13 ایده کاربردی در آرایش

13 ایده کاربردی در آرایش
29 آبان 1402 بدون نظر 9 دقیقه
اشتراک گذاری:

آنچه در این مطلب می خوانید :

جهت اینکه آرایشی زیبا و موفق داشته باشید باید بلافاصه بعد از شستشوی صورت، لایه برداری و مرطوب کردن پوست آرایش را شروع کنید تا با از بین بردن پوسته پوسته‌های صورت و خطوط ریز پوست سطحی تمیز و بدون هیچ شکافی داشته باشید

جهت اینکه آرایشی زیبا و موفق داشته باشید باید بلافاصه بعد از شستشوی صورت، لایه برداری و مرطوب کردن پوست آرایش را شروع کنید تا با از بین بردن پوسته پوسته‌های صورت و خطوط ریز پوست سطحی تمیز و بدون هیچ شکافی داشته باشید ما در این مقاله قصد داریم شما را با 13 ایده کاربردی در زمینه آرایش آشنا کنیم تا بتوانید آرایشی زیبا و جذاب داشته باشید.

چطور آرایش صورت و چشم جذاب داشته باشیم ؟

1- قبل از آرایش صورت، آرایش چشم را انجام دهید:

با این کار شما دیگر لازم نیست نگران ریزش سایه‌های پودری بر روی گونه‌ها یا لکه‌های خط‌زیر چشم باشید چرا که این کار می تواند از ایجاد کثیفی بر روی کانسیلر و رژگونه شما جلوگیری کند.

2- با استفاده از پودر شفاف مژه‌هایی پرپشت داشته باشید:

برای اینکه مژه‌های حجیم و پرپشت داشته باشید لازم است که بعد از زدن اولین لایه ریمل با استفاده از یک براش مقدار کمی از پودر را آرام بر روی مژه‌های خود بمالید و برای اینکه پودر را محو کنید لایه دوم ریمل را به مژه‌های خود اضافه کنید با این کار شما مژه‌های پرپشت خواهید داشت.

3- کانسیلر را به صورت مثلثی بزنید:

به جای اینکه کانسیلر را در زیر چشم خود نقطه‌گذاری کنید باید به صورت مثلث وارونه آن را بر روی پوست بمالید تا با این کار تیرگی‌های زیرچشم خود را از بین ببرید.

4- با توجه به مدل چشم، خط چشم مناسب را انتخاب کنید:

چشم‌های هر فردی شکل متفاوتی دارد یعنی اینکه خط چشم هر کسی با توجه به مدل چشم او متفاوت است به همین خاطر با آگاهی از مدل چشم خود می توانید بهترین خط چشم را بکشید.

5- به جای کرم دور چشم از پرایمر دور چشم استفاده کنید:

پرایمر یک کرم سبک و نیمه شفاف است که ناحیه زیر چشم را برجسته می کند و آن را برای استفاده از کانسیلر آماده می سازد در نهایت باعث ازبین رفتن ناهمواری‌های پوست می شود. همچنین چربی پلک بالایی را پاکیزه کنید چرا که رطوبت بیش از حد بر روی ماندگاری آرایش شما تاثیرگذار است.

6- مطمئن شوید که کرم صورت و پرایمر آرایشی شما یک پایه دارند:

لوازم آرایشی ضمن اینکه باید با نوع پوست شما مطابقت داشته باشند باید با دیگر لوازم آرایش روزمره شما از یک پایه باشند به طور مثال کرم، پرایمر و فونداسیون شما باید همه یا پایه آب داشته باشند یا روغن. چرا که روغن با آب واکنش خوبی نشان نمی دهد و مانع زیرسازی مطلوب می شود.

7- از سایه چشم به عنوان خط چشم استفاده کنید:

اگر خط چشم ندارید هیچ ایرادی ندارد چرا که شما می توانید از پالت سایه چشم استفاده کنید در اینجا شما باید یک برس زاویه دار را با آب یا اسپری تنظیم کننده خیس کنید و برس مرطوب شده را به سایه چشم مورد نظر آغشته کنید و در نهایت خط چشم دلخواه را بکشید.

8- با استفاده از یک قاشق به راحتی ریمل بزنید:

هر خانمی احتمالا هنگام ریمل زدن متوجه مقداری از ریمل بر روی پلک‌هایش شده است برای جلوگیری از این کار تنها چیزی که نیاز دارید یک قاشق است فقط کافی است قاشق را زیر مژه‌های خود قرار دهید.

9- براش یا اسفنج آرایشی خود را مرطوب کنید:

قبل از اینکه اسفنج را به مواد آرایشی آغشته کنید آن را خیس کنید و با دست آب اضافی آن را از بین ببرید سپس با یک دستمال کاغذی آن را خشک کنید تا فقط مقدار کمی از رطوبت بر روی اسفنج باقی بماند همچنین شما می توانید از اسپری تنظیم کننده بر روی براش آرایشی استفاده کنید تا مواد آرایشی به خوبی بر روی پوست شما حرکت کند.

10- رنگ رژلب را با رژگونه هماهنگ کنید:

تطبیق رنگ لب با گونه‌ها ظاهری زیبا و طبیعی ایجاد می کند. برای این کار می توانید مقداری از رژلب مورد علاقه خود را به انگشتان خود بمالید و آن را بر روی گونه‌های خود قرار دهید.

11- لب‌های خود را قبل از رژلب مرطوب کنید:

قبل از هر چیزی لب‌های خود را مرطوب کنید تا رژلب به راحتی بر روی لب‌های شما بنشیند چرا که این کار باعث می شود تا لب‌های شما دیگر ترک خورده و خشک نباشد.

12- قسمت‌های خالی ابرو را با مداد ابرو پرکنید:

برای اینکه ابرو‌های شما زیبا به نظر برسد باید فضاهای خالی را پر کنید و در فرم دادن ابروها اغراق نکنید چرا که شکل طبیعی خود را از دست می دهند. البته قبل از کشیدن مداد از برس ابرو استفاده کنید تا تارهای مو به خوبی در جای خود قرار بگیرند.

13- با گرم کردن فرمژه می توانید مژه‌ها را حالت دهید:

برای این کار می توانید فرمژه را برای مدت 3 تا 5 ثانیه مقابل حرارت سشوار قرار دهید و بعد، از آن برای فر کردن مژه‌ها استفاده کنید این ترفند باعث می شود تا مژه‌ها برای مدت طولانی فر بماند.

در نتیجه: 

با انجام دادن تکنیک‌ها و ترفندهای بالا می توانید آرایش زیبا و جذابی داشته باشید.

برای ثبت دیدگاه، ابتدا وارد حساب کاربری خود شوید