه می کند به همین خاطر اکستنشن مژه نسبت به کاشت غیربهداشتی‌تر است.
  8. در اکستنشن، مژه‌های شما نسبت به کاشت مصنوعی‌تر دیده می شود چرا که با کاشت فولیکول‌های پیوند داده شده همانند مژه‌های طبیعی رشد می کنند در حالی که با اکستنشن مژه‌های طبیعی در صورت دقت مشخص هستند.
  9. شما بعد از اکستنشن باید هنگام شستشوی صورت و آرایش کردن توجه خاصی به مژه‌هایتان بکنید تا دچار ریزش مژه‌های خود نشوید در حالی که در کاشت مژه بعد از گذراندن دوران نقاهت نیازی به مراقبت‌های ویژه‌ای مانند اکستنشن ندارید.
  10. در اکستنشن بعد از چند ساعت شما مژه‌های زیبا دارید در حالی که با کاشت مژه حداقل 3 ماه طول می کشد تا مژه‌های کاشته شده رشد کنند.

در نتیجه:

ما در این مقاله سعی کردیم شما را با تفاوت بین کاشت مژه با اکستنشن آشنا کنیم تا با آگاهی نسبت به آن اقدام کنید و انتخاب مناسبی را برای خود بگیرید چرا که چشم یکی از مهم‌ترین عضو بدن است و از آنجایی که هر دو تکنیک با چشم و مژه شما سروکار دارند باید به پیش فرد متخصص مراجعه کنید تا به چشم خود آسیب وارد نکنید چرا که در صورت استفاده از مواد بی کیفیت ممکن است شما با بیماری‌های عفونی و عواقب جبران ناپذیری روبرو شوید.

برای ثبت دیدگاه، ابتدا وارد حساب کاربری خود شوید