بهترین روش‌ پاک کردن آرایش

بهترین روش‌ پاک کردن آرایش
11 آبان 1402 بدون نظر 4 دقیقه
اشتراک گذاری:

آنچه در این مطلب می خوانید :

پاک کردن آرایش برای روتین مراقبت از پوست ضروری است چرا که باقی مانده مواد آرایشی می تواند باعث ایجاد جوش، واکنش‌های پوستی، پیری زود هنگام و سایر مشکلات پوستی شود به همین دلیل نحو صحیح پاک کردن آرایش صورت اهمیت زیادی دارد

آرایش کردن بخشی از برنامه روزانه بسیاری از خانم‌ها است به همین خاطر پاک کردن آن برای روتین مراقبت از پوست ضروری است چرا که باقی مانده مواد آرایشی می تواند باعث ایجاد جوش، واکنش‌های پوستی، پیری زود هنگام و سایر مشکلات پوستی شود به همین دلیل نحو صحیح پاک کردن آرایش صورت اهمیت زیادی دارد ما در این مقاله قصد داریم شما را با بهترین روش‌ها برای پاک کردن آرایش آشنا کنید پس ادامه این مطلب را بخوانید تا به پاسخ سوالات خود در خصوص پاکسازی آرایش صورت دست یابید.


پاک کردن آرایش صورت :

1- از پد پاک‌کننده آرایش چشم استفاده کنید: 

با استفاده از پد پاک‌کننده چشم می توانید مواد آرایشی را به راحتی پاکسازی کنید این روش یک انتخاب مناسب برای آرایش چشم سنگین است و می تواند ریمل و خط چشم ضد‌آب را که بسیار سرسخت هستند را پاکیزه کند. از پاک‌کننده چشم برای تمام صورت استفاده نکنید چرا که فرمول پاک‌کننده چشم نسبت به پاک‌کننده صورت سنگین‌تر است تا به راحتی بتواند ریمل و خط چشم ضدآب را ازبین ببرد اگر شما از پاک‌کننده چشم برای تمام پوستتان استفاده کنید منافذ پوستی مسدود می شود و زمینه را برای جوش و آکنه فراهم می کند.

2- از پاک‌کننده صورت با توجه به نوع پوست خود استفاده کنید:

موهایتان را دم اسبی یا با استفاده از هدبند، از صورتتان دور کنید تا به راحتی بتوانید با استفاده از پاک‌کننده آرایش روزانه خود را پاک کنید البته سعی کنید محصولاتی را انتخاب کنید که برای پوست ملایم و مغذی هستند و از محصولات حاوی مواد شیمیایی خشن و مضر اجتناب کنید همچنین از محصولات حاوی عطر دوری کنید چرا که انتخاب محصول نامناسب پوست، شما را با مشکلات جدی روبرو می کند. هنگام پاکسازی صورت نباید مناطقی مانند خط فک، خط رویش موها و زیر گردن را فراموش کرد چرا که اغلب مواد آرایشی در این نقاط ماندگار می شوند و باعث ایجاد مشکلات پوستی می گردد.

3- میسلار مناسب پوست را انتخاب کنید:

این محصول شبیه آب است و به عنوان یک محصول محبوب برای پاک کردن آرایش بکار می رود این محصول می تواند روغن و کثیفی‌های صورت را به خود جذب کند و از روی پوست حذف کند از طرفی دیگر این محصول مانند تونرها حاوی الکل نیست بنابراین باعث خشکی پوست نمی شود. مقداری از میسلار را بر روی پد آرایشی تمیز بریزید و آن را با حرکات دایره‌ای مانند و ملایم بر روی پوست خود بمالید تا کرم پودر، ضدآفتاب و سایر مواد آرایشی را پاک کند.

روش پاک کردن آرایش

4- رژلب خود را پاک کنید:

 اگر از رژلب‌های معمولی استفاده کرده باشید می توانید با استفاده از آب آن را پاک کنید اما اگر از رژلب‌هایی با ماندگاری بالا مانند رژلب‌های 24 ساعت استفاده کرده باشید باید پاک‌کننده‌های مبتنی بر روغن را بکار ببرید. استفاده از وازلین و روغن‌های طبیعی می تواند به حذف رژلب شما کمک کند فقط کافی است مقداری از آن را به مدت 5 دقیقه بر روی لب خود بگذارید و آن را به آرامی بشویید لازم است که از مرطوب‌کننده لب بعد از پاک کردن رژلب استفاده کنید.

5- از دستمال مرطوب کودک دوری کنید:

از بکار بردن دستمال مرطوب کودک برای پاک کردن آرایش صورت خودداری کنید چرا که این محصول برای پاکیزه کردن ادرار و مدفوع از سطح پوست کودک است و به هیچ عنوان ربطی به آرایش پوست صورت شما ندارد برخی گمان می کنند که کودکان دارای پوست حساس هستند به همین خاطر استفاده از این دستمال مرطوب کودک برای پاکسازی آرایش مناسب است در حالی که این گونه نیست.

6- می‌توانید از بخار گرما قبل از شستن صورت برای پاکسازی استفاده کنید:

شما باید قبل از اینکه صورت خود را بشویید یک کاسه را با آب داغ پر کنید و صورت خود را به مدت 1 یا 2 دقیقه مقابل بخار آب قرار دهید اگر دستگاه بخور دارید می توانید از آن برای این کار استفاده کنید. بخار آب باعث می شود تا منافذ پوست شما شل شود و پاک‌کننده‌ها به راحتی به اعماق پوست نفوذ کنند و مواد زائد آرایشی را پاک کنند.

7- در پایان کار از مرطوب‌کننده و آبرسان استفاده کنید:

بعد از اینکه پوست خود را از هرگونه مواد آرایشی پاکسازی کردید باید از آبرسان و مرطوب کننده استفاده کنید تا رطوبت پوست شما را حفظ کند و از خشکی پوست جلوگیری کند.

در نتیجه:

برای اینکه بتوانید محصول مناسب پوست خود را انتخاب کنید بهتر است با پزشک متخصص مشورت کنید تا شما را با توجه به نوع پوستی که دارید برای انتخاب محصول مناسب راهنمایی کند سلامتی و زیبایی پوست شما اهمیت زیادی دارد بنابراین هر محصولی را بر روی پوست خود امتحان نکنید و با مشورت از متخصص و توجه به دستورالعمل‌های خاص هر محصول بهترین استفاده از آنها را بکنید. ما در این مقاله شما را با روش‌های پاک کردن آرایش صورت آشنا کردیم که شما با آگاهی از آن می توانید مواد زائد آرایشی را پاک کنید به یاد داشته باشید که پاک نکردن آرایش و باقی ماندن مواد آرایشی بر روی پوست شما می تواند آسیب‌زا باشد پس هرگز پاک کردن آرایش را فراموش نکنید و آن را به تاخیر نیندازید. همچنین میتوانید با خرید آرایش پاک کن اصل و با کیفیت به سلامت پوست خود کمک کنید.


برای ثبت دیدگاه، ابتدا وارد حساب کاربری خود شوید