تفاوت کراتین با بوتاکس مو

تفاوت کراتین با بوتاکس مو
2 اردیبهشت 1403 بدون نظر 8 دقیقه
اشتراک گذاری:

آنچه در این مطلب می خوانید :

بوتاکس و کراتین مو دو روش رایج در سالن‌های زیبایی است که برای کسانی که به دنبال موهایی صاف و براق هستند مورد استفاده قرار می گیرد اگر چه که این دو روش از جهاتی دارای نتایج مشابهی از جمله از بین بردن موخوره و افزایش درخشندگی هستند

بوتاکس و کراتین مو دو روش رایج در سالن‌های زیبایی است که برای کسانی که به دنبال موهایی صاف و براق هستند مورد استفاده قرار می گیرد اگر چه که این دو روش از جهاتی دارای نتایج مشابهی از جمله از بین بردن موخوره و افزایش درخشندگی هستند اما در برخی عوامل با یکدیگر تفاوت دارند بوتاکس مو یک حالت دهنده عمیق است که سطح مو را در بر می گیرد به طوری که قسمت‌های شکافته شده از بافت مو را ترمیم می کند بنابراین می تواند مانع ایجاد موخوره شود در حالی که کراتین یک فرایند شیمیایی است که ضمن مقابله با موخوره باعث صاف شدن موهای شما می گردد ما در این مقاله قصد داریم شما را با تفاوت کراتین و بوتاکس مو آشنا کنیم پس ادامه این مطلب را بخوانید.

بوتاکس مو چیست؟

بوتاکس روشی است که به از بین بردن موخوره کمک می کند و با استفاده از موادی مانند پروتئین‌ها، اسیدهای آمینه، ویتامین‌ها و لیپیدها به ترمیم و بازسازی بافت موی شما می پردازد تا با پر کردن هر شکافی در تار مو زیبایی، درخشندگی و سلامتی را برای موهای خود به ارمغان بیاورید. بوتاکس مو یک روش طبیعی است که هدف اصلی آن بهبود وضعیت کلی و ظاهر موهای شما است در این روش یک لایه محافظتی بر روی موها ایجاد می شود تا از انواع آسیب‌ها در امان بمانند همچنین با این روش شما می توانید وز شدن موها را کاهش دهید. بنابراین بوتاکس یک گزینه خوب برای کسانی است که به دنبال ترمیم موهای آسیب دیده خود بدون استفاده از مواد شیمیایی خشن مانند فرمالدئید هستند مناسب است.

از جمله مزایا و فواید بوتاکس مو می توان به موارد زیر اشاره کرد:

  • تارهای مو را صاف می کند: بوتاکس مو باعث می شود تا حتی آسیب دیده‌ترین و سرکش‌ترین موها نیز تغییر کنند تا شما بتوانید به راحتی از شر وزی مو خلاص شوید.
  • نرمی و رطوبت را به موهای شما باز می گرداند: بوتاکس مو با پروتئین‌ها و لیپیدهایی فرموله شده است که می تواند مواد مغذی مورد نیاز مو را به آنها برساند تا با مرطوب کردن و آبرسانی عمیق خشکی را از موهای شما برطرف کند.
  • آسیب مو را ترمیم می کند: موهای آسیب دیده عمدتا کم آب هستند به همین خاطر مستعد شکستن و ریزش اند بوتاکس مو با مرطوب کردن و هیدراتاسیون مو به ترمیم موهای آسیب دیده می پردازد.
  • استرس اکسیداتیو را متوقف می کند: همانطور که پوست شما هر روز با عوامل آسیب زای محیطی مختلفی مواجه می شود موهای شما هم نیز در معرض رادیکال‌های آزاد متعددی قرار می گیرد بوتاکس مو شامل آنتی اکسیدان‌هایی مانند ویتامین E است که چنین آسیب‌هایی را کاهش می دهد و با محافظت کردن از موها به بازسازی موهای آسیب دیده می پردازد.

 


کراتین مو چه کاربردی دارد؟

کراتین مو یک روش شیمیایی است که موها را صاف می کند تا از شر موخوره خلاص شوید بسیاری از روش‌های کراتین شامل استفاده از فرمالدئید است که می تواند بوی نامطبوعی را ایجاد کند و گاهی اوقات باعث تحریک پوست سر حساس می شود. هدف کراتین بیشتر صاف کردن موهای وز است و طی دو مرحله انجام می گیرد ابتدا آرایشگر موهای شما را با یک شامپو شستشو می دهد تا کوتیکول‌ها را باز کند و سپس محصول مبتنی بر کراتین را بر روی موهای شما می مالد و اجازه می دهد تا به مدت 30 دقیقه بر روی موهای شما باقی بماند در نهایت با سشوار و اتو موهای صاف و شلاقی برای شما به ارمغان می آورد.

تفاوت بوتاکس مو با کراتین:

هدف اصلی کراتین این است که شما موهایی صاف‌ و فاقد وز داشته باشید که در حالت بخشیدن به مو زمان کمتری را صرف کنید در حالی که هدف اصلی بوتاکس مو آبرسانی و تغذیه بافت مو است که با رساندن مواد آبرسانی به تار موی خشک زمینه را برای احیا و بازسازی موهای آسیب دیده فراهم می کند همچنین در بوتاکس مو از مواد شیمیایی خشن استفاده نمی شود بنابراین خطر کمتری دارد و از نظر ایمنی سالم‌تر است در حالی که در کراتین از مواد شیمیایی خشن مانند فرمالدئید استفاده می گردد که بخار نامطبوعی را ایجاد می کند و همین امر می تواند سلامت مشتری و آرایشگر را به خطر بیاندازد.

از نظر ماندگاری می توان گفت که فرایند بوتاکس مو تا 2 ساعت طول می کشد و می تواند به طور موقت تا 2 ماه سلامت موهای شما را تامین کند در حالی که در کراتین مو این فرایند 1 تا 3 ساعت طول می کشد تا شما موهایی صاف و براق داشته باشید و با توجه به نوع و موادی که در این روش بکار رفته است می تواند تا 6 ماه ماندگاری داشته باشد.

کراتین مو با کاهش شکستگی و یکپارچه ساختن ساختار مو به شما برای داشتن موهایی زیبا کمک می کند در حالی که بوتاکس، موها را فراتر از پیشرفت‌های سطحی، با عمق بخشیدن و تقویت استحکام تار مو به بهبود بافت موی شما می پردازد.

از نظر عوارض جانبی می تواند گفت که کراتین مو به دلیل داشتن مواد شیمیایی می تواند باعث تحریک پوست سر و چشم‌های شما شود. استفاده از فرمالدئید در طولانی مدت می تواند پیامدهای ناخوشایندی را برای شما به ارمغان بیاورد در حالی که بوتاکس مو نسبت به کراتین عوارض کمتری دارد و احتمال تولید چربی بیشتر در پوست سر از عوارض جانبی استفاده از بوتاکس مو است.


 مزایا بوتاکس مو و کراتین مو

 مراقبت‌های بعد از کراتین مو:

1- موهای خود را کمتر بشویید این کار در افزایش ماندگاری کراتین مو کمک می کند.

2- پس از 3 روز، روغن نارگیل یا آرگان را به موهای خود بمالید تا رطوبت را به تارهای مو باز گردانید این کار به شما کمک می کند تا اسیدهای چرب موجود در این روغن‌ها به حفظ و قفل کردن رطوبت در موهای شما بپردازد بنابراین ظاهری براق و سالم برای شما به ارمغان می آورد.

3- سه روز اول پس از کراتین مو بر روی روبالشی‌های ابریشمی بخوابید و از روبالشی‌های پنبه‌ای دوری کنید چرا که پنبه باعث می شود تا بین موهای شما و روبالشی اصطکاک ایجاد شود.

4- هنگام شستن موها حتما از آب ولرم استفاده کنید و برای باز کردن موها شانه دانه پهن را انتخاب کنید اگر شما در رعایت این نکات غفلت کنید کراتین موی شما خراب می شود.

5- از شامپوها و نرم کننده‌هایی استفاده کنید که فاقد سولفات هستند چرا که سولفات می توانند کراتین موهای شما را از بین ببرد.

6- از شستن موهای خود در چند روز اول پس از کراتین به شدت خودداری کنید همچنین شستن مکرر موها عمر کراتین شما را کاهش می دهد.

7- از مالیدن بیش از حد موها با دست پرهیز کنید چرا که موهای کراتین شده انعطاف پذیر هستند و با مالش دست به راحتی در معرض آسیب قرار می گیرند.


مراقبت‌های بعد از بوتاکس مو:

1- از شامپو و نرم کننده‌های فاقد پارابن، سیلیکون و سولفات استفاده کنید تا ضمن محافظت از موها به افزایش ماندگاری بوتاکس بر روی موهایتان کمک کنید. حتما استفاده از نرم کننده را در روتین مراقبت از موهای خود قرار دهید تا با این کار موهای خود را هیدراته کنید و از هر نوع خشکی در امان بمانید.

2- برای ترمیم آسیب‌هایی محیطی که پس از بوتاکس در محیط بیرون به موهای شما وارد می شود باید هر هفته یک بار از ماسک موی مناسب استفاده کنید این کار به شما در تامین و حفظ سلامت موهایتان کمک می کند.

3- سعی کنید از ابزارهای حرارتی استفاده نکنید و اگر می خواهید از آن استفاده کنید حتما قبل از اینکه موهای خود را در برابر حرارت قرار دهید از اسپری محافظ حرارت استفاده کنید.

 

بوتاکس مو برای چه کسانی مناسب است؟

افرادی که موهای آسیب دیده دارند: بوتاکس مو برای افرادی که موهای خشک، آسیب دیده، وز و کدر دارند معجزه می کند این روش با آبرسانی به موها، صاف کردن کوتیکول‌های مو و کاهش موخوره به ترمیم و جوانسازی مو می پردازد.

افرادی که موهای نازکی دارند: کسانی که دارای موهای نازک و کم حجمی هستند می توانند با استفاده از بوتاکس مو به حجیم‌تر شدن موها و پرپشت‌تر شدن آن کمک کنند تا موهای شما ظاهری زیبا و سالم داشته باشند.

افرادی که موهایی مجعد و موج دار دارند: بوتاکس مو می تواند به کسانی که موهای مجعد و موج دار دارند کمک کند تا فرهای آنها زیباتر به نظر برسد و با کاهش وزی موهای فر شما را تقویت می کند.

افرادی که موهای خود را رنگ کرده اند: اگر شما جز کسانی هستید که موهای خود را رنگ کرده اید بوتاکس مو روش مناسبی است چرا که به ترمیم و بازسازی موهای شما که در معرض مواد شیمیایی قرار گرفته است کمک می کند.

 

در نتیجه:

ما در این مقاله سعی کردیم شما را با تفاوت بین بوتاکس و کراتین مو آشنا کنیم تا با آگاهی از چیستی و کاربرد هر یک بتوانید انتخاب درستی را در این مسیر بگیرید همچنین توصیه می گردد که از مهارت و کیفیت موادی که آرایشگر می خواهد از آن برای شما استفاده کند اطمینان خاطر پیدا کنید و با یک متخصص در مورد کراتین و بوتاکس مشورت کنید تا ببینید برای موهای شما مناسب است یا نه. اگر نیاز به خرید محصولات مراقبت از مو با کیفیت و اصل داشتید از محصولات فروشگاه اینترنتی لیلیپوت دیدن فرمایید.

برای ثبت دیدگاه، ابتدا وارد حساب کاربری خود شوید